Dit klinkt zo herkenbaar. Ik denk nu op dit moment dat omarmen het beste werkt voor mijzelf, maar anders zat ik hier nu ook niet. Maar bij schoppen, schop je een deel van jezelf weg en daarmee breng je jezelf uit evenwicht. Je hoeft niet andere proberen te overtuigen, of goedkeuring te krijgen, maar deze kant van jou wil wel graag geaccepteerd worden. Misschien maakt het je wel sterker als je deze kant ontwikkeld en word het conflict verleden tijd.
Heel mooi gesproken, want inderdaad schop je een deel van jezelf weg, als je tegen spiritualiteit schopt.
Je hebt 2 benen gekregen om op te lopen, maar je hele leven heb je maar geleerd om er op 1-tje te staan. Dat kun je ondertussen aardig goed, en jij kan super snel hinkelen. Want dat doet de rest om je heen tenslote ook. Echter heb je nu ook je andere been ontdekt en ben je nu bezig om ermee te leren lopen. Dat gaat vaak niet goed en lig je geregeld onderuit. Maar op sommige momenten heb je het door, en maak je even een sprintje. Erachter komend, dat de rest achter je blijft. Je kijkt dan achterom en boem, daar lig je weer.
Concentreer je eens op het lopen op twee benen, zodat je kunt leren rennen naar waar je naartoe mag gaan. Grote kans, dat er veel meer mensen met je meerennen, dan dat je je nu kunt voorstellen.
Hoe ik ermee omga ik spiritualiteit en me leven apart te houden. Nou heb ik niet zo'n heel wild leven, maar op werk en bij kennissen is het er gewoon even niet en thuis mag ik me uitleven. Ik probeer niemand meer te overtuigen, want oh dat is zo vermoeiend, ik leg mij erbij neer dat mensen me voor gek zouden verklaren als ik er opener over was, maar ik voel me gezegend met het feit dat ik informatie heb en hogere contacten heb die mijn leven een heel stuk dragelijker maken.
Liefs, Amor
Ik herken dat en deed ik zelf eerst ook. Ik had een "normaal" leven en een spiritueel leven. Ik ben ermee gestopt om het te splitsen en ben niet meer anders waar ik ook ben. Het enige dat ik doe is er open over zijn als iemand erover vraagt. Ik heb niet meer de behoefte om het aan iedereen te vertellen en iedereen die mij kent, die weet het ook. Dat maakt mijn leven zoveel simpeler en kan ik me richten op dat wat voor mij belangrijk is, in plaats van voor de ander.
Stap uit de dualiteit, en integreer. Leer op 2 benen te lopen in plaats van op 1 been door het leven te hinkelen. Het lukt wel, maar of het nou zo fijn is?