Loading...
nl

Uilen

Spud
Spud sep 24 '12
Introductie voor mijn droom voor het beter te begrijpen.
Roofvogels zijn altijd mijn totemdieren geweest, ze hebben me vaak geattendeerd op gevaar, waardoor ik er goed vanaf kwam.
Daardoor en hun vrijheidsgevoel wat ze uitstralen zijn die dieren mij zo gaan fascineren dat ik ook een opleiding in de valkerij ben begonnen, maar het stukje dieren honger laten leiden om ze bij je terug te laten komen stond me zo tegen, ik voelde me vijand worden van de vrijheid dus ben gestopt. Nadien, zijn de boodschappen nooit meer zo helder geweest. En komt er een intens verdriet naar boven als ik ergens kom en ze weer gebonden aan een poot op een stokje zie. Ik loop dan altijd maar weg, want vind ook dat mensen niet onthouden mogen worden van die schoonheid.

Nu mijn droom, uilen komen vaak in mijn dromen voor, maar de laatste tijd vind ik het wel een beetje maf worden, omdat ik ze nadien in het leven ergens tegenkom.
Overlaatst droomde ik dat ik een alternatieve kledingzaak inging, en aan het rondkijken was, toen een klein meisje me beetpakte en het donker werd. Ze nam me mee naar een achterkamertje, waar het heel donker was en toen zei ze: “Nu moet je niet bang zijn voor wat je gaat zien” en ik bereidde me op al het enge dat ik me kan voorstellen voor. En toen ze de zaklamp aandeed, zag ik toch 3 super lieve kleine uiltjes voor, wat ook mijn uitspraak was, lief! Waarop het meisje verbaasd was en ik wakker werd.

Vond het niet vreemd, de vorige ochtend had ik de uitzending van 3fm gehoord die een uil in de uitzending hadden tot mijn grote ergernis.
Maar toen kwam ik bij vriendinnen van mij en die hadden een nieuw kunstwerk in huis gehaald, een gezicht met 3 uilen, dezelfde uilen als ik gezien had in mijn droom.
Ik weet inmiddels dat ik een zwever ben en de neiging heb snel met dingen en mijn fantasie aan de haal te gaan. Dus ik heb gelaten voor wat het is.

Maar toen gingen we naar een rommelmarkt en daar werd ik ineens geconfronteerd met een roofvogeltentoonstelling. Ik ben voor een vriend gaan zitten, een valk, en die werd zo zenuwachtig in zijn ogen dat ik maar weer snel ging. Wat me verbaasde was, dat ik dat deed en dat ik minder pijn en verdriet voelde dan voorgaande keren dat ik die vogels zo gevangen zag en misbruikt door de attractie die ze zijn. Heb nog even bij de uilen gestaan en toen ik wegliep zag ik pas, 1 uil uit mijn droom op een balkje zitten.

En nog steeds had ik zoiets dat mag ik niet denken.

Maar deze nacht kwam ik thuis, blij dat mijn aanloopkat ondanks mijn afwezigheid was gebleven en zat te voeren en special time met hem zou houden. Riep er een uil boven ons hoofd. Dus ik vind dat ik nu wel iets mag denken.
Bovendien vind ik het bizar dat ik niet meer weet wat een uil betekend in je droom, ik dacht dat ik het wel makkelijk terug kon vinden. Maar niet hoor, ik krijg alleen iets te zien wat ik niet graag zie, het boek van de maand van Louise La Hay, Je kunt je leven helen. Pfff en juist zij, ik ben in haar boek begonnen, heb dat half gelezen en kon echt niet achter haar ideeën staan. Is wel wat jaartjes geleden, maar vraag me toch af of dat een boodschap is dat ik het opnieuw moet lezen? Want heb bij dat idee eigenlijk geen goesting.

Belangrijker vind ik de betekenis van de uil weer te vinden.
Delen:
Erix
Erix sep 24 '12
Hoi, ik denk dat je ronddoolt omdat je geen basis hebt waarvan de benaderingen komen, in de indiaanse astrologie staat de uil als symbool voor wijsheid.

http://home.zonnet.nl/eavanviegen/Indianen/Indianen.htm

onder boogschutter lees je dan dit:

BOOGSCHUTTER
Binnenkort, in de tijd van de lange nachten, zijn de Boogschutters jarig, zo tussen 25 november en 21 december. Volgens de Indianen ben je dan een Uil, of in ieder geval is de Uil je totemdier
evenals de grizzlybeer. In deze tijd van het jaar is de lucht op het noordelijk halfrond fris en schoon en in alle richtingen is er een helder zicht. Groeien is een kwestie van helder kijken en waarnemen en de uil kan visionair zijn. Als Uil of
als Boogschutter behoor je volgens Moeder Aarde astrologie tot de havikclan. De havik is het symbool voor het element vuur, en deel uit te maken van de havikclan maakt je uiteraard net als een havik intelligent en scherpzinnig. De Uil is het
totemdier voor de Boogschutter geboren mensen. Uilen zijn vogels met zachte veren en een korte staart. Ze hebben een grote kop, een plat gezicht met enorme ogen en een deels verborgen gekromde snavel. Het zijn nachtdieren en we zouden ze de
nachtelijke tegenhangers van haviken en valken kunnen noemen. De kerk-of torenuil is een effectieve en machtige totem. Hij heeft een wit gezicht, bleekkleurige veren en lange poten. Hij leeft alleen of in paren en verblijft in een holle boom,
kerktorens en boerderijgebouwen. Hij jaagt s'nachts en voedt zich hoofdzakelijk met kleine knaagdieren. Het kerkuilwijfje legt 4 tot 7 eieren, die een incubatietijd van 33 dagen hebben. Gedurende deze tijd brengt het mannetje haar voedsel.
Uilen zijn zeer zorgzaam voor hun jongen. Voor velen is de uil een onheilspellend dier. Dit gaat terug naar de tijd waarin men er alles aan deed om wat vroeger heilig was omlaag te halen. In de voorchristelijke tijd werd de uil in verband
gebracht met verstandelijke capaciteiten en met wijsheid en sacrale wetenschap. Hij gold als een heilige vogel. Maar net zoals hun totemvogel kunnen Uilen zich hooghartig gedragen en ook wel flamboyant. Uilenmensen voelen zich wel aangetrokken
tot esoterische onderwerpen en geheime dingen. Het verlangen om uit het gezicht te verdwijnen, zoals de uil in de nachtelijke duisternis verdwijnt, kan vele vormen aannemen. Soms is de Uil de kluizenaar en in zulke perioden loopt de uil het
gevaar verkeerd begrepen te worden en doet dan zowel anderen als zichzelf pijn. De uil is verbonden met wijsheid die verborgen is, en met licht dat in de duisternis schijnt, zoals de nachtelijke Maan. De totemplant voor de uil en dus voor jou
als Boogschutter is de Maretak. De maretak wordt ook wel mistletoe genoemd of in het Latijn viscum album. Het is een rare plant, een halfparasitaire, altijd groen heester, die op verschillende bomen kunnen groeien, speciaal op appelbomen,
haagdoorns en esdoorns. Hij draagt witte vlezige bessen, die slijmerig zaad bevatten. De Indianen beschouwen de maretak als een soort boomslang en pasten hem medicinaal toe tegen cholera, stuipen en hysterie. Viscum Album is trouwens ook in de
homeopathie een veel toegepast geneesmiddel. In Europa gold de maretak in de oude tijd als een heilige plant, omdat hij rond herfstequinox, het begin van de donkere jaarhelft aankondigde, en zijn climax bereikte ten tijde van het
wintersolstitium, rond 21 december dus. De manier waarop een maretak zich rond een bom heen windt, werd vergeleken met de tedere omstrengeling door een geliefde, terwijl zijn glanzende bessen vergeleken werden met sperma. Vandaar zijn
associatie met liefde en vruchtbaarheid. Vrouwen droegen soms maretak als een conceptiebevorderend amulet. Het kerstgebruik om elkaar te kussen onder de maretak geeft aan dat er aan deze plant magische eigenschappen worden toegeschreven. Zijn
echte betekenis is het voortzetten van het leven. Net zoals deze totemplant bezitten de Uilmensen, de Boogschutters in de westerse astrologie, bepaalde zich vastklampende kwaliteiten en stralen zelfs iets magisch uit. De nadruk ligt op
grensverbreiding en vernieuwing. Als Boogschutter behoor je dus tot de Haviksclan, je totemdier is de Uil, je totemplant de Maretak en je totemedelsteen de Obsidiaan volgens Moeder Aarde astrologie. Obsidiaan wordt ook wel Apachetraan genoemd,
hij geeft een scherp gezicht, is vulkanisch glasachtig, sprankelend en met een scherpe kant. Uilen zouden Obsidiaan moeten dragen, het beschermt je tegen schadelijke invloeden. En als je een Uilmens kent, de beste manier om met ze om te gaan is
zeker te zijn van je feiten. Bespreek dingen uitvoerig met Uilen. Ze laten zich niet gemakkelijk overreden, zodat een stelling wel waterdicht moet zijn. Laat trouwens nooit blijken dat je aan de goede bedoelingen van de Uil twijfelt.
MoonFlowertje
MoonFlowertje sep 24 '12
Uil
EEN UIL staat symbool voor wijsheid, inzicht en deugdzaamheid. De uil is daarentegen ook synoniem voor de duisternis en de dood.

Wanneer je een uil hoort roepen, duidt dit vaak op tegenslag. Het wordt gezegd dat dit roepen verwijst naar de dood die naderbij komt, in het kielzog van geluk en gezondheid.

Als je droomt over een dode uil, suggereert dit een ontsnapping aan slepende ziekte en de dood. De dood kan in deze context beschouwd worden als een symbolische dood: als een belangrijke verandering in je leven.

bron: http://droominfo.nl/droomwoordenboek/droom/uitleg/Uil
Spud
Spud sep 28 '12
Nou, het is me nu iig duidelijk dat ik mijn droom totaal verkeerd uit aan het leggen was tov van mezelf. Inderdaad ronddolen.

Als ik jullie zo lees, de omschrijving van een boogschutter, de naderende dood bij horen van een uil... Begint er hier wel iets van een richting te dagen waaraan ik zelf niet gedacht heb.
Mijn moeder is boogschutter, valt net buiten de data om uil te zijn, maar wat ik lees herken ik in zekere zin wel omdat we samen veel meegemaakt hebben.
Momenteel stoor ik me bij tijd en wijlen gruwelijk aan mijn moeder, daar kan zij niks aandoen, het is meer dat het me stoort dat het zo duidelijk merkbaar is dat ze ouder wordt. (doof, vertrooid etc waardoor we geen gesprekken meer kunnen voeren zoals we vroeger deden) Dat voelt vaak alsof ik mijn moeder al een stuk kwijt ben.
Het speelt vaak door mijn hoofd dat het contact wat we nu hebben, voor mijn gevoel geen contact, geen voldoening geeft en hoe ik ervoor kan zorgen om dat wel zo te laten zijn. Want ik zou het super erg vinden en respectloos als mijn moeder over zou gaan, dat ik achterblijf met een gevoel dat haar laatste jaren, meer als verplichting voor mij aanvoelde om bij haar langs te gaan, dan omdat ik haar gewoon graag zag. Ik ga liever naar mijn moeder omdat ik dat wil, dan omdat ik weet dat het een aflopende zaak gaat zijn.

Wellicht dat die uilen in mijn dromen en mijn leven mij wel een zetje in de goede richting wilde geven......

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki