Hoi Danielle,
Ook ik ga het proberen. Hopelijk komt eruit wat je nodig hebt! Als ik het verkeerd zie, wil ik je bij voorbaat mijn excuses geven. Dit kwam er:
* * * *
Wat heb jij jouw ziel, jouw innerlijk goed verborgen! Je lacht, maar dat is de buitenkant. Bij je innerlijk kunnen weinig mensen komen. Een meester in het verbergen van je echte gevoelens. Prachtig, je hebt een gezichtje dat straalt, je mond, je wangen, alles straalt vrolijkheid uit. Mensen komen ook vaak naar je toe omdat je vrolijk bent. Ze komen dan van de koude kermis thuis als ze je beter leren kennen. Duurt even maar ook onder de vrolijkheid zit een geschiedenis. Eigenlijk wel logisch als je bedenkt dat ieder mens zijn geschiedenis heeft. Anders had je ook niets te leren. En dat heb je gedaan.
Ik zie steeds scheiding (typ steeds geschiedenis verkeerd, gescheidenis). Heb jij op de een of andere manier met scheiding te maken gehad en heeft dat je diep geraakt? Zo diep dat je dat lieve vrolijke maskertje op hebt gezet. Niets mis mee, beter dan een sjacherijnig hoofd natuurlijk maar probeer ook eens diep van binnen te kijken en probeer toch te kijken wat daar nog zit. Waarom ben jij bang voor een relatie, heeft dat met de scheiding te maken?
Ik voel de ruimte tussen mijn hart en mijn keel, waar het eten door gaat. Daar zit een blokkade. Denk je met eten weg te krijgen. De ene dag geen hap en de volgende dag spoel je flink door. Helpt het? Nee, dacht ik al, probeer het b.v. door je hand erop te leggen weg te laten gaan, althans te verplaatsen. Niet erg als het naar je keel gaat en ga het dan uitspreken. Zeg wat je dwars zat en eigenlijk nog zit. Pas dan raak je het kwijt en kan je weer je eigen vrolijke zelf zijn. Je echte zelf.
Je linkeroog (rechts op de foto) straalt het uit “laat de toekomst maar komen” Je bent er helemaal klaar voor. Je kan het echt ook aan. Je bent een hele sterke optimistische jongedame. Warme persoonlijkheid, zacht in haar oordeel en voor de mensen om je heen.
Het rechteroog (links op foto) speelt toneel. Daar laat je het masker zien. De vrolijke jij. De in de steek gelaten jij. De kwetsbare jij, die hoopt het aan te kunnen. Je kan het aan! Je bent sterk en optimistisch. Jij komt heel ver meisje!
Leer jezelf goed kennen, kijk waar het restantje van de pijn vandaan komt, werk eraan en ga door zoals je nu leeft! Heerlijk mens ben je! Vrolijk, lief, behulpzaam maar toch een beetje kwetsbaar …. Niet verkeerd, bescherm jezelf … niet verkeerd. Werk aan de winkel, heel jezelf. Begin bij dat stuk tussen je keel en je hart; op je borstkas dus. Naar boven proberen te krijgen die blokkade envervolgens alles uitspreken wat je nog dwars zit. Dan komt alles goed!
* * * * * *
Lieve groet, Sarah