Hoi allemaal, heb even goed advies nodig
Ik was vanmiddag bij een bewoner/cliënt van mij....ben groepsleider.
Het is een autistische jongen....eigenlijk depressiefook, zijn zus is overleden aan annorexia.....dit heeft hij mogen meemaken toen hij thuis woonde.hij heeft dit nooit kunnen verwerken ondanks vele therapieën, hij is erg verdrietig....en komt tot niets, kan geen spanningen verdragen.
Vanmiddag was ik bij hem en kwamen in gesprek....in dit gesprek ook over zijn zus zag ik wit licht verschijnen zag zijn zus.....dit bij een tafeltje, ze liet me een doosje zien....het was een doosje waar vroeger een klein cadeautje in had gezeten.....dus ik vraag aan mijn cliënt van wat heb jij daar voor mooi doosje hij zei er zit nog wat in dus ik zo vraag...wat heb je er in dan....hij, een cadeau van mijn zus.
Hij staat op pakt het......het bleek een soort mini urn te zijn met daarin wat as van zijn overleden zus....zou het kunnen zijn dat hij deze as moet uitstrooien en het dan achter zich kan laten?....wil hem helpen maar wil ook niet daar ik hem schade toebreng....zijn zus troost hem liet ze me zien......(was trouwens niet meer verbaasd maar moest wel even bijkomen, gebeurd zoveel achter elkaar) overigens wist niemand hier iets van af, heeft het voor het eerst in vier jaar aan een begeleider laten zien
Groeten van roelof