Tjah de kenmerken.. niet iedereen heeft dezelfde maar hier het lijstje:
1. stemmingswisselingen van blij naar verdrietig naar boos en noem maar op wat voor emotie.
2. verlatingsangst
3. heel erg zwart-witdenken, dus iemand is heel leuk of heel stom en iemand kan niet daar tussenin zitten. En dit is met bijna alles zo. Je raakt snel uitgekeken op mensen, hobby's etc.
4. sterk negatief zelfbeeld.
5. impulsief gedrag; dit kan bv. overmatig alcoholgebruik, drugsgebruik, koopdrang zijn. Je doet gewoon heel impulsief dingen zonder erbij na tedenken.
6. je hebt een chronisch gevoel van leegte, je kan je heel eenzaam voelen.
7. woedeuitbarstingen. Je kan moeilijk met woede omgaan.
8. dissociatieve verschijnselen. Dit is een van de moeilijkste om uit te leggen. Dissociatie is een soort beschermingsmechanisme in je hoofd. Als je bijvoorbeeld slechte herinneringen wegdringt kun je gaan dissocieren. Je bent dan eigenlijk niet jezelf, het is alsof je in een film speelt. Het is echt moeilijk te beschrijven.
Er is nog een punt die ik niet ga noemen want dat is niet zo vrolijk..
Maar in iedergeval had ik last van alle kenmerken en bij mijn moeder zie ik ook veel dingen terug.
zoals ik eerder al aangaf merk je het bij mij niet meer eigenlijk. Alleen mijn angsten komen vaak naar boven maar sinds ik me bezig houd met mediteren is dit een stuk minder.