Introductie voor mijn droom voor het beter te begrijpen.
Roofvogels zijn altijd mijn totemdieren geweest, ze hebben me vaak geattendeerd op gevaar, waardoor ik er goed vanaf kwam.
Daardoor en hun vrijheidsgevoel wat ze uitstralen zijn die dieren mij zo gaan fascineren dat ik ook een opleiding in de valkerij ben begonnen, maar het stukje dieren honger laten leiden om ze bij je terug te laten komen stond me zo tegen, ik voelde me vijand worden van de vrijheid dus ben gestopt. Nadien, zijn de boodschappen nooit meer zo helder geweest. En komt er een intens verdriet naar boven als ik ergens kom en ze weer gebonden aan een poot op een stokje zie. Ik loop dan altijd maar weg, want vind ook dat mensen niet onthouden mogen worden van die schoonheid.
Nu mijn droom, uilen komen vaak in mijn dromen voor, maar de laatste tijd vind ik het wel een beetje maf worden, omdat ik ze nadien in het leven ergens tegenkom.
Overlaatst droomde ik dat ik een alternatieve kledingzaak inging, en aan het rondkijken was, toen een klein meisje me beetpakte en het donker werd. Ze nam me mee naar een achterkamertje, waar het heel donker was en toen zei ze: “Nu moet je niet bang zijn voor wat je gaat zien” en ik bereidde me op al het enge dat ik me kan voorstellen voor. En toen ze de zaklamp aandeed, zag ik toch 3 super lieve kleine uiltjes voor, wat ook mijn uitspraak was, lief! Waarop het meisje verbaasd was en ik wakker werd.
Vond het niet vreemd, de vorige ochtend had ik de uitzending van 3fm gehoord die een uil in de uitzending hadden tot mijn grote ergernis.
Maar toen kwam ik bij vriendinnen van mij en die hadden een nieuw kunstwerk in huis gehaald, een gezicht met 3 uilen, dezelfde uilen als ik gezien had in mijn droom.
Ik weet inmiddels dat ik een zwever ben en de neiging heb snel met dingen en mijn fantasie aan de haal te gaan. Dus ik heb gelaten voor wat het is.
Maar toen gingen we naar een rommelmarkt en daar werd ik ineens geconfronteerd met een roofvogeltentoonstelling. Ik ben voor een vriend gaan zitten, een valk, en die werd zo zenuwachtig in zijn ogen dat ik maar weer snel ging. Wat me verbaasde was, dat ik dat deed en dat ik minder pijn en verdriet voelde dan voorgaande keren dat ik die vogels zo gevangen zag en misbruikt door de attractie die ze zijn. Heb nog even bij de uilen gestaan en toen ik wegliep zag ik pas, 1 uil uit mijn droom op een balkje zitten.
En nog steeds had ik zoiets dat mag ik niet denken.
Maar deze nacht kwam ik thuis, blij dat mijn aanloopkat ondanks mijn afwezigheid was gebleven en zat te voeren en special time met hem zou houden. Riep er een uil boven ons hoofd. Dus ik vind dat ik nu wel iets mag denken.
Bovendien vind ik het bizar dat ik niet meer weet wat een uil betekend in je droom, ik dacht dat ik het wel makkelijk terug kon vinden. Maar niet hoor, ik krijg alleen iets te zien wat ik niet graag zie, het boek van de maand van Louise La Hay, Je kunt je leven helen. Pfff en juist zij, ik ben in haar boek begonnen, heb dat half gelezen en kon echt niet achter haar ideeën staan. Is wel wat jaartjes geleden, maar vraag me toch af of dat een boodschap is dat ik het opnieuw moet lezen? Want heb bij dat idee eigenlijk geen goesting.
Belangrijker vind ik de betekenis van de uil weer te vinden.