Loading...
nl

met selene!

vestaans
vestaans jan 20 '13
hoi ik ben Paco,
ik gebruik selene omdat het een mooie naam is.
ik ben 17 jaar oud, en als jullie iets willen weten vraag het me maar.

xxxxx
Delen:
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 20 '13
Hoi Paco,

Welkom op het Forum!
Selene is een mooie naam:-D. Heeft dat voor jou een betekenis?
Hoe ben je hier zo terecht gekomen? Im curious,

Grtjs,
L'arbe de vie
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 20 '13
hoi Selene,
welkom op merudi wink

wat ik me afvraag is: Paco is een naam voor een mannelijk persoon
en Selene is een vrouwelijke naam?
groetjes Moonflowertje
vestaans
vestaans jan 20 '13
dankje wel alle 2.

selene is de griekse maangodin het staat voor mij voor vrouwelijkheid en creativiteit en dat gaat goed bij elkaar, ik kwam dit plots tegen en leek me wel leuk.
paco is in het indiaan vrij man, dus ik denk dat het een mannelijke naam is, maar selene is vrouwelijk, word ook wel afgebeeld met de maagd artemis en de tovenares hecate
vestaans
vestaans jan 20 '13
dankje smile
Char
Char jan 20 '13
Welkom!!
vestaans
vestaans jan 20 '13
dankje,
toen ik je naam was het eerste wat in me opkwam cher dus ik dacht al, maar ik las het beter en zag char wink
Char
Char jan 20 '13
Hahaha ja alleen niet char het medium hoor!! T is een afkorting van me naam!! Liefs,
Char
SpiritualGirl
SpiritualGirl jan 20 '13
Ik ben Bella !

Sinds vandaag lid op jullie site!
Ben benieuwd of iemand mij kan/wil helpen met eventueel kaart of foto lezen anders manieren zijn ook mogelijk, ik heb een grote drang naar informatie!

Liefs en wie weet tot snel !

Bella
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 20 '13
Grappig die associatie had ik inderdaad ook: Selene-Maangodin. Mooi zeg, geeft ook een warm gevoel die naam.
Heb jij iets met de traditie van de indianen en doe je daar in je dagelijks leven iets mee (bijvoorbeeld drum circle?)?
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 20 '13
@ Bella,
Hoi Bella!
Leuk dat je je hebt aangemeld.
Je kunt een foto plaatsen, door een topic aan te maken in het onderwerp 'Fotolezen'. Je kunt daar je foto uploaden.
Grtjes,
L'arbe de vie
niels
niels jan 20 '13
Hallo Selene ,
Allereerst welkom op het forum,hopelijk ga je je hier volledig kunnen uitleven. En nog leuker iemand die iets van Griekse mythologie kent smile. Heb namelijk in het middelbaar Latijn- Grieks gestudeerd en ik herinner mij daar nog vrij veel van smile.
Trouwens Selene betekend ook letterlijk in het Oud-Grieks maan net als bij de zonnegod Helios ( letterlijk betekend dit zon).
Ik noem die 2 goden graag de oude goden, voornamelijk omdat zij vooral later geasocieerd werden met de kinderen van leto, nel. Artemis (Maangodin en godin van de jacht) en Apollo (Zonnegod, voorzitter van de Muzeclub smileen uitvinder van de lier,).




@Bella,
Hallo en welkom hier, ik hoop dat je hier kan vinden wat je zoekt wink

Heel veel liefs
Niels
vestaans
vestaans jan 21 '13
hey, dank jullie voor jullie warme groet,
ik doe nog niks met de indianen, maar wel altijd bereid om te leren en te lezen, dus als je informatie heb, kom maar op ben een wandelende wikipedia.
ik heb een periode dat ik helemaal gek was van griekse mythologie, selene en helios/helius worde echt gezien van de zon en de maan, voor mij is dat ook zo, en zo heb je nog meer zoals eos(schemering), hemera(dag) en nyx(nacht) zo loopt de dag waarvan ik weet.
artemis is godin van de jacht, maagdelijkheid, beschermer van het wild en de kleine kinderen maar word ook geassocieerd met de maan net als hecate(titaan van de magie).
apollo is god van het licht, geneeskunst, mu

ziek, leider van de muzen, maar ik vind apollo minder belangrijk dan artemis.

mijn favoriete godin is hestia godin van het haard, met haar heb ik de beste band gevoeld.
oja, de lier is oorspronkelijk door hermes uitgevonden.

Hermes werd geboren in een grot in Arcadië. Vlak na zijn geboorte vond hij de lier uit door het schild van een schildpad met snaren te bespannen. Even later ontsnapte hij uit zijn kribje en sloop de grot uit. Niet al te veel later kwam hij een grote groep runderen tegen, die aan Apollon toebehoorde. Hermes vond het prachtige beesten en besloot ze mee te nemen.

zo een beetje lang geworden ik heb leuk geschreven voor me gevoel, en informatie uitwisselen vind ik ook geweldig
Enigma
Enigma jan 21 '13
Hey Paco,

Welkom hier smile.
vestaans
vestaans jan 21 '13
dankje
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 21 '13
ik speel regelmatig mee in drumcircles: heb mijn eigen sjamanendrum (2 paardjes) en allerlei instrumenten met bijzondere klanken: ook een High Spirit Flute (ik noem het meestal de indianenfluit). Ik voelde even iets in de energie waarvan ik dacht, hee volgens mij ben jij daar ook wel bekend mee misschien. Vandaar mijn vraag. Ik laat de dingen meestal ontstaan, vooral als het gaat om muziek maken. Zeker met een sjamanendrum; het dier vertelt mij hoe het bespeelt wil worden, niet andersom:D

Wat leuk zeg dat je zoveel van de mythologie kent. Heb gymnasium gedaan, maar ben al zoveel verhalen al weer vergeten (helaas). Vooral de verhalen vertalen uit het Grieks vond ik altijd erg leuk. Er zit toch altijd een dieper liggende boodschap in, als je je daar op afstemt.

Weet jij nog wat meer over de Godin Mu misschien?
JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 21 '13
Hoi Paco,

Welkom. Ik zie dat je naam nu Vestaans is smile.
vestaans
vestaans jan 22 '13
hahaah dankje, ja ik zie het ook.
ik laat het maar bij vestaans, vind ik ook mooi
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 22 '13
@L'arbe de vie, Mu was een eiland toch?
het is echt een mythe omdat ze vandaag de dag nog steeds geen bewijs hebben over het bestaan daarvan...
"ze" denken nu dat Mu en Lemurië hetzelfde zijn...
ofzoiets tongue
maarja, dat bedoelde je vast niet smile
vestaans
vestaans jan 22 '13
ik zal vanmiddag ff reageren, ga zo naar school. zal er over nadenken wie of wat mu is, maar ik krijg umdiel in me hoofd tot vanmiddag
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki