Loading...
nl

Halo om de maan

MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 29 '13
Kring om de maan

Gister 27 Januari 2013 viel het me op dat er een soort dampkring
om de maan heen zat...
De hele avond was het zichtbaar





Omdat ik het klein beter zie heb ik 5 foto's verkleind en naast elkaar geplakt ^^



beetje bewerkt om het duidelijker te maken ^^







^^ bewerkt



nu zat ik net even te kijken op internet, en vond dit:

Halo om de maan kondigt geen einde van de wereld aan

De kring om de maan vanavond rond half elf boven Paramaribo. Er was enige tijd een halo, een kring om de maan, vanavond. De cirkel om de maan was goed te zien toen deze hoog aan de hemel stond. Velen hebben elkaar gebeld, een ping of een sms gestuurd hierover en vroegen zich af wat dit te betekenen heeft. Het gaat hier niet om een zeldzaam verschijnsel.

Door de wolken en de weerkaatsing ervan ontstaat er een halo. Op internet wordt op diverse sites die te maken hebben met het weer of astronomie een verklaring gegeven over dit verschijnsel. De halo om de maan ontstaat als het maanlicht gebroken wordt door de ijskristallen waaruit die wolken zijn opgebouwd.

Een halo kan ook verandering in het weer aankondigen. Mensen vroegen zich af de kring om de maan niet een onheil voorspelt. De halo om de maan of de zon is sinds de prehistorie regelmatig te zien. Niks unieks dus. In elk geval is het geen kosmisch verschijnsel dat het einde van de wereld aankondigt.
bron: http://www.starnieuws.com/index.php/welcome/index/nieuwsitem/13698


^^ niet zelf gemaakt

ik vind het een mooie verschijning
smile
Delen:
niels
niels jan 29 '13
Het heeft wel iets moois, maar laten we eerlijk zijn : wat er ook gebeurd de maan is altijd mooi smile
Het is wel grappig dat wanneer er iets ontzettend moois en vrij zeldzaam gebeurd mensen er bijna automatisch vanuit gaan dat het een onheilspellend voorteken is.
Voor wat het waard is , voor mij is deze halo juist een gunstig voorteken dus enorm bedankt om het te delen Moonflowertje smile

Heel veel liefs
Niels
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 29 '13
Volle maan op zondag 27 januari 2013 om 5:40:28 uur

Deze volle maan wordt de IJsmaan of Wolfsmaan genoemd.
Het is de koudste periode van het jaar, waarin de natuur zichzelf zuivert: wat zwak of eenjarig was,
is afgestorven en zelfs al voor een deel verteerd. Er heerst uiterlijke stilte, maar in de diepte ligt het
nieuwe leven verborgen te wachten tot de tijd daar is om naar buiten te treden.
Dat nieuwe leven overleeft de kou wel, want het is diep weggestopt en goed beschermd.
Het thema bij deze maan is dan ook ‘diepgang en zuivering’.
Het is goed om stil te staan bij wat er in jezelf leeft of sluimert: wat wil ontwaken, naar buiten komen en
uitgroeien? Dit is niet de tijd om het uit te voeren, maar wel om te voelen wat je hart echt wenst en
waar je verlangens liggen. Daarvoor zul je bij jezelf de diepte in moeten.

Deze volle maan staat in het teken Leeuw. Na twee intense eclipsen en de nawerking van het
vierkant tussen Uranus en Pluto (die zich herhaalt in mei), brengt deze maanenergie speelsheid en
energie. Leeuw regeert over het hart en maakt je bewust dat je uniek bent en je eigen rol hebt te spelen
in het leven. Niemand kan jou vervangen. Het gaat er nu om te creëren vanuit hart en ziel.
Neem de tijd om uit te diepen wat je verlangens zijn en welke basis je nodig hebt om deze de ruimte
te geven.

De Zon schijnt licht op de Maan vanuit Waterman. Dit wakkert de innerlijke rebel aan en de behoefte
aan (persoonlijke) vrijheid. Ga zuiveren en opruimen wat jou belemmert of tegenhoudt in je vrijheid te
staan. Samen kunnen Maan en Zon creatieve impulsen geven en je helpen je eigen plek in te nemen -
op jouw manier!

Uranus staat harmonieus verbonden met de Maan en brengt positieve veranderingen, misschien
zelfs nieuwe uitvindingen. Uranus kan je uit (eventuele) negatieve kindertijd- of kinderlijke
gedragspatronen trekken. Het is alsof deze dagen negatieve stukken aan onszelf worden gespiegeld,
maar dit gebeurt op een milde manier, zodat je er niet tegen in verzet hoeft.
Je ziet hoe je het kunt ombuigen of hoe je er anders mee kunt omgaan. Heb geduld met jezelf,
vertrouw erop dat je verderop op je pad zult vinden wat je verlangt of waarvoor je nu werkt.
Ook Jupiter staat harmonieus verbonden met deze volle maan en zorgt voor optimisme en het gevoel
onsterfelijk te zijn. Misschien verlang je terug naar het eenheidsgevoel met het universum.
Kijk uit dat je niet teveel gaat voor een volwassen fopspeen in de vorm van behoefte aan stimulerende
middelen of zoetigheid…

Bron: L 'arbe de vie wink

deze foto is gemaakt op 27 januari (alleen veel later dan 05:40uur)
de foto's zijn s'avonds om een uur of 10:00 gemaakt
---

wat ik al heb begrepen is dat de koningin heeft aangekondigd dat ze af treedt smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki