Weet je Dolff?
een tijdje terug was de moeder van een vriend overleden...
toen die jongen hier op visite was, had hij ook zo'n witte rook-achtige waas bij zich...
ik zag dat vanuit de keuken... (ik was aan het koken)
wat ik meteen doorkreeg van mijn gids was: hij heeft zijn moeder bij zich... (de witte waas, was zijn moeder's geest)
Ik moest huilen, ook al heb ik zijn moeder niet gekend...
Ook kreeg ik door: zijn moeder deed eigenlijk veel te veel voor hem
nu staat hij er alleen voor, en dat is moeilijk voor hem...
de waas was iets kleiner dan de vriend zelf
ik noem het maar waas...
wit betekend: gene zijde... (zo interpreteer ik het)
nou en het was behoorlijk wit...
Ik heb het later wel verteld aan de vriend...
(die er niet in geloofd, in eerste instantie)
toen ik hem vertelde wat zijn moeder had gezegd, (via mijn gids)
toen zaten we allebei te huilen...
want het klopte wel, helemaal als je op de langere termijn kijkt...
Hij mocht in zijn moeders huis blijven wonen! maar omdat hij nooit geleerd heeft om rekeningen te betalen, boodschappen te doen, kleren wassen enz.
deed hij dit ook haast niet, met als gevolg dat hij op straat gezet werd... en moest zwerven...
Hij kwam hier heel soms, en dan mocht hij mee-eten
ik kreeg toen door: Deze periode is een leerproces voor hem...
Omdat hij de andere kant niet kan zien (inleven) moest het op deze manier... voordat het echt koud wordt, heeft hij een huisje...
En dat klopte! hij heeft sinds 2 maanden een huisje...
helaas in een dorpje verderop...
ik heb hem al 2 maanden niet gezien, maar ga ervanuit dat het goed gaat met hem...
wat ik probeer te vertellen eigenlijk is:
het gaat erom wat je zelf doorkrijgt bij het zien bij dit fenomeen... misschien zal je eens met je gids moeten praten...
(iedereen heeft een gids, het is het stukje van jou die je in eerste instantie niet kan waarnemen)
Maar als je heel bewust begint te praten tegen jezelf, (het hoeft niet hardop) maar je krijgt op het zelfde kanaal antwoord in dit geval 'denken'... Het onduidelijke is dat het dezelfde gedachte is als die van jezelf...
Alleen de antwoorden die je krijgt had je niet zelf kunnen bedenken!
Ik heb aan mijn gids gevraagd, als er een geest is die er niet hoort, goed of slecht, ik wil het weten!
Toen kreeg ik in mijn gedachten: er zijn geen kwade of goede geesten...
emoties zijn lichaamsgebonden, een geest van een overledenen heeft geen aards lichaam meer, heeft dus ook geen emoties meer...
is dus ook niet kwaad, of angstig, slecht enz.
groetjes moonflowertje