Loading...
nl

Waar zijn

admin
admin jun 6 '12
Waar zijn


Als mens zijn we uiteraard bezig met het aardse. We willen huisje, tuintje, een goedbetaalde baan, een partner, kinderen enzoverder. Vaak kampen we met druk, we willen naar hier en naar daar en doen een hoop dingen op een dag. We voldoen aan de verwachtingen die ons worden opgelegd. Werken, ja hoor we doen wat we kunnen en zetten onzelf vaak onder druk.
We wilen liefde, genieten... Er zijn in het nu met ons hele wezen. Hoe kunnen we nu ware liefde zijn wanneer we aan onszelf voorbij lopen? Zeg ja aan jezelf. Onvoorwaardelijk. Stop met please gedrag en oordelen, veroordelen, voel je niet langer schuldig wanneer je denkt ik verdien dit moment van rust niet. Sta op en kom uit die hoek.
Wat wil je werkelijk? Het ware zelf zijn zijn we altijd al geweest. Toen de schepping onstond waren we onvoorwaardelijk onszelf, liefde!
Het ware zelf kent geen oordelen noch veroordelen.
Het ware zelf kent geen conflicten, noch verdriet of pijn.
Het ware zelf ontmaskert de illusie die het ego ons op 'wijs' maakt.
Het ego maakt het ons moeilijk echter maakt het deel uit van ons zijn in het nu. Het ego wordt gevormd door wat we hebben geleerd en vooral wat we hebben afgeleerd om waar te kunnen zijn door de vele incarnaties en denkpatronen opgestapeld in dit leven.
Misschien dacht je altijd wel ik ben niet goed genoeg, voel je je minderwaardig? Weet dat het ware zelf alleen liefde kent, grenzeloos en tijdloos. Het ware zelf is er maar wordt ingepakt onder een verpakking van denkbeelden die niet stroken met het ware zelf. Het waar zijn in het nu omvat ervaren wat liefde is voor jezelf met je hele wezen. wat zijn we afgeweken van ons waar zijn in nu. We zijn -AL TIJD- al waar geweest alleen zien we dat niet altijd zelf. Ervaar wat liefde ZIJN is, zet je hart helemaal open, als het op slot is hoe kan je dan je ware zelf 'her'ontmoeten? Zelfs al staat het op een kier dan is er nog een lichtje dat aangaat voor het ego van he he ik heb een gelegenheid om een stokje voor de deur te steken. Laat het waar zijn in liefde geheel doorstromen in alles wie jij bent.
Jij bent liefde, jij bent waar. Altijd zelfs als je denkt ik ben het niet. Dat ware zijn nemen we altijd mee en overal. Het kent slechts een winterslaap.
Wordt bewust van dat je nog niet onvoorwaardelijke liefde bent. Hou je wel onvoorwaardelijk van jezelf? Hou je onvoorwaardelijk van anderen?
Wat is liefde?
De ander geheel laten zijn wie hij is in al zijn waarheid zonder afwijkingen. Wanneer er bepaalde vormen van disharmonie optreden zoals begeerte, jaloezie, conflicten enzomeer kan je overwegen dit is geen waar zijn...
Vatshouden aan liefde is dat wel liefde? Vasthouden aan de ander is dat wel liefde?
wanneer je vasthoudt aan de ander betekent dat dat je de ander niet geheel zijn ware zelf laat zijn, zijn vrijheid ontneemt om die liefde geheel en onvoorwaardelijk te laten ZIJN in het nu.
Vrijheid geven betekent niet dat je die iemand laat doen wat die wil doen in het aardse.
Vrijheid geven betekent dat je die iemand laat zijn wie hij is dat je niet vasthoudt in je gedachten. Laat gedachten vrij zijn. Laat gedachten liefde zijn...
Waar zijn is acceptatie...
Wanneer je zo bewust bent van het waar zijn zal je heel veel uit je rugzak kunnen loslaten. loslaten wat geen waarde meer heeft voor jou en het ego stap voor stap afstand neemt tot jij volledig zegt : Ego, ik heb je niet meer nodig, ik ben liefde, ik ben waar...Ik ben aanwezig in het nu en het waar zijn zal zich kunnen manifesteren.
Vaak hebben we dingen aangeleerd die ons doen afwijken van die bron. Nederig zijn, buigzaam zijn, wat ben je ermee? De ander plezieren, wat ben je ermee buiten dat het je een gevoel geeft van bevestiging dat je goed doet. Weet dat dit het ego is dat adders onder het gras steekt. Wees aanwezig in het nu met je hart...

Namaste

bron:eigen website
Delen:
Serenity
Serenity jun 6 '12
waarom is je ego soms niet bereidwillig?
Het ego functioneert toch om je-zelf te beschermen?
Wat is de functie van het ego ook al weer?????
admin
admin jun 8 '12
De "ego" is niet altijd zuiver.......kan je soms op een dwaalspoor brengen. Je "ego" speelt soms het "duiveltje" op je ene schouder. Ego laat je soms langer met iets bezighouden dan noodzakelijk is!

Dier:

Een eend zwemt in "zijn" meertje........zijn territorium.
Dan komt er een andere eend die ook in het meertje komt badderen.
Hij jaagt deze weg.... nadien is alle rust teruggekeerd. En de eend gaat verder met zijn dagelijkse bezigheden. De situatie is voorbij, is verledentijd. De eend blijft in het HIER en NU! Er speelt geen EGO nadien..........

Overkomt dit de mens dan is de reactie nadien veelal........."Waar haalde hij het lef vandaan om in "mijn" meertje te komen zwemmen. Dit verhaal wordt dan vele malen herhaald. Zowel in je gedachte als aan een ander. De EGO speelt hier daadwerkelijk een rol.......doet als wat "gister" gebeurd is vandaag/NU nog steeds van belang is.

Ego wordt soms verward met de stem van je Hogere Zelf/Gidsen/ Engelen.

Vandaar op de ene schouder een Engel en op de andere schouder het "duiveltje"........en probeer daar maar onderscheid in te maken.

Citaat van Paulo Coelho uit "De strijders van het Licht"

EEN STRIJDER HOORT EEN ENGEL en een duivel ruziën om de hand waarmee hij het zwaard voert. Zegt de duivel: Je zult wankelen. Je zult het juiste moment niet weten. Je bent bang. Zegt de Engel: Je zult wankelen. Je zult het juiste moment niet weten. Je bent bang.
De strijder staat paf. Ze zeggen precies hetzelfde. confusedsmirk
De duivel vervolgt: "Ik help je als je wilt". En de Engel zegt: "Ik help je".
En in een flits begrijpt de strijder waarin het verschil schuilt. De woorden zijn indentiek, maar de bondgenoten niet. Dan kiest hij voor de helpende hand van zijn Engel...... smile
admin
admin jun 8 '12
Hangt er een beetje vanaf hoe je het ego zelf ervaart. De ene vindt dat ego een negatieve eigenschap is, de ander denkt er helemaal anders over.
Ik ben bewust van mijn ego. Oke ik luister niet altijd naar de signalen. Bvb ik gef tal van readingen. In het begin had ik de bevestiging van de ander nodig voor mezelf van doe ik het wel goed, had ik eigenlijk de 'goedkeuring' nodig van iets dat eigenlijk buiten mijn ware zelf stond.
Na jaren ervaring ben ik bewust ik heb geen bevestiging nodig want voor mij is dat een signaal dat mijn ego me geeft van kijk maar het ontbreekt je aan optimaal vertrouwen. Als wat ik geef uit mijn hart komt is dat 'egoloos'. Als wat ik geef een verwachting terug verwacht dus bvb bevestiging dan ervaar ik dat nu dat mijn ego een spelletje met me speelt.
Onvoorwaardelijk geven is wat ik poog te doen. Bvb conflicten, het is het ego dat je dan tot halt roept en je eigenlijk de kans geeft wat doe je ermee? Negeer je me of maak je me sterker? Ik zie het ego als een hulpmiddel van bewust worden wie je werkelijk bent, het is aan onszelf om al dan niet daaraan voorbij te lopen. Het heeft twee kanten want wanneer je niet naar de essensie van een kwestie luistert zal het ego je snel een loer draaien. Je kan het ego ook omschrijven als een soort gebruiksaanwijzing van hoe ben ik mijn ware zelf? als je maar juist leest laugh
Serenity
Serenity jun 8 '12
leren omgaan met je ego misschien wel je ego te doorgronden ipv je ego negeren..
admin
admin jun 9 '12
Volgens mij plaats je de STEM van jouw Gids ook onder het kopje "ego" smirk
admin
admin jun 9 '12
Gidsen zijn iets anders dan ego hoor, ik zie Gidsen dagelijks en niet alleen de mijne. Ik geef niet zomaar zielenreizen, tenzij het niet voor mij bestemd was just love.
admin
admin jun 9 '12
Quote:
Bvb conflicten, het is het ego dat je dan tot halt roept en je eigenlijk de kans geeft wat doe je ermee? Negeer je me of maak je me sterker? Ik zie het ego als een hulpmiddel van bewust worden wie je werkelijk bent, het is aan onszelf om al dan niet daaraan voorbij te lopen. Het heeft twee kanten want wanneer je niet naar de essensie van een kwestie luistert zal het ego je snel een loer draaien. Je kan het ego ook omschrijven als een soort gebruiksaanwijzing van hoe ben ik mijn ware zelf? als je maar juist leest


Hi Annasy,
Uit bovenstaande dacht ik dat dit eerder iets is wat je Gids of Engel voor je doet en niet "ego".
admin
admin jun 9 '12
Gidsen communiceren via het hart of hart energie. de voorbije maanden kan ik mijn denken steeds beter uitzetten en gewoon aanwezig zijn in het moment zelf.
Conflicten, ik heb tal van mensen verloren door conflicten, ruzie's enzomeer. Stomme ruzie's. tot ik besefte eigenlijk is het mijn ego dat mij een signaal geeft kijk eens in jezelf. Welke strijd voer je met jezelf? Ik ging beseffen dat ik mijn ego was aan het 'voeden' door onbewust weliswaar op die moment in die conflicten te gaan staan. Strijd leveren met anderen terwijl ik dacht dat ik gewoon rechtvaardig was. Mis...
Ik leverde slechts strijd met mezelf, mijn ego zei me er is onrust in jezelf. Geen harmonie.
Dan ging ik me focussen op mijn hartchakra en zette ik het denken 'uit'. Antwoorden van Gidsen komen binnen via je hart, veel hangt af van de intenties die je geeft aan gedachten. Je kan iets willen maar welke intentie geef je er werkelijk aan? Ik ga niet claimen dat ik alle antwoorden heb, zeker niet.
toen ik ging luisteren in mijn hart naar de oorzaak, de onderliggende oorzaak en de werkelijke intentie om dat te helen kunnen gidsen hun 'werk' doen. Dan geef je ruimte.
Zo kon het ego weer wat lichter worden en zelfs enkele ruzies werden op korte tijd vanzelf uitgeklaard.
Ik denk niet dat ik me hierin juist uitