Loading...
nl

getrouwd met kinderen en tweelingziel ontmoet..

phuongxa
phuongxa jan 30 '13
Ik ben getrouwd en heb 2 kinderen. Ik heb mijn tz sinds 5 maanden geleden ontmoet..een heel jong jongeman maar veel wijsheid. Het lijkt wel mijn engel..mijn gids te zijn. Alles klopt...we voelen en begrijpen elkaar zonder woorden..het voelt zo fijn en goed.
Maar ik ben getrouwd en heb kinderen...hoe moet je omgaan met deze situatie?
De relatie met mijn man voelt ook al niet goed aan en ik durf niet een stap te maken vanwege de kinderen...Ik weet mij geen raad meer maar sinds kort heeft mijn tz een ander partner...hij kon niet wachten...en ik kan hem ook niet aan het lijntje houden..zo te zien moet ik hem loslaten maar hoe kan dat nou dat ik zo boos ben...ik ben zo boos...ik had toen geen keuze...en hij heeft de keuze gemaakt mij los te laten...zonder mij wat te laten weten...het doet zo pijn...op de manier hoe hij dat doet...ik kan hem nog steeds niet vergeven...en hij wilt ook niet uitpraten en heb hem zo vaak aangegeven dit uit te praten. Nu had hij in de gaten dat ik boos was en wilt het goed maken. Hoe moet je omgaan met deze situatie? Een goed advies zou ik heel erg fijn vinden.
Delen:
admin
admin jan 30 '13
Je situatie doet me denken aan de film 'The Bridges of Madison County'. Ik zou je aanraden om eens naar deze film te kijken. Hoofdrolspeelster Meryl Streep zat ik een soortgelijk dilemma. In mijn ogen wordt het thema 'keuzes in ware liefde' hier uitstekend en gevoelvol behandeld.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 30 '13
Als advies zou ik je aanraden om eerlijk te zijn naar jezelf en je omgeving. Waarom wil jij niet jezelf zijn? Is er een masker wat je jezelf wilt voorhouden?

Laat het eens los, zet het af en kijk in de spiegel. Welke illusie, wil je diep van binnen doorbreken?
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 30 '13
Andere invalshoek: misschien is het juist de les in dit leven om elkaar los te laten..
phuongxa
phuongxa jan 31 '13
Bedankt voor je tip ik zal de film opzoeken en ik denk dat ik daarbij veel kan leren. Mijn levensverhaal is ook inderdaad een film..het is bijna niet te geloven...
phuongxa
phuongxa jan 31 '13
Originally Posted By: JulienMoorrees
Als advies zou ik je aanraden om eerlijk te zijn naar jezelf en je omgeving. Waarom wil jij niet jezelf zijn? Is er een masker wat je jezelf wilt voorhouden?

Laat het eens los, zet het af en kijk in de spiegel. Welke illusie, wil je diep van binnen doorbreken?


Ik weet dat hij mijn tz is en dat ik hem moet loslaten...maar ik was teleurgesteld omdat hij al een nieuwe partner heeft zonder dat ik het wist...dat bedoel ik bij hem loslaten...het voelt zo verraden..ik weet het niet...aan de andere kant denk ik dat ik hem niet aan het lijntje moet houden en dat hij verder moet...ik wil wel mijzelf zijn maar mijn ziel niet het houdt mij tegen...of er een masker is dat begrijp ik niet..dat ik mij moet blootstellen aan hem? het probleem is dat mijn tz niet met mij wilt uitpraten ook al heb ik dit aagegeven.

alvast bedankt voor je advies. Zou je mij willen uitleggen wat je bedoelt met , welke illusie wil je diep van binnen doorbreken?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 31 '13
Ik heb het over de illusie van je eigen leven, en niet zozeer over wat er tussen jou en je tweelingziel gebeurd. Je TZ is enkel een spiegel, die je laat zien hoe het zit met je huidige huwelijk. Daar mag je eens kritisch naar gaan kijken.

En voel eens, vanuit je hart, welk vastgeroest patroon, doorbroken en veranderd mag worden.
phuongxa
phuongxa jan 31 '13
Daar heb je gelijk in. Mijn TZ laat zien hoe het zit met mijn huidige partner dat klopt er mist wat in ons relatie, iets dat niet verder groeit maar verslechtert, vastgeroest..nu kijken wat er veranderd kan worden mocht het niet gaan lukken dan door breken. Ik denk tijd zal antwoord geven...
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 31 '13
Ik denk dat vooral handelen, antwoord geeft. Met wachten, veranderd er niets.

In hoeverre maak je dit bespreekbaar met je huidige partner?
phuongxa
phuongxa jan 31 '13
Wanneer mijn huidige partner niet veranderd en de situatie verslechterd dan knip ik de draad door het kan ook dat mijn huidige partner het ook doet. We hebben hierover al besproken en ik zie wel verandering in hem met veel respect en niet bazig. Deze karakter mis ik in hem en dan zie ik bij mijn TZ wel terug...hij heeft juist deze karakter en vullen elkaar perfect aan. Zou dit een teken zijn dat ik mijn huidige partner moet verlaten? Het zou voor mij een hele moeilijke stap zijn omdat er kinderen bij betrokken zijn. Ik laat de tijd bepalen...
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 1 '13
Het is inderdaad niet makkelijk...
Maar heb je je al afgevraagd of het werkelijk om je tweelingziel
gaat?
Zou hij jou hele leven op zijn kop zetten, en vervolgens gelukkig kunnen worden met een ander?
Waarschijnlijk is hij inderdaad nog niet zo wijs als jij denkt?
Het feit dat je tweelingziel je onder druk zet, en daar bij dreigt dat hij een ander meisje gevonden heeft, zegt genoeg...
Hij heeft een oogje op iemand anders, misschien zelfs al een relatie...
Als je wijs bent, praat met je man...
Zeg hem dat je je stoort aan dingen. en wat je het liefst zou willen...
Kijk, de meeste mannen zijn simpel, die zien niet dat je je ergert aan hem...
Hij ziet jou gedrag wel, maar dat het door hem komt, ziet hij niet...
waarschijnlijk vraagt ie wel aan je: wat is er, of is er iets
jij houd je gezicht strak in de plooi en zegt: nee hoor, er is niets aan de hand...
Communiceren!
...mocht dat niet helpen,, dan heb je het in ieder geval geprobeerd, toch?

het is een hele moeilijke proef, die je moet doorstaan

Weet ook dat je tz niet eerlijk is tegen je...

succes met wat je ook besluit wink

groetjes Moonflowertje
phuongxa
phuongxa feb 1 '13
Bedankt voor je advies. Je hebt heel mooi omschreven. Ik heb hierbij veel steun aan.
Of hij echt mijn Tz is zou ik denk ik later weten want een gevoel voor Tz gaat niet weg en blijft voor altijd.
Mijn Tz had mij inderdaad onder druk gezet dat ik mijn keuze moet maken. Volgens mijn gevoel denkt hij dat ik de keuze al had gemaakt voor mijn kinderen en huidige partner en daardoor heeft hij nu een ander maar hij wist niet dat ik er nog niet zozeker ben en in een andere fase zit...dat ik tijd nodig heb...misschien herkend hij deze fase niet.misschien is hij niet zo wijs en geduldig zoals ik denk.

Ik denk dat dit echt een lesje in het leven is..en mijn huidige partner probeer ook meer met mij te communiceren maar toch gaat mijn gedachten en gevoelens naar mijn TZ..het is soms niet eerlijk tegenover mijn huidige partner..maar ik kan mijn TZ niet wegdenken..en blijft elke dag 24 uur in mijn hoofd. Wat doet je TZ toch met je...

Nogmaals bedankt voor je steun Moonflowertje:)

Liefs
Phuongxa
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 1 '13
Misschien is dit ook goed om door te lezen, zodat je je wat beter in je man kunt verplaatsen:

http://nlforum.merudi.nl/ubbthreads.php/topics/16292/Partners_van_tweelingzielen.html#Post16292
phuongxa
phuongxa feb 1 '13
Bedankt voor de link..JulienMoorrees:)
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 3 '13
Graag gedaan!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki