Loading...
nl

Nachtmerrie(s)

Dynastyl
Dynastyl mrt 30 '13
Ik heb als kind al een probleem gehad met nachtmerries, waarom weet ik niet. Mijn dokter zei altijd dat je zo dingen verwerkt.
Het was een tijdje weg, maar nu zijn ze er weer.
Zoals eergisteren donderdag op vrijdagnacht had ik er weer een die me bij blijft en ik maar niet kan verklaren:

Ik droomde of nachtmerriede dat ik met mijn vriend net was komen wonen in het huis waar we nu zitten. Alleen zag de straat eruit zoals de straat bij mijn moeder (waar ik ook heb gewoond).

We hadden allemaal foto's geplaatst van ons op een soort kastje, of tv meubel denk ik eerder zoals we dat nu ook hebben.
Elke keer als we van huis gingen en weer terug kwamen waren de foto's verplaatst of weg en stonden er foto's op van de oude bewoners.
Maar ook foto's elke keer van de oude bewoners voor de oude bewoners weer.
Ook stonden er grote beelden in de tuin, wij hebben geen tuin maar het was nu de tuin van mijn moeder. Het was echt ontzettend raar en heel beangstigend in mijn droom.

Het bleef doorgaan de angst of gevoel dat ik achterna gezeten werd. Ook kwamen er twee vrouwen in mijn droom voor die ik niet ken, (ik ben helemaal niet zo) maar die blijk ik knock out te hebben geslagen. Wat ik achteraf wel grappig vond omdat ik totaal niet zo ben haha.

Ik vind het van de foto's heel raar en snap het echt totaal niet.
Delen:
Dynastyl
Dynastyl mrt 30 '13
Ben benieuwd of iemand dit kan verklaren btw.
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '13
Als je veel foto's ziet van onbekenden zijn dat vaak gezichten uit een vorig leven. De beelden in de tuin staan vaak voor een sexueel thema. Als ik doorvoel op je droom lijkt het op een traumatische gebeurtenis uit een vorig leven, waaraan je nu wordt herinnert om uit te werken. Misschien dat het helpt om er eens met een regressietherapeut mee te werken?
tinkernel
tinkernel apr 1 '13
Dag Dynastyl,

Nachtmerries zijn eigenlijk dromen die een beeld laten zien van en over je angsten.
Ieder kind heeft in zijn jeugd weleens een nachtmerrie. Wanneer je jong in leef-tijd bent dan komen er zoveel 'beelden/prikkelingen' op je af dat sommige kinderen moeite hebben met het verwerken van dit alles, dit alles kan als zeer beangstigend worden ervaren. Daarom ontstaan er tijdens de slaap soms nachtmerries.. je ziet als het ware je eigen angst in strip/beeldvorm. Hierbij wil ik benadrukken dat het erg belangrijk is om als ouder/opvoeder samen met je kind de nachtmerries te bespreken of de droom na te laten tekenen of spelen. Zo kun je een negatief geladen droom ombuigen tot iets positiefs.

Zo ook met jouw nachtmerrie. Het verplaatsen van foto's geeft weer dat bepaalde 'herinneringen/afbeeldingen/prikkelingen' nog geen eigen plaats/plek hebben gekregen. Voor mijn gevoel heeft het niets met de vorige bewoners te maken maar gaat het om 'oude' opgeslagen herinneringen (gebeurtenissen) uit je jeugd. De tuin van je moeder refereert aan 'schoonheid'. Het spreekwoord zegt 'ware schoonheid zit van binnen'.. de beelden in de tuin zijn 'versteende gevoelens'.

Dus kan ik stellen en dat is de boodschap die ik in je droom waarneem: de droom 'herinner' je eraan dat je gevoelens/oude emoties die versteend zijn (vast zitten) los moeten gemaakt worden (schuiven van foto's). Door aan je 'innerlijke' wereld te werken kan het 'masker' dat je aan de buitenwereld toont (beelden in tuin) afgeworpen worden. Door dit proces bewust door te maken kan je innerlijke schoonheid naar buiten stromen en zichtbaar worden. Je hebt dan namelijk jezelf bevrijdt!
Prachtig droomstukje, dank je wel voor het delen!
Kan je hier wat mee?

droomgroet,
Tinkernel
smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki