Loading...
nl

Zouden de kaarten me iets kunnen vertellen?

Spud
Spud feb 12 '13
Over mijn werk, ik voel dat het niet goed voor me is, de wisseldiensten breken me op. Maar ook de mentaliteit onder de mensen.
Nu heb ik daar wel mijn draai in gevonden, erg goed opletten dat ik niet in de algemene negatieve denkvisie meegetrokken word. En een keuze maken over in hoeverre ik mee wil gaan. Eigenlijk heb ik nergens over te klagen want het lijkt alsof ik redelijk de omgang met mij, op het werk wel duidelijk gemaakt heb. Ik zie namelijk wel verandering in mensen naar mij toe.
Maar het geeft me nog steeds geen voldoening. En ik voel me een beetje geparkeerd door de economische crisis. Zou namelijk heel stom zijn, om mijn baan op te zeggen omdat ik eigenlijk niet weet waar ik het dan moet zoeken overal is namelijk wel iets. Ik bedoel, waarin ik het zoek ben ik nog niet ontwikkeld genoeg en die banen liggen ook niet voor het oprapen.

Ik ben gewoon benieuwd wat de kaarten ervan zeggen?
Delen:
L'arbre de vie
L'arbre de vie feb 13 '13
Hoi spud,

Heb je jouw gevoel uitgesproken met jouw leidinggevende? Zeker als de wisseldiensten je opbreken, zou ik je adviseren daarover eens in gesprek te gaan met je leidinggevende; want wat je niet uitspreekt kan hij/zij ook niet aan jou zien, toch? Durf te vragen om verandering en kom op voor jouw eigen behoeftes..

Wat goed dat je jezelf al bewust bent dat jij een keuze hebt om wel of niet ergens in mee te gaan. Goed bezig:D dan hou je het bij jezelf:D

Parkeert de crisis jou of parkeer jij jezel ;-)f?

Wat ik zou doen is eens heel goed naar je eigen behoeftes kijken: waar wordt jij echt blij van en wat zou jij het liefste willen doen. Denk heel open en parkeer alle 'ja-maars' die je weerhouden om eens helemaal open naar je zelf te zijn. Als je daar antwoord op vind, kun je een plan maken hoe je daar naartoe kan groeien; d.m.v. opleiding of cursussen.. Dan hoef je niet meteen je huidige werk af te breken, maar kun je gedoseerd een nieuwe stap maken.

kan je daar wat mee?

Lfs,
L'arbe de vie

Spud
Spud feb 14 '13
L´arbe de vie,

Precies die vraag "parkeert de crisis jou, of parkeer jij jezelf"

Dat is de vraag die ik mezelf dus ook stel en een verband denk te zien in mijn oplopende tegens voor dit werk. Want toen ik er begon vond ik het super tof en voldeed het helemaal aan mijn verwachtingen. Maar nadat ik een vast contract heb gekregen, is het me eigenlijk stukje bij beetje tegen gaan staan. En met die crisis al helemaal. Ik ben altijd een vrije vogel geweest en nu voelt het alsof ik met beide voeten aan de grond vast genageld zit. En dat voelt alles behalve fijn.
Wellicht ligt het niet aan de mensen daar of het werk, maar puur aan mezelf, dat ik nog een soort van opstakel wat betreft binden aan moet gaan. Want in tegenstelling tot andere jobs, blijf ik hier toch wel plakken en probeer creatiever te zijn in zaken waar ik echt niet tegen kan, toch een manier weten te vinden om ermee om te gaan.

Met mijn chef heb ik veel gesproken, iedereen heeft last van die wisselende diensten, bij mij valt het alleen heel erg op, omdat mijn lichaam uiteindelijk de rust pakt die het nodig heeft. En dan kun je een kanon langs mijn bed afvuren, dan ben ik onbereikbaar. En dat kunnen ze niet hebben op het werk, wat ik heel goed snap.
Over gevoels dingen praten met mijn chef lukt me niet, ze gaan altijd een hele andere kant op dan ik bedoel en dan val ik stil. Uitleggen dat ik HSP ben en dus last heb om mensen goed en duidelijk te kunnen verstaan en begrijpen met veel omgevingsgeluidt is me tot op heden niet gelukt. En dat heb ik om eerlijk te zijn ook wel een beetje opgegeven, omdat ik ook wel begrijp dat sommige mensen het spiritueele niet kunnen volgen.
Ja, ik heb dus wel iets aan je tips!

Dankjewel!
L'arbre de vie
L'arbre de vie feb 14 '13
Invulling van mij, maar ik heb het idee dat je erkenning zoekt voor jouw hsp stuk in jouw omgeving, b.v. Je chef.. Waarom? Is het niet veel belangrijker dat jij jezelf daarin volledig erkend en in dat opzicht ook voor jezelf gaat staan, dat wil zeggen zorgen voor jezelf. Door juist je gevoel te delen, zorg jij voor het deel in jezelf dat moeite heeft met de dingen die je op dit moment tegenstaan. Dan geef je dat gevoel de ruimte en een stem. Het gaat er toch niet om dat jouw chef alles van hsp begrijpt of erkend, als je dat zelf maar erkend en naar je gevoel kan handelen. Als je zegmaar in het gevecht stapt of in het stuk erkennen of bv gelijk krijgen, dan wordt het een uggly situation voor jezelf. Wat vind jij?
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 15 '13
ik zal vanavond mijn kaarten er eens bij pakken...
die liggen boven namelijk smirk

wink
Spud
Spud feb 15 '13
L´arbe de Vie,

Ik denk dat die invulling niet helemaal klopt, maar ik vind hem ook niet vreemd want ik geef je wel de rede dit te denken, denk ik.

En daar zit het ´m misschien wel in, in gesprekken met mijn chef of andere mensen in het leven kom ik toch wel heel vaak tegen, dat mensen net precies anders gaan denken dan ik bedoel.
En dat ligt niet aan die mensen, dat ligt aan de manier waarop ik het overbreng. Maar de kunst van het overbrengen heb ik nog niet helemaal gevonden.
Het zijn dan ook wanhoops dingetjes, als ik ga zeggen dat ik HSP ben en daar begrip voor zoek. Het is meer een middel om de situatie niet helemaal uit de hand te laten lopen, omdat ik blijkbaar de gave heb, mensen overbezorgd over me te laten worden in zo´n gesprek.
Vanaf de dag dat ik hier lid geworden ben, is mijn zoektocht naar her en erkenning eigenlijk wel gestopt en ben ik niet meer zo bezig met wat mensen vinden of hoe ze denken over mij en hoe ik mijn leven invul. Ik ben en blijf enkel zoekende naar mijn deel in het geheel. Want van sommige aardse zaken snap ik helemaal niks, van sommige begrijp ik dat het soms beter is om wat water bij de wijn te doen om je doelen te kunnen bereiken, maar van de echte directe communicatie snap ik helemaal niks en val dan ook stil, omdat mijn bedenk tijd wellicht langer is.
Ik bedenk me nu ineens, ben ik inmiddels werkelijk gelandt? Want dat heb ik in mijn leven gehoord, dat ik boven de aarde hang....
Dan zou ik het wel kunnen begrijpen, dat sommige gesprekken niet de kant opgaan die ik bedoel. grin
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 17 '13
Tarotlegging Spud 16-02-2013

Vraag: wat kunnen de kaarten Spud vertellen op het gebied van werken/ carrière

Allereerst draaide ik een persoonskaart voor jou, Spud...
De Keizer


Je bent een zeer standvastig persoon, je bezit innerlijke beheersing, discipline,
wilskracht en heeft een enorme behoefde aan grip in je eigen wereld...
De kaart zegt eigenlijk dat je klaar bent om een positie in de wereld te verwerven
Dat kan zich uiten in het nemen van meer verantwoordelijkheden, of het uitproberen van nieuwe ideeën
Het is tijd dat je overgaat op "handelen" om je doel te bereiken, en je succes te kunnen halen
daarbij zal je gebruik moeten maken van je intuïtie, en de moed hebben om duidelijk voor je mening
uit te komen...
De kans bestaat dat je een invloedrijke rol gaat spelen en dat je de situatie naar jou hand kan zetten!

Verder heb ik de methode "verleden-heden-toekomst" gebruikt...

