Hi Sarah,
Hartelijk dank voor het lezen van mijn foto.
De regels onder de foto zijn een fragment van een gedicht van David Wagoner, wat zoveel zegt dat als je verdwaald bent in het bos, je de bomen moet vragen waar je bent, omdat zij niet verdwaald zijn. Was mijn manier om te vragen: “Wie wil mijn foto lezen en me vertellen welke kant ik opga?”
Het klopt dat ik al langere tijd worstel welke richting ik op zal gaan.
Ik zie mijn gezicht ook steeds veranderen op deze foto, maar ik krijg de gezichten niet echt scherp. Ik heb hier op dit forum al eens over geschreven (veranderende gezichten op foto’s, voor de spiegel of bij elkaar in de ogen kijken). Tot dusver wist ik dat - in mijn geval - het beelden waren van personen waar mensen aan dachten of die ‘er waren’, al dan niet overleden, of van vorige periodes in dit leven. Deze gezichten ken ik niet… Ik zag wel allemaal mannen.
Je zegt: “Een oude ziel die niet begrijpt wat er nu eigenlijk van hem verwacht wordt, waar hij staat en wie hij is en waar hij naartoe gaat blijkbaar.” Iemand vertelde me eens: “Toen jij aan dit leven begon, had je er echt zin je… je had je goed voorbereid en je voorgenomen om van pool naar pool de hele aarde over te trekken, maar het is anders gegaan dan je had verwacht; alsof je even vergeten was dat je ook ergens in een gezin gaat wonen en in een land leeft waaraan je verbonden bent.” Dus ja, ik weet misschien inderdaad niet zo goed wat er (van ‘hogerhand)’ van me verwacht wordt. Nog een beetje beter zoeken van binnen.
Verdriet en gespannenheid kloppen wel. Het is nu een jaar geleden dat mijn vriendin, waar ik mee zou gaan trouwen, voor mij volkomen onverwacht van het één op het andere moment uit mijn leven is verdwenen en dat heeft mijn gemoed weinig goeds gedaan. Dat verdriet wil ik achter me laten, maar ondanks ik door dit voorval uit het lood ben geslagen, zal ik haar altijd in mijn hart dragen. Een langdurig en zwaar proces. Ik herken dus ook je uitspraak: “Waarom moet mij dit gebeuren? Wat heb ik fout gedaan?” En dan vervolgens weer balen dat ik me zo laat vangen in een web van zelfmedelijden…
Misschien heb ik (hier) de uitstraling van een ‘kouwe kikker’, dat kan zeker kloppen. Een bescherming van gevoeligheid mogelijk. Van binnen is het allesbehalve koeltjes.
Werk aan de winkel, want het werk dat ik kom doen wil en kan niet in afzondering. Meer vanuit mijn hart gaan leven en minder vanuit mijn hoofd.
Sjamanisme komt wel steeds weer op mijn pad. Even een uitstapje. Ik heb onlangs door iemand gedurende twee uur mijn chakra’s laten lezen en er kwamen een aantal vorige levens voorbij:
- kok aan boord van een Noormannenschip;
- een Aziatische jongen die als raadgever/magiër de dorpelingen met enkele woorden bijstond;
- een jongen van acht jaar die als enige met de pest buiten de stadspoort werd gebracht, waar zijn eten werd gedumpt en stierf omdat de lust om dat eten in z’n eentje op te eten hem verging;
- een geestelijke man van 50, gekleed in het wit, die een leven heeft geleid van heel veel meditatie, studie, ver buiten alles, maar reëel over het leven, liefde en acceptatie;
- een ontdekkingsreiziger, de zeeën bevarend, bezig met wetenschappelijk onderzoek naar de horizon, of de aarde rond is of dat het ergens ophoudt; bevlogen omdat er geen grens is;
- een klerk, die met kleine lettertjes en getalletjes schema’s maakt en alles in kaart brengt (met als doel de veelheid van alle getallen samen te brengen naar een nulpunt).
In een vorige fotolezing van mij, op 18 mei 2012, kwamen er ook fantastische reacties, waaronder die van jou. Als ik die teruglees, zie ik ook weer dingen die ik daarvoor zie zag. Eén voorbeeld wil ik noemen. Marjanne zag een jongen van een jaar of acht, die riep 'vergeet me niet' (toch frappant als je enkele maanden later een gelijk verhaal hoort bij een chakrareading. Zij meldde ook het sjamanisme (hemel en aarde met elkaar verbinden, mensen in hun eigen kracht zetten; dat kan ik ook, als geen ander). Toch ben ik daar verre van actief mee, maar weet wel dat ik me rot schrok toen ik daarover las: schrik van herkenning. Ik verbind het nog sterk met oude, wijze mannen (vaak), die met bijv. ayahuasca-thee rituelen uitvoeren. Ik ben meer van de woorden, jongleren met ideeën, graven naar de essentie, ontregelen en opnieuw verbinden en energetisch behandelen, maar gewoon op mijn eigen manier. Maar ook daar zit je goed, Sarah. Mediumschap, werken met energie. Klinkt prima, maar of dat nog gaat gebeuren…? Ik heb toch wel ‘last’ van mijn rationele vorming en hinkel daardoor vaak op twee gedachten. Bovendien ken ik vele mensen die hier uitstekend in bedreven zijn en ik zal nooit een ‘tweederangs’ medium willen zijn; als, dan ook goed (ik weet al weer hoeveel commentaar ik hierop zal krijgen, hahaha). Wat ik wel weet ik dat mijn derde oog veel meer openstaat… maar dan liggen andere chakra’s weer in onbalans…
En dan: wanneer komt die vriendin?! Wachten op de ware. Spannend. Ja, dat houdt me ook bezig, maar ik zie ook wel in dat ik daar eerst ruimte voor moet creëren en zoals je terecht zei moet stoppen met achterom/terug kijken. Je ziet water, een steiger, een huwelijksboot en een aangeklede bruid dus een huwelijksboot. Ik moet toch wel even terugdenken aan mijn ex (oeps, kijk ik toch weer achterom… hardleers als ik ben), omdat wij samen aan watersport deden en ik haar ook op het water (in New York) ten huwelijk heb gevraagd. Ook hebben we gesproken om samen weg te varen na onze huwelijksvoltrekking (die er dus nooit is gekomen), omdat we ons ook eerder op het water (in Beijing) (beter) hebben leren kennen. Om Linda de Mol moest ik wel glimlachen. Helaas is zij in 2005 al gestopt met haar programma ‘Love Letters’.
Het kleine, donkere Nederlandse meisje herken ik niet. Was zij donker van haar of van huid (of beide)?
Oppotten heeft geen zin. Ik balanceer bij een afgrond (daar sta ik dan met m’n hoogtevrees) en vlieg de afgrond in, terwijl ik de schoonheid van de natuur in vrijheid aanschouw. Ik land in een bos, moederziel alleen, maar met water en rust en wil toch weer verder trekken de gezelligheid tegemoet. Ik vind het een prachtig beeld en het past me als een jas. Ik krijg meteen weer zin om te gaan reizen!
Moedeloos herken ik wel bij tijd en wijle, omdat ik graag mijn energie wil richten en nog erg zoek naar wie, wat, hoe, waar. Concrete richting. Samenwerken. “Je weet heel goed wat goed voor je is maar doe dat dan ook.” De schop onder m’n kont voelt altijd als een welkom cadeautje (denk er verder niets bij, hahaha). Ik vind het altijd fijn als mensen iets stevigs kunnen aanzetten, d.w.z. niet voor effectbejag, maar uit passie en gedrevenheid.
De verpleegster kan ik nu niet plaatsen. Met aliens ben ik niet bezig.
Grappig dat je een spreuk van Rumi aanhaalt. De teksten van Rumi (1207-1273) geven me altijd wel een goed gevoel. De tweede uitspraak (
sometimes in the middle of nowhere, you find yourself) voelt erg van toepassing en om de derde moest ik erg lachen van herkenning.
Ik vond het een prima reading. Heel erg bedankt Sarah!
Mars