Zou iemand mij kunnen helpen om deze kat nog beter te kunnen helpen?
Ik zit namelijk in mijn begin stadium van echte verbinding met dieren te hebben dus ik versta nog niet altijd alle signalen. En aangezien dieren levende wezens zijn, vind ik dat ik wel van ze mag leren, maar ze mogen absoluut geen proefdieren worden.
Inleiding over deze kat.
Sinds een aantal dagen zoekt hij mij op, in de eerste instantie dacht ik dat het een zwerver was omdat hij steeds wegvluchtte, maar inmiddels zijn we zover dat ik hem mag aanraken.
Hij ziet er verschrikkelijk uit, mist een deel van zijn staart en heeft lelijke wonden op zijn flanken zitten.
Na onderzoek in de buurt blijkt het dat deze kat, daar eigenlijk al jaren mee rondloopt, hij is achtergelaten door de vorige eigenaar en buiten dat hij af en toe brokjes krijgt en in een schuur mag slapen, is er niemand die zich werkelijk bekommerd om zijn wonden.
Ik dus wel, dus volgde mijn gevoel, en heb deze wonden ontsmet met isobetadine, wat deze kat prima toeliet, maar....
Vandaag zien die wonden er verschrikkelijk uit! Er loopt allemaal pus uit. Dus ik ben bang dat er iets misgegaan is in onze communicatie.
Om verdere fouten te voorkomen, zou ik jullie willen vragen om zijn foto´s te lezen?
Want ik zou eigenlijk graag met hem naar een dierenarts gaan, maar ik weet niet of hij het daar mee eens is. We kennen elkaar pas net 3 dagen, en hoewel ik veel met hem mag doen, en het hem ook regelmatig vraag, is me dat nog niet helemaal duidelijk.
Op de foto kan hij misschien wat woede overbrengen, maar dat heeft wrs te maken met het feit dat mijn katten hem tijdens de fotosessie aan het pesten waren. Ook zij zijn elkaar aan het leren kennen. (oh ja, ik zeg wel hij, maar twijfel ik momenteel ook over.
Hier de foto´s dan
2 van hemzelf en 2 van de wonden.
Ukkie 1
Ukkie 2
Ukkie met wond
1 van de wonden
Alvast hartstikke bedankt!