Verleden:
De Duivel-


Je bent behoorlijk gedwarsboomd in het verleden, waardoor je behoorlijk wat frustraties hebt
moeten verwerken...
Gelukkig staat de duivel voor het verleden, maar je draagt het nog steeds bij je...
In je vorige baan voelde je je in de val gelokt of gevangen...
Je kon niet doen wat je gevoel zei, maar moest je aan regels houden die verticaal op jou disciplines
stonden...
Ook werd er op slinkse wijze op jou emoties ingespeeld
Daardoor heb je een waarschijnlijk een enorme woede opgebouwd waardoor je moeilijk je
emoties kan uiten...
(Omdat dit een zwaar negatieve kaart is heb ik een extra kaart gedraaid om een duidelijker
beeld te krijgen)
De Wereld-


De wereld staat voor de verandering die heeft plaatsgevonden
Ondanks de beproevingen heb je een groeiende zelfkennis en ziet in dat je op spiritueel
vlak ook enorm gegroeid bent...
Daar mag je best trots op zijn...
Door schade en schande ben je wijs geworden, en vandaag de dag groei je nog steeds
De wereld geeft aan dat je aan een nieuwe cyclus bent begonnen (anno nu)

Heden- De Zon


Dit is 1 van de gunstigste symbolen die je kan hebben, in de tarot...
Vooral omdat hij voor het heden staat wink
De zon wijst op succes, geluk, en vervulling of bereiken van een persoonlijk doel...
Je bezit de energie en enthousiasme om je ambities te verwezelijken...
Je voelt je de laatste tijd niet zo goed misschien, maar de zon gaat schijnen voor jou
Je zal inzien dat er allerlei dingen mogelijk zijn en dat het zeker de moeite waard zal zijn daar
werk van te maken...
"De zon brengt alles aan het licht" is het spreekwoord wat bij deze kaart hoort.
vreugde-succes-onbevangenheid-direct-erkenning en groei zijn de sleutelwoorden

Toekomst- De Hogepriester


De Hogepriester geeft jou behoefde aan regelmaat en bewustzijn aan...
De kaart vertegenwoordigd spirituele macht, innerlijke macht en een hoger bewustzijn
Wanneer deze kaart tevoorschijn komt, wil dat zeggen dat de antwoorden op jou vragen, kunnen
worden gevonden in jezelf, luister met je hart naar je intuïtie
Het kan zijn dat jou interesse in het groeien van jou spirituele bewustzijn op de proef word gesteld
Als je een moeilijke periode mee-maakt geeft deze kaart aan dat er een leraar, mentor,
vertrouwenspersoon of een therapeut in jou leven zal komen om je te helpen en te steunen...
Deze "gids" zal een instrument zijn om jou geloofsysteem of persoonlijke filosofie uit te breiden...
Sta hiervoor open wink
Bekijk het vanuit een ander standpunt ipv de bekende weg te nemen
De Hogepriester staat voor scholing of educatie, die jou uiteindelijk wijzer kunnen maken
Waardoor je uiteindelijk zou kunnen doen, wat je al zo lang wilt doen...
"Er zijn meer dingen in de hemel en op aarde dan u schoolwijsheid vermoedt" is het spreekwoord
die bij deze kaart hoort wink
-Barmhartigheid-goedheid-adviezen-traditie-leraar-moraal zijn de sleutelwoorden

Kort samengevat: Luister naar wat jou wensen zijn...
Wat zou je het liefst willen doen (qua werk)
En wat houd jou tegen...
Meestal is het een stukje informatie, waar je een certificaat of diploma, die je nodig hebt...
Misschien is een thuis- bijscholings-cursus iets voor jou, dit omdat je ernaast een baan hebt
met wisselende diensten...
Ik zou in ieder geval geen oude schoenen weggooien, als je nog geen nieuwe hebt... tongue

Ik hoop dat je er iets mee kan?

Groetjes Moonflowertje wink
Spud
Spud feb 23 '13
Dankjewel voor je kaartlegging Moonflowertje!
Ik herken er heel veel in, zelfs die van de toekomst terwijl ik echt geen helderziende ben, meer het innerlijke vertrouwen wat ik heb. wink
En hoewel de duivel dan een zwaar negatieve kaart is, was het voor mij eigenlijk een heel positieve, want ik kreeg even erkenning dat het toen werkelijk een zware periode was voor mij waar ik mij krachtig in staande gehouden heb. En dat ik niet overdreef in wat ik ervaarde toen. Ik vind die kaart die je daarvoor in de plaats trekt ook wel sprekend daarin, omdat voor mijn gevoel ook daadwerkelijk mijn spiritueele groei nadien begonnen is. grin

Ik kan er zeer zeker iets mee! Nu nog kijken of ik er ook klaar voor ben om er naar te handelen. winkIk voel me iig een bevoorrecht mens met deze kaartlezingen, want de lezingen die ik krijg zijn wel heel mooi en sprekend!

Dankjewel!
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 23 '13
smilegraag gedaan

groetjes wink
diana69
diana69 feb 27 '13
zou iemand voor mij kaarten willen leggen,
morgen heb ik theorie examen voor electrise pallet wagen,
en hoe gaat het me deze jaar af, na een lange ziekenuis periode
ik wil van 16uur naar 20 uur gaan werken gaat dat door en gaat dat goed
en hoe doe ik het met mijn puber haha waar is die handleiding toch.
ze rookt wel niet en drinkt heel matig maar die uitbarstingen heb ik heel erg moeite mee
komen me dochter en ik weer dichter bij elkaar qwa gesprekken en zo
en hoe gaat het met de liefde.


lieve groet diana
Spud
Spud mei 29 '13
Als je iets vraagt vind ik ook dat je mensen de uitslag mag geven van wat er gebeurt is. Dus bij deze.

Vanaf mijn eerste vraagstelling, had ik eigenlijk naar mijn gevoel moeten luisteren en weggaan.
Maar dat deed ik niet, ik begon uitdagingen te zoeken waarom ik er wel moest blijven. Heb ik ook veel van geleerd en neem ik ook in mijn zo wil ik het eigenlijk niet noemen omdat er soms een negatieve nadruk op hangt, in mijn rugzak mee. Terwijl ik heel blij ben met deze extra ervaringen en leerprocessen.

Maar uiteindelijk, daar hebben heel veel gidsen, entiteiten of mensen in mijn leven heel veel voor moeten doen, om me in te laten zien dat ik roofbouw op mezelf pleegde als ik door zou gaan. En daar ben ik alles en iedereen dankbaar voor!
Want toen kon ik pas eerlijk zijn, ook naar mijn chefs, personeelszaken en het bedrijf opzich.

Zoals ik altijd denk, je moet je eigen verantwoordelijkheden nemen, dus had ik een plan wat in mijn nadeel zou werken een oude gewoonte. Ik werd er op geattendeerd het kan ook anders. En zo nieuwsgierig als ik altijd ben heb ik dat geprobeerd. En dat werkte, en nu ben ik bijna bij mijn werk weg. En doet mijn werk in positieve zin heel veel moeite voor mij om me weg te krijgen. In mijn voordeel maar ook in het hunne. Ik mag en blijf ze als ze verdere referentie opgeven tijdens mijn sollicitaties.

Geweldig vind ik dat! Want ik ben altijd vertrokken bij een bedrijf op een dusdanige manier dat ik ze nooit als referentie op durfde te geven. Terwijl er blijkbaar heel veel bedrijven nog steeds enthousiast over mij zijn. Eigenlijk ben ik gewoon een gezegend mens met zoveel moois om me heen.

Nare feit aan dit alles is wel, dat ik te lang gewacht heb met mijn beslissing en daardoor een beetje opgebrandt ben.
Ik heb vandaag voor mijn allereerste keer een massage gehad van top tot teen en van voor naar achter. Soms moeilijk om iemand toe te laten, maar zo fijn om eens echt aangeraakt te worden.
Na de massage zei ze wel, jou lichaam heeft geen energie meer. Jou energie haal je momenteel uit je hoofd.

En mijn bedoeling is nu, daar iets mee te doen. Want het klopt wel, ik mijn lichaam in die tijd heel veel onthouden.

Klinkt allemaal misschien heel negatief, maar ik ben zo ontzettend omringt door hulp en eye openers dat ik het mezelf gewoon gun om eens slap te zijn.

Ik geloof dus echtwel in kaartlezingen.

Dankjulliewel dus!
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 30 '13


wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki