Loading...
nl

Mijn kleine brief

niels
niels jul 7 '12
lieve Merudianen,

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik nog op Merudi ben geweest en aan degene die ik een kaartlegging had beloofd wil ik mijn verontschuldigingen bieden voor het lange wachten ,maar ik heb op het moment minder tijd dan ik had verwacht . Erix, ik heb jouw horoscoop voor mij nog niet helemaal kunnen lezen maar wat ik al heb kunnen lezen heeft mij enorm verbaast. Enorm bedankt daarvoor , wanneer ik er de tijd voor heb zal ik je bericht terug sturen. Op dit moment heb ik wel even nood om even mijn hartje te luchten. Om jullie over mijn twijfels, hoop en angsten te vertellen. Naar mijn gevoel is het goed om dit alles aan jullie te vertellen zo open en bloot , uiteindelijk heb ik geen duistere geheimen om te verbergen. Laten we maar eens beginnen met het goede nieuws.

Een paar weken terug heb ik het prachtige nieuws gekregen dat ik mijn diploma had behaald. Ik was enorm blij , ik had het gevoel alsof ik op wolken leefde en ik zag ( en zie nog steeds) de toekomst rooskleurig. Op de proclamatie heb ik zelfs een prijs voor persoonlijke ontwikkeling in de wacht gesleept. Blijkbaar vonden mijn leerkrachten dat ik in positieve zin was veranderd dit jaar en ik moet ze wel gelijk geven. Ik moet ze wel gelijk geven dit jaar zijn mijn ogen geopend en heb ik eindelijk mijn oude zelf weer terug gevonden.
Maar nu op dit moment heb ik het gevoel alsof mijn oude ik weer terug langzaam verdwijnt. Alsof ik mij terug achter mijn duistere wolken verschuil terwijl er dit keer helemaal geen reden voor is. Maar dit is slechts tijdelijk en eigenlijk hoef ik mij daarover helemaal geen zorgen over te maken.
Maar weer terug naar mijn proclamatie. Die dag besefte ik dat er een oude cyclus was afgesloten. Op persoonlijk vlak dan , ik zie voor mij een nieuw pad ontwikkelen die mij ,god weet waar, naar toe zal brengen. Een deel van mij wil metteen dat pad bewandelen om te zien wat er allemaal op de weg gebeurt maar een ander deel van mij is bang voor de veranderingen. Om het zo te zeggen kijk ik ernaar uit om verder te studeren een leuven. Vorige week nog zijn we naar mijn kamer gaan kijken in Leuven en ik had er een bijzonder goed gevoel bij , ook bij de stad zelf had ik een goed gevoel. Een gevoel alsof die plaats het begin van mijn nieuwe leven zal vormen, vol met de dingen waarnaar ik al die jaren zo verlangde. Nu is het nog afwachten wat er gaat gebeuren ,maar ondanks dit alles heb ik wel het gevoel dat alles op de juiste plaats zal komen.
Nog iets wat ik raar vind aan mezelf laugh. Soms voel ik mij echt oud en niet in de manier dat ik mij moe voel of geen fut heb om te leven in tegendeel. Soms heb ik het gevoel alsof ik een soort van aangeboren wijsheid bezit die op die bepaalde momenten terug naar boven borrelt. Het kan goed zijn dat ik het mij maar inbeeld , maar soms lijkt het wel alsof ik op die momenten me kleine stukjes van een vorig leven kan herrineren. Om een voorbeeld te geven. Zie ik mijzelf vaak in een vrouwelijke versie in Keltische samenleving waarin ik als een soort van priesteres fungeer. Naar mijn gevoel ben ik op deze planeet al vanaf het stenentijdperk om aan de ene kant ervaringen op te doen maar aan de andere kant ook om mijn wijsheid die ik al bezit te delen. Feitelijk is dat het belangrijkste.
Er is nog zoveel meer wat ik wou zeggen maar het ontglipt mij voor het ogenblik . Ik denk dat het beste is dat ik het hierbij laat.

Slaap wel iedereen

Droom zoete dromen
Niels
Delen:
Eruan
Eruan jul 7 '12
Van harte gefeliciteerd met het behalen van je diploma! smileHartstikke goed, en natuurlijk geweldig dat je nu een nieuwe periode in kan gaan. Een nieuwe omgeving, nieuwe studie, nieuwe mensen in je leven zijn een hele grote verandering natuurlijk, maar het is ook een prachtige kans jezelf verder te ontwikkelen. Heb er vertrouwen in dat het goed komt, hoe dan ook! Je oude jij zit altijd in jezelf. Het is goed dat je het merkt wat er met je gebeurt, dan kan je het in de gaten houden en bijsturen. smile

Dat je jong en wijs bent is niet gek, veroordeel je zelf er niet om. Want dat is niet nodig, het is iets wat je mag waarderen aan jezelf. laugh

Doe het rustig aan, neem lekker je vakantie, en ga met een open blik vol vertrouwen aan je nieuwe studie beginnen. smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 8 '12
laughDat kon ook niet anders, Niels!
Je hebt volgens mij niet in de gaten dat er een enorme
positieve energie van je afkomt wink
Van harte Gefeliciteerd laughlaugh

Quote:
Soms heb ik het gevoel alsof ik een soort van aangeboren wijsheid bezit die op die bepaalde momenten terug naar boven borrelt. Het kan goed zijn dat ik het mij maar inbeeld , maar soms lijkt het wel alsof ik op die momenten me kleine stukjes van een vorig leven kan herrineren. Om een voorbeeld te geven. Zie ik mijzelf vaak in een vrouwelijke versie in Keltische samenleving waarin ik als een soort van priesteres fungeer. Naar mijn gevoel ben ik op deze planeet al vanaf het stenentijdperk om aan de ene kant ervaringen op te doen maar aan de andere kant ook om mijn wijsheid die ik al bezit te delen. Feitelijk is dat het belangrijkste.


Dit beeld je je inderdaad in wink
Maar het is geen fantasie-gedachte!
je zou het kunnen zien als een herinnering vanuit je bewustzijn
Dat bewustzijn is inderdaad al eeuwen oud...
Als je bewust wordt van het feit dat iedereen met dat bewustzijn een stukje is van een collectief bewustzijn...
ga je inderdaad inzien wat jou taak is, en voel je je steeds vaker geroepen om jou wijsheid te delen wink
dit geld eigenlijk voor iedereen... alleen emoties staan soms in de weg!
goed bezig dus smile

groetjes moonflowertje wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees jul 8 '12
Als je een periode afsluit komt het vaak voor dat er na het genieten, de verdieping begint. Dan ga je hetzelfde door, maar omdat je bewustzijn gegroeid is, komt er verdieping en ontdek je lagen waar je nu klaar voor bent. Dus als je goed bij jezelf blijft en bewust erin gaat, zul je ontdekken dat het niet helemaal hetzelfde is, en ook de dingen meeneemt die je misschien hebt laten liggen.
niels
niels jul 9 '12
@Eruanna, Dankje wel , ik kijk er echt al naar uit om op mijn "eigen benen" te zijn. Ik zet het tussen haakjes want als het puntje bij paaltje komt is het een veilige vorm van alleen wonen, ik hoef me geen zorgen te maken over de huur, water, elektriciteit,.. Alleen moet ik zien dat ik genoeg eet en goed studeer en zo nu en dan mij eens goed amuseer laugh.
@Moonflowertje, ook jij bedankt laughIk ben mij er inderdaad niet altijd van mijn positieve energie bewust , het is af en toe toch wennen laughdankje wel voor de verduidelijking , ik begin het steeds beter te snappen
@NIMS,Ik kan niet meer doen als je bedanken voor je wijze raad laugh.

Overigens gaat het al stukken beter met mij. Ik ben sinds vorige week begonnen aan mijn vakantiewerk in de kinderopvang en ik amuseer mij te pletter met de kinderen. Het is echt een van de fijnste vakantiejobs die je je maar kunt voorstellen laugh
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 9 '12
winkhet kind in jou speelt daarbij ook een rol!
Daarom kun je goed met kinderen overweg!
En kinderen zijn nog zo onbevangen en onschuldig...
en ook zo eerlijk, zonder rekening te houden met gevoelens van anderen smile
Ik houd ook van kinderen!

Mijn opa zei altijd; zorg dat je het kind in je behoud!
want als je dat verliest, verlies je alles...
^^ hij heeft gelijk!

groetjes moonflowertje smile
niels
niels jul 9 '12
Dat is een bijzonder wijze raad van jouw Opa laughHet is waar dat kinderen bijzonder eerlijk zijn vooral de kleine kindjes onder de 6 jaar laugh. Maar bij de oudere kindjes van (6-12) hebben we toch al het een en ander meegemaakt. Wat mij vooral stoort is dat als er bij de meeste jongens zich een conflict voordoet gaan ze 8 van de 10 keren het met geweld proberen op te lossen, in plaats van het op een vredelievende manier op te lossen. Het is niet dat die kinderen een slecht karakter hebben of zo in tegendeel, ik denk eerder dat ze zo worden opgevoed, het is een harde wereld maar met geweld los je nooit een conflict op.
Een ander deel wat ik zelf nogal raar vind zijn die gekke regeltjes die je bij de verschillende geloven hoort. Om je een voorbeeld te geven bij ons in de opvang is er een jongen die een zusje van 1.5 heeft en eigenlijk in een ander opvang zitten met allemaal peutertjes. Zijn ouders hebben er op aangedrongen dat als het kleine meisje samen met de andere kinderen een middagdutje doen ,zij in een aparte kamer moet liggen, vanwege hun geloof. Ik heb al wel veel gehoord maar zo iets raars heb ik nog nooit iets gehoord.
Maar aan de andere kant gebeuren er ook heel veel mooie dingen , kleine dingen maar toch dubbel zo mooi. Zoals bijvoorbeeld een meisje van ongeveer 3 jaar . Zij zat vorig jaar ook in de kinderopvang en toen durfde ze geen woord te zeggen. Nu dit jaar kan ze al aardig wat spreken wat op zich al heel mooi is maar het mooiste van al is dat wanneer je haar ook ziet ze altijd lacht en vrolijk is laugh. Voor die kleine dingen doe ik dit werk met plezier laugh

Droom zacht
Niels
MoonFlowertje
MoonFlowertje jul 10 '12
het zijn de kleine dingen die het doen wink

groetjes

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki