Loading...
nl

[tekening]jongen.

Ayasha
Ayasha dec 26 '06
[img]http://www.mijnalbum.nl/Foto=UJDVETL8[/img]

Helaas is de schaduw van het jukbeen nagenoeg volledig weg gevallen door het scannen. De lippen hadden voor mijn ide wat fijner gemogen.
Ook zijn de 2 aders die over het voorhoofd liepen weggevallen (tja...details vallen weg bij het scannen helaas..) Verder is de tekening hier dus niet meer zo gedetailleerd wat heel wat weg haald.

Ik hoop hiermee wat bevestiging te krijgen van iemand...*subtiele hint*
Delen:
hestia
hestia dec 26 '06
wil toch even zeggen dat je mooi kan tekenen hoor!!! :D:rolleyes:
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 26 '06
Is dit jouw voorstelling van iemand hoe je denkt dat deze eruit zonder dat je deze ooit hebt gezien?
Ayasha
Ayasha dec 27 '06
Dit is mijn poging tot het tekenen van een mannelijk persoon :+
Je zou je er over verbazen hoe snel een gezicht er vrouwelijk uit ziet als je normaal alleen maar vrouwelijke personen tekent.

Hestia; bedankt :D
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 27 '06
Niet helemaal je doel, maar deze tekening lijkt zo enorm op een donkere zangeres uit de jaren tachtig met van die hele scherpe lijnen in het gezicht. Ik heb nog gezocht naar een naam of foto van haar, maar ik kan er niet opkomen. Als je een foto van haar zou zien, dan snap je denk ik wel de gelijkenis.

Ik kan me wel goed voorstellen dat het lastig is om een mannelijk gezicht of een vrouwelijk gezicht te tekenen, want ik dacht dat er maar een paar hele subtiele verschillen tussen die 2 zitten.
Ayasha
Ayasha dec 27 '06
Klopt, de scherpe lijnen moest ik helaas maken (was niet de bedoeling) zodat ze zouden door komen door de scanner.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 27 '06
Vanochtend schoot me haar naam weer te binnen Grace Jones:
Debiorah
Debiorah dec 27 '06
wat grappig ik zie idd een gelijkenis!
En ik heb het zelfde probleem kath, ik teken ook vaker vrouwen en een mannelijk gezicht is heel anders om te tekenen.
Zelf maak ik mannen ook hoekiger en zet de jukbeenderen extra aan. Jammer dat door het scannen de tekening zo licht word. Kan je misschien de tekening donkerder maken op de pc? of helpt dat niet?
Wat voor papier teken je op? Ik heb gemerkt dat het witte printpapier het licht van de scanner teveel reflecteerd, daarom heb ik zelf een tekenboek gekocht met dik papier dat wat meer ecru is. Geeft ook een mooi effect bij potloodtekengen. Misschien een idee om eens te proberen. :)
Ayasha
Ayasha dec 27 '06
het donkerder maken heb ik geprobeert maar helpt helaas niet. Ik teken op elk soort papier dat ik vind eerlijk gezegd :oDaar let ik niet zo op, misschien moet ik ook maar eens voor een meer ecru tekenblok gaan :)Wat grovere bladen geeft ook altijd een leuk effect vind ik.
Debiorah
Debiorah dec 27 '06
Ja je kan het altijd eens proberen.Ik pak ook weleens gewoon papier erbij maar als ik er echt voor ga zitten neem ik wel mijn tekenboek.
Ik vind het iig een mooie tekening! Vind het jammer omdat hij in het echt dus nog mooier is en ik het niet kan zien. :)
Hoe kwam je trouwens bij deze jongen? Fantasie of had je iemand in het hoofd? of ben ik te nieuwsgierig?
Ayasha
Ayasha dec 27 '06
je bent te nieuwsgierig :+

Nee nee, Al mijn tekeningen zijn gebazeert op een prent, zo heb ik het makkelijker met de verhoudingen, maar eens ik de verhoudingen overgenomen heb ga ik geheel mijn eigen gang kwa schaduwen enz enz. De dingen die ik overteken lijken dus eigenlijk nooit op wat ik overteken, heel vreemd :D
Debiorah
Debiorah dec 28 '06
Okay :)nou dat is juist heel leuk! Het is toch je eigen creatie.
Ayasha
Ayasha dec 28 '06
Ik weet het overigens nog steeds niet, is het nu gebaseerd of gebazeerd? (of met een t dat kan ook nog :?) Bleg, waarom maken ze de Nederlandste taal zo moeilijk.

Het is inderdaad altijd mijn eigen creatie maar dat maakt wel dat ik ook nooit in opdracht zal kunnen tekenen :D
Debiorah
Debiorah dec 28 '06
gebaseerd volgens mij, ik ben ook geen ster in de nederlandse spelling en grammatica :p

Ik vind het sowieso moeilijk om in opdracht te tekenen omdat ik graag mijn eigen weg ga. Als ik iets zou moeten natekenen gaat het wel makkelijker.

ik heb trouwens een stukje uit een tekenboek van me gescand het heeft mij wel geholpen met het tekenen van mannen gezichten. Ik dacht misschien vind jij het ook leuk eens te proberen.
http://i70.photobucket.com/albums/i101/debiorah/tekhulp.jpg
Ayasha
Ayasha dec 28 '06
erg leerzaam Debiorah, heb je toevallig ook geen tips voor vooraanzichten? :D
Debiorah
Debiorah dec 29 '06
Blij dat je het leuk vind, en ja heb ook wel van voren zal m binnenkort ff posten okay?!
mause
mause dec 29 '06
ikheb zelf niet echt veel verstand van tekenen, maar mijn man doet het wel vaak en ook wel gezichten. hij dat het er over dat er bepaalde richtlijnen waren voor de verhoudingen in het gezicht.

bv. middelpunt van de ogen, zit op 1 lijn met de mondhoeken.
oren zijn altijd net zo groot, als de onderkant van de neus en tot aan de wenkbrauwen.
de breedte van de neus is gelijk aan de binnenkant( neuszijde) van de ogen.

dit waren een beetje de basisverhoudingen, zo zijn er nog wel meer, maar kan er nu even niet opkomen.

ik weet niet of je er wat aan hebt.

groetjes maureen.
Debiorah
Debiorah jan 4 '07
Hi kath, hier nog ff het vooraanzicht.
http://i70.photobucket.com/albums/i101/debiorah/vooraanz.jpg
De tips van mause zijn ook handig!

Deze afbeeldingen komen trouwens uit het boek "fantasy figuren tekenen" Uitgever: Librero ISBN: 90-5764-463-0
Misschien dat je dit boek ergens kunt kopen ik kan het je iig aanraden.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki