Loading...
nl

Bepaalde woorden niet meer uitspreken.

JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 8 '12
Sind ik bewuster met mijn uitspraken omga, heb ik de neiging om bepaalde woorden te vermijden, of anders te zeggen. Herkennen jullie dit?

Zo gebruik ik niet meer het woordje Moet of Moeten, maar vervang ik het door Mag of Mogen. Of soms vervang ik het ook door: "Heb je de moed om ...".

Iets wat mij ook altijd sterk opvalt is het gebruik van het woordje "je" als mensen iets vertellen wat hun raakt, of waar ze (onbewust) afstand van nemen.

Ik probeer daarom altijd bewust het woordje "je" te vervangen door "ik". En dat maakt het ook meteen veel krachtiger als je (ik wink) iets uit mezelf vertel. Lees het verschil:

Doordat ik, ik gebruik, komt deze zin veel krachtiger over.
of
Als je, je gebruikt, komt deze zin veel krachtiger over.

Woorden zijn ook energie, en ik geloof erin dat woorden ook creëeren. Daarom ga ik heel bewust met mijn woorden om. Hoe doen jullie dit?
Delen:
Serenity
Serenity jun 8 '12
Ik ben hier ook een hele lange tijd mee aan het spelen en uitproberen en inderdaad het werkt wel en je raakt er zo aan gewent dat het na het oefenen een gewoonte kan worden die jezelf niet meer of minder goed opvalt.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 8 '12
Nog beter oefenen wink->

Ik ben hier ook een hele lange tijd mee aan het spelen en uitproberen en inderdaad het werkt wel en je raakt er zo aan gewent dat het na het oefenen een gewoonte kan worden die jezelf niet meer of minder goed opvalt.

Ik ben hier ook een hele lange tijd mee aan het spelen en uitproberen en inderdaad het werkt wel en ik raak er zo aan gewent dat het na het oefenen een gewoonte kan worden die mijzelf niet meer of minder goed opvalt.

p.s. kijk ook je handtekening eens wink.
Ariel
Ariel jun 8 '12
Ik vind het ook heel erg als mijn dochter zegt:ik haat dit.
Dan zeg ik:je weet niet eens wat haten is.Ik ook niet en jij dus zeker niet.Als je van andere mensen houd kun je niet haten."
Het is in ons huis een verboden woord.

Zo maak ik ook van moeten het woord mogen.

Ik spreek ook altijd vanuit mijzelf en zeg niet dat anderen het ook zo vinden ,want het is niet aan mij om een ander erbij te halen om mijn woorden kracht bij te zetten.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 8 '12
Origineel bericht van: Kalilka
Ik vind het ook heel erg als mijn dochter zegt:ik haat dit.
Dan zeg ik:je weet niet eens wat haten is.Ik ook niet en jij dus zeker niet.Als je van andere mensen houd kun je niet haten."
Het is in ons huis een verboden woord.

Hmm, waarom zou ze dit niet mogen gebruiken? Kinderen spiegelen juist iets wat uitgewerkt mag worden. Het komt op mij over alsof het woord "haten" iets bij jou raakt. Door er een verboden woord van te maken, gaat het volgens mij niet weg.
Serenity
Serenity jun 8 '12
Origineel bericht van: NiMS
Nog beter oefenen wink->

Ik ben hier ook een hele lange tijd mee aan het spelen en uitproberen en inderdaad het werkt wel en je raakt er zo aan gewent dat het na het oefenen een gewoonte kan worden die jezelf niet meer of minder goed opvalt.

Ik ben hier ook een hele lange tijd mee aan het spelen en uitproberen en inderdaad het werkt wel en ik raak er zo aan gewent dat het na het oefenen een gewoonte kan worden die mijzelf niet meer of minder goed opvalt.

p.s. kijk ook je handtekening eens wink.



eek*slik* confusedojaaaaaa


Ariel
Ariel jun 8 '12
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Kalilka
Ik vind het ook heel erg als mijn dochter zegt:ik haat dit.
Dan zeg ik:je weet niet eens wat haten is.Ik ook niet en jij dus zeker niet.Als je van andere mensen houd kun je niet haten."
Het is in ons huis een verboden woord.

Hmm, waarom zou ze dit niet mogen gebruiken? Kinderen spiegelen juist iets wat uitgewerkt mag worden. Het komt op mij over alsof het woord "haten" iets bij jou raakt. Door er een verboden woord van te maken, gaat het volgens mij niet weg.


Als je iemand haat heb je minachting voor een persoon.
Enigma
Enigma jun 8 '12
Ik gebruik het woordje "ik" om bepaalde situaties kracht bij te zetten, maar ook omdat "ik" daarmee laat zien dat "ik" dan voor "mijzelf" spreek en een "ander" niet het gevoel geef dat "ik" diegene iets op wil leggen ... Wahahaha ... !!! Ja, ja ... tonguewink
Dan hou je het zeg maar bij jezelf smile

En kinderen ...!!!
Tja, ik wilde vroeger dat mijn vader dood was
Maar daar bedoelde ik mee; dat ik wilde dat de situatie met mijn vader en andere mensen anders zou zijn dan hoe het toen was, of dat de situatie van toen zou veranderen tongue

Nu kan ik het allemaal relativeren wat ik toen bedoelde, dat kunnen kinderen vaak nog niet wink

Het is zoals NiMS ook zegt, dat kinderen iets spiegelen wat uitgewerkt mag worden
Kinderen bedoelen het vaak anders en er mag al zoveel niet smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 8 '12
haha... ik herken het tongue

Ik heb de neiging vaak om te zeggen: Moet jij ook chips (bijv)?
ipv wil je ook chips

Ook als ik iets uitleg aan iemand begin ik vaak met: dit moet je doen

of als iemand iets vraagt heb ik sterk de neiging om : hé? te roepen...
Mijn oma corrigeert me nog steeds met: wat zegt u?


en ik heb ook bepaalde stopwoordjes die dagelijks wel een paar keer voorbij komen tongue

ofzo en ja toch?
of ja? en?

Als ik een bericht schrijf probeer ik het zo min mogelijk te doen
Maar in het dagelijks leven let ik er niet zo op eigenlijk...

het is een stukje van mij...

Vloeken deed ik een paar jaar geleden ook best erg...
Nu laat ik de woede langzaam smelten als het ware
(langzaam ff al mijn spieren ontspannen)
omdat alles vaak op de automatische piloot gaat, en je niet elke dag de zelfde energie hebt....
naja er zit wel eens zo'n dag tussen dat ik denk: had nou maar op bed blijven liggen smirk
zo'n dag dat je net iets trager ben dan normaal...
dan kan ik niet op de automatische piloot, want dan gaat alles mis...
Wat ik daardoor heb ontdekt is, dat mijn energie goed samen gaat met muziek, en vooral als ik in mijn hummetje kom...
sta ik soms zingend af te wassen
... nou dan moest je me een paar jaar geleden zien shocked

laugh
admin
admin jun 9 '12
IK, IK, IK, ........het is niet alleen een woord...........het gaat omMIJ.
En door vanuit IK te spreken.........geef IK mijzelf BESTAANSRECHT.
En dat maakt dat IK KRACHTIGER in het leven sta.

Vanuit jouw IK spreken, GEEFT ZELFVERTROUWEN, KRACHT, MACHT (over jouw leven), RESPECT, en zeker niet te vergeten ACCEPTATIE van jezelf!
Daarom voelt het zo krachtig........je geeft jezelf opdat moment een krachtige energy boost. En hoe vaker je vanuit je IK spreekt en handelt, zal maken dat je met een rechte rug, hoofd omhoog de wereld betreedt. laugh

IK = POWER = IK wink

(probeer en voel bewust)
admin
admin jun 9 '12
Serenity............LACHEN laughwink
admin
admin jun 9 '12
Ik heb er ook wel eens botsingen door gehad........
Doordat een ander in "WIJ" sprak (bijv:Maar wij zijn....en wij doen)
En als ik aangaf dat IK anders ben en het anders doe........was/ben ik eigenwijs.
Ik kreeg te horen dat ik me aangevallen voelde....vervelend zo'n een bostsing.
Maar de kunst is om bij jezelf te blijven........en het lukt me aardig om mijzelf trouw te blijven.

Het Is eerder lastig voor degeen die de poging wagen om mij om te turnen. smirk
Daarom is het belangrijk te weten wie je bent en waar je voorstaat. Laat dit nooit aan een ander over. Tenzij hetgeen dat wordt vermeldt als waarheid binnenkomt... eekwink
(pas wel op dat "ego" het niet komt verpesten wink)




Serenity
Serenity jun 9 '12
Oke eventjes oefenen: IK, IK, IK,........het is niet alleen een woord...........het gaat om MIJ
En door vanuit IK te spreken.........geef IK mijzelf BESTAANSRECHT
En dat maakt dat IK KRACHTIGER in het leven sta.

Ik spreek vanuit mijn IK, GEEFT ZELFVERTROUWEN, KRACHT, MACHT (over mijn leven), RESPECT, en zeker niet te vergeten ACCEPTATIE van mezelf!
Daarom voelt het zo krachtig........ik geeft mezelf opdat moment een krachtige energy boost. En hoe vaker ik vanuit mijn IK spreekt en handelt, zal maken dat ik met een rechte rug, hoofd omhoog de wereld betreedt. laugh

IK = POWER = IK wink

(probeer en voel bewust)

Origineel bericht van: JustLove
IK, IK, IK, ........het is niet alleen een woord...........het gaat omMIJ.
En door vanuit IK te spreken.........geef IK mijzelf BESTAANSRECHT.
En dat maakt dat IK KRACHTIGER in het leven sta.

Vanuit jouw IK spreken, GEEFT ZELFVERTROUWEN, KRACHT, MACHT (over jouw leven), RESPECT, en zeker niet te vergeten ACCEPTATIE van jezelf!
Daarom voelt het zo krachtig........je geeft jezelf opdat moment een krachtige energy boost. En hoe vaker je vanuit je IK spreekt en handelt, zal maken dat je met een rechte rug, hoofd omhoog de wereld betreedt. laugh

IK = POWER = IK wink

(probeer en voel bewust)


Tada!!!!!! L.O.L.
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 9 '12
Origineel bericht van: Kalilka
Origineel bericht van: NiMS
Origineel bericht van: Kalilka
Ik vind het ook heel erg als mijn dochter zegt:ik haat dit.
Dan zeg ik:je weet niet eens wat haten is.Ik ook niet en jij dus zeker niet.Als je van andere mensen houd kun je niet haten."
Het is in ons huis een verboden woord.

Hmm, waarom zou ze dit niet mogen gebruiken? Kinderen spiegelen juist iets wat uitgewerkt mag worden. Het komt op mij over alsof het woord "haten" iets bij jou raakt. Door er een verboden woord van te maken, gaat het volgens mij niet weg.


Als je iemand haat heb je minachting voor een persoon.

Misschien mag je het woord "je" in jouw zin eens vervangen door ik. En dan kijken wat het met je doet als je deze zin, hardop uitspreekt. Voor mijn gevoel is hier namelijk nog iets wat je in jezelf mag uitwerken.
Ariel
Ariel jun 9 '12
Ik ken geen haat ik heb he in mijn leven nooit gekent ook.
Ik had zelfs begrip voor de pestkop op school die mijn leven leek te verpesten ,maar eigenlijk was zijn leven 1 grote bende.
Hij gaf het alleen af op mij.
En ik begreep het ik voelde geen haat naat hem.
Verder ben ik nooit personen tegen gekomen waar ik haat voor zou kunnen voelen ,want ik ken geen haat.
Ik heb ook alles wat mijn ziel nog bij zich droeg verwerkt en kan gewoon mijn leven leven en verder gaan.

Maar misschien handig om eens te bedenken wat voor een slechtheid er voortkomt uit het woordje haat.
Je schrijft zelf dat woorden energie zijn.
Mensen die haten zien slecht naar anderen.
Mensen die elkaar haten vermoorden elkaar of doen op zijn minst de ander heel veel pijn.
Ik ben een keer klaar met die haat en neid in de wereld.
Ik wil dat de mensen eens in vrede gaan leven.
Ik wordt er heel erg verdrietig van dat de mensen elkaar pijn doen omdat ze denken elkaar te moeten haten.

Het feit dat ik dit heb geschreven dat mijn dochter dit niet mag zeggen heeft veel stof doen opwaaien blijkbaar.
Misschien een leerles voor degenen die het vreemd vinden dat mijn dochter dit niet mag zeggen?
Ze mag best boos zijn op een ander.
Ze mag alleen het woordje haat niet zeggen.
Ik mocht vroeger niet vloeken en dat doe ik ook nog steeds niet.
Dus zo erg is het niet om je kind een bepaald woord af te leren.
Ieder woord is eenmaal aangeleerd en er is een bepaalde lading aan gegeven.
Die lading heeft uitwerking op het gedrag.
Mijn dochter mag dus boos zijn op iemand ,maar niet haten.
Als je haat kun je ook niet meer vergeven.
Het zorgt ervoor dat het ego over je de baas wordt en zo blijven ruzies steeds weer bestaan.

Ik kan de wereld niet veranderen ,maar mijn dochter wel leren hoe ze in liefde kan leven.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki