Loading...
nl

Angst voor spinnen

MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 1 '13
iedereen heeft het, denk ik:
Angst voor spinnen
waar komt het vandaan?

belangrijker vind ik hoe kom je er van af?

De laatste tijd red ik de spinnen
(ik vind ze nog steeds eng, hoor)
maar ik vang ze in een kistje of schaaltje en laat ze weer vrij!
het gevoel wat ik dan heb, voelt beter dan de angst
Vroeger maakte ik ze dood shocked
om de angst te overwinnen
nu laat ik ze leven
en overwin mijn angst ook!

groetjes Moonflowertje wink
Delen:
Spud
Spud apr 1 '13
Nee, ik niet, ik zie spinnen als vrienden en dat komt door een droom van mijn moeder. Mijn moeder liep altijd weg voor iemand die haar achtervolgde, hij deed ook altijd beloftes aan de dingen die ze meemaakte. Toen strande mijn moeder ineens op de spin, en die zou haar haar afmaken omdat die man heel veel beloofd had. Mijn moeder kon niet anders beloven dan dat ze altijd gedaan had, spinnen uit een benarde situatie redden. De Spin liet haar door en heeft haar geholpen waardoor ze zo vaak wegvluchte. Ik kan enkel maar dankbaar zijn met die spin, ookal ziet hij er kriebelig uit, wat hij voor mijn moeder gedaan heeft, neemt al mijn angste voor een spin weg.
Spinnen helpen je, ze eten muggen en vliegen. En wie zeurt daar nu niet over? Dus een spin is heel nuttig in mijn beleving.

Ik hoop dat je met mijn verhaaltje afkomt van je angst, en anders heb ik nog wel een super lied in petto wat afkomt van een speelpark.
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 2 '13
oke dan... ja zo kan het ook tongue

...ik wel benieuwd naar het superlied shocked

van de week hoorde ik 'pok' naast me... ik keek... en het bleek een spin te zijn... ik stond meteen rechtop
mijn vriend wilde de spin meteen doodmaken... maar de spin rende weg... ik zag hem wel, maar heb niets gezegd...
nu zit hij nog steeds ergens onder de bank (denk ik)
ik ben blij dat ie nog leeft...
als ik hem zie, dan vang ik hem en zet hem ergens anders neer

wink
L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 2 '13
Volgens mij zit er biologisch gezien een spinnenangst in ons mensen opgeslagen. Als je vroeger alleen maar in de natuur kon leven, moest je extra alert zijn op dat soort beestjes, zeker de giftige. Volgens mij is dat waarom mensen nog steeds een alarmsignaal voor spinnen hebben, ook al is het niet meer relevant. Dat is m'n eigen theorie over 'spinnenangst'.

Enne, heb je al eens bij de Arachiaan gekeken op dit forum?
Ik heb op de Arachiaan stralenkaart ervaren dat de spinnen het Kosmische web onderhouden. De Spinenergie werkt op een hele lage energie, zelfs nog onder je eerste chakra. Het maakt donkere delen in jezelf los en dat kan behoorlijk 'eng' zijn.
Spud
Spud apr 4 '13
Voor Moonflowertje,

Als je geen zin hebt om de hele show te beluisteren, dan scrollen naar 14 minuten, daar hoor je het lied over de spinnen. cool

Kolderzoldershow- Duinrel

(13:40 daar begint het wink)

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki