Loading...
nl

ben op zoek naar een betekenis van een naam of wor

pleiaden
pleiaden mei 6 '13
Hoi allemaal,
Al weken hoor ik het woord of naam immum ra
Ik heb van adres geprobeerd om het woord/naam
Te vinden maar niet gevonden.....Is er iemand die het weet?
Kan het een zielsnaam zijn? Hoe kom je daar achter?
Groeten van roelof
Delen:
pleiaden
pleiaden mei 6 '13
Bedoel heb van alles (ipv adres....ik doet dit vanaf mijn mobiel en ja heb Swype wink:
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 6 '13
Is het iets van Egypte?
Ra = de god van de zon (dacht ik)

Horus is de eerste die ik tegen kom bij mijn zoektocht
Een afbeelding ^^
haha
op Immum Ra kan ik niets vinden... misschien is het Amun-Ra?
daar kan ik wel wat op vinden :

Ra (god)
Ra
Egyptische god

Ra in hiërogliefen
Cultuscentrum Heliopolis, hele land
Gedaante Man met valkenkop en zonneschijf
Dierlijke verschijning Valk
Associatie zonne-, scheppersgod
Griekse god Helios

Portaal Egyptologie



Imentet & Ra uit graf van Nefertari
Ra of Re was de zonnegod van de Egyptische mythologie.
Hij was één van de meest vereerde en belangrijkste goden van de Egyptische mythologie.
De god werd veel geassocieerd met andere goden.
In het begin van de Egyptische mythologie is hij samengesmolten met de valk waardoor hij Re-Horakthy werd.
Als de ochtend-zon werd hij geassocieerd met Chepri en als de avondzon met Atoem.
Ra bleef belangrijk gedurende de gehele geschiedenis van het faraonisch Egypte.
De god was meestal het middelpunt in religieuze teksten en in scheppingsmythen.
De god wordt een aantal rollen toegedicht. Deze rollen zijn ontstaan in de loop van de geschiedenis.
Heerser van de hemel, een mythe vertelt ons dat toen Ra te oud werd om de aarde te regeren hij door Noen
op Noet (de hemelkoe) ging zitten en zo de heerser van de hemel werd. Daar vaart hij rond in zijn bark met
naast hem Maät, andere goden en soms ook de farao.
Heerser van de aarde. Een mythe vertelt dat de god Ra ooit een farao was voor de tijd van de predynastieke farao's.
Vele farao's zongen hymnen waarin de Ra het land zou laten verwarmen en de gewassen zou groeien (Akhenaten).
Ra in de onderwereld. Zoals de god begon te reizen in hemel met zijn bark, zo deed hij dat ook in onderwereld. Daar
werd hij voortgetrokken door een aantal jakhalzen en uraeuscobra's. Iedere nacht kwam hij Apophis tegen die hem aanviel,
maar telkens werd die verslagen zonder ooit te worden gedood, het bloed van Aphopis kleurt de hemel elke ochtend
rood als bewijs dat hij weer eens was verslagen. Deze was ook belangrijk voor zijn voortbestaan en zulke demonen kon hij
ook tegenkomen in het dodenrijk. In de onderwereld werd de god gelijk gesteld met Osiris en aanbeden.
Ra als scheppergod. Vele scheppingsverhalen werden in de loop van de Egyptische geschiedenis bedacht zoals in
Heliopolis waar de god Ra (eerst Atoem) de wereld schiep.
Ra werd ook wel de 'vader en moeder' van alle levende dingen genoemd.
Ra als koning en vader van de koning. In de Egyptische mythologie werden de schepping van koningschap en die van
de wereld gelijkgesteld. Amon-re werd gezegd dat hij vader van de koningen was en dat de koningen van de 5e dynastie
letterlijke zonen van de god Ra waren, ze moesten regeren volgens de orde of Maät.
[bewerken]Verschijningsvormen

Ra werd vereerd in de hele geschiedenis van Egypte. Het is natuurlijk niet vreemd dat de god verschillende
verschijningsvormen heeft. De god kon worden vereerd als een zonneschijf met een cobra en met of zonder gestrekte vleugels.
Maar meestal werd Ra vereerd in de vorm van een god in een mensenlichaam en een valkenkop, ram en scarabee. In verschillende
dieren kon hij worden uitgebeeld: Ram, scarabee, phoenix, slang, hemelstier, kat, leeuw en samengestelde dieren.
^ ^

De zonnegod werd voor het eerst genoemd in een naam van een koning van de 2e dynastie Raneb. De koningen vanaf de 4e
dynastie kregen automatisch de titel Zoon van Ra aan hun lange rij van titels. Ra werd vereerd in zijn centrum Heliopolis en in het hele land.
Dit werd hij tot aan het einde van de faraonische tijden. De god Ra wordt zelfs genoemd in koptische teksten als in de volgorde: Jezus,
de heilige geest en zonnegod Ra. De god werd door alle lagen van de bevolking vereerd, waar hij ook verschijnt in magische teksten.

DimiPhoenix
DimiPhoenix mei 6 '13
Enige dat ik van die imum ra vind via google is ehm een webshop met kleding, zal het wel niet zijn zeker he? lol.
Sarah_
Sarah_ mei 6 '13
klinkt "i mum ra" als ie of ai of i?

Wat ik vond op Google was http://en.wikipedia.org/wiki/Mumm-Ra dus dan zou het zijn als het Engelse ik (I), de zelfbenoemde 'eeuwig levende bron van het kwaad "op Derde Aarde (?), drager van bevoegdheden van tovenarij en een schijnbaar onbeperkte levensduur. tja, of je daar wat mee te maken wilt hebben. Aan de andere kant, het kan natuurlijk van alles betekenen.

Er kwam ook de naam van een rock band winkof een stripfiguur van de Thundercats smile

Dan schreef je wel mumm dus met dubbel M.

Ga maar eens Googlen met de letters. Best grappig!

Groet, Sarah

(ik zie dat Moonflowertje ook al goed bezig is geweest grin, leuk allemaal!)
pleiaden
pleiaden mei 7 '13
Hoi allemaal smile
Net weer terug van een nachtelijk dienstje....
Wauw al veel speurwerk smile
Haha dimiphoenix denk het ook niet...

Sarah wow......mooie manier van zoeken het word met een i uitgesproken....gistere avond zag ik het woord....het moet zo worden geschreven,immun ra......
Maar de nadruk ligt op ra....a klinkt lang...

Moonflowertje,......ja klopt klinkt Egyptisch en mijn gevoel zegt ook dat het daar vandaan komt...echt super die afbeeldingen......
dank jullie voor het mee zoeken smile
Hoop dat ik er snel mag achterkomen
Groeten van Roelof
DimiPhoenix
DimiPhoenix mei 7 '13
Hoop het voor jou ook Roelof. Ben er ook op aan het denken geweest... En spijtig genoeg is er niemand die oud-Egyptisch spreekt he. Zou het een stuk makkelijker maken. Hoewel, hier al geprobeerd? Misschien kunnen zij je helpen.

http://archeologieonline.nl/contact
pleiaden
pleiaden mei 8 '13
Hoi smile
Hee dat is een mooie link....ga ik proberen smile
Dank je dimiphoenix.....je hoort nog van mijn als het gelukt is
Groeten van roelof
DimiPhoenix
DimiPhoenix mei 9 '13
Graag gedaan Roelof, ik dacht eerst het Afrikamuseum hier in België, maar toen ingeving gekregen dat er via archeologienetwerken toch wel IEMAND tenminste een verklaring zou kunnen vinden. En die link trok mij toevallig aan, stond onopvallend tussen media-artikels en buitenlandse/engelstalige links.

Succes in elk geval, hoop dat je er wat mee bent.
Groeten, Dimi
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 9 '13
Als je zegt 'Ra' moet ik net als Moonflowertje ook aan Egypte denken.

Bij het woordje 'immum' moet ik aan een latijnse werkwoord denken. Heb even op internet gezocht 'Immuto'; in het latijns-nederlands woordenboek betekend 'handelen'. De google translate automatische vertaling is 'change'.
pleiaden
pleiaden mei 10 '13
Hoi l'arbre de vie,
Slik....Dit zegt mij heel veel
Ook in combinatie met ra, nu kan ik het plaatsen...

Dank je wel smile
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 10 '13
Alsjeblief! Als je er iets over wilt delen, moet je zelf even voelen, ben ik benieuwd wat het voor jou betekend in combinatie met Ra.
pleiaden
pleiaden mei 11 '13
Hoi l'arbre de vie,
Het is een boodschap voor mij....
Ik vertaal het zo.....change.....
Wees wie je bent.....zie dit als boodschap van ra....
Meer kan ik nog niet kwijt, mijn reis is nog niet klaar....maar ik ga het delen op het moment als alles voor mij op een rij staat....zit op dit moment in een achtbaan en hij gaat steeds sneller
Dank je
Groeten van roelof
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 12 '13
Helemaal prima hoor, was ff nieuwsgierig;)
Herken wel wat je zegt 'achtbaan' zijn van die periodes.
Miss kun je nu pas goed alles ontvangen, ben je er nu pas klaar voor.
De weg naar binnen vinden, mooi!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki