Loading...
nl

Weer een foto met activiteit

Dolff
Dolff jan 21 '13
Vanavond bij het afsluiten na een werkdag maakte ik met mijn telefoon twee foto's van mijn collega die de sneeuw om z'n auto aan het ruimen was.
Het was droog maar koud.
Terwijl ik de foto maakte zag ik ze bewegen op de display van mijn iphone.

Mijn gevoel zegt dat dit energie bollen zijn die rond zweven, door de kou/lucht geleid hun energie goed, door de lichtgevoeligheid van de sensor van de camera kun je dit fenomeen filmen of fotograferen. Stukjes film heb ik ook maar ik weet niet hoe ik die moet delen.

Ik wilde dit toch aan jullie kwijt.

Wellicht is een nieuwe categorie speciaal voor foto's op dit forum handig.
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 22 '13
apart om te zien tongue

Het lijkt wel een spinnenweb

Mooi hoor!

zouden orbjes niet langzamer zijn, trouwens? ...omdat het hele strepen worden op jou foto

groetjes wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 22 '13
oh je hebt het op de iphone gemaakt...

daar zit geen functie op op de sluitertijd in te stellen?
(zodat je bliksems kunt fotograferen)

naja ik weet het niet... xD
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 23 '13
Aha.... ik heb het zelf nu ook gezien!
wel bizar...
ik zag het alleen op het scherm... op het moment dat ik een foto nam ging het toestel nog scherpstellen... daardoor heb ik het niet op de foto... maar ik zag het wel wink

dus ik denk dat je gelijk heb!alleen vraag ik me nog steeds af wat nu eigenlijk de welbekende orbs nu zijn?
want de verklaringen die de mensen me me ervoor geven, die kloppen niet... tenminste ik voel een soort van tegenzin... wat mij zegt dat het niet klopt! Helaas krijg ik niet door wat het dan wel is...

De tijd zal het leren wink

groetjes
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 23 '13
Zijn het niet gewoon stofdeeltjes of kleine sneeuwvlokjes in de licht waar de flits van jouw camera op reageert, omdat het van die strepen zijn?
Dolff
Dolff feb 3 '13
De strepen zijn te lang voor een sneeuwvlok, deze dwarrelen naar beneden. De sluitertijd is ongeveer een 50ste.
Toen ik de foto maakte zag ik de activiteit voor me neus gebeuren (welliswaar door de lens heen).
De camera moet even scherp stellen in een donkere situatie, dat in combinatie met een flitser die openstaat, goed geleidende lucht..

@ Moonflower: leuk zeg dat het bij jou ook lukte.
Moet je de video camera aanzetten op de iPhone, licht aan, opnemen en stil zitten. Probeer contact te maken en je ziet ze op video voor je langs schieten. Of ga in een donkere kamer zitten.

Laat me maar weten of het lukt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 4 '13
Klinkt meer als een technisch iets met de Iphone. Deze is digitaal, en of hij de foto bewerkt, is nog maar de vraag. Wat zijn de exacte instellingen die je maakt? Kan goed, dat het toch een "nabeeld" is van de sneeuwvlok. Sneeuwde het op dat moment?

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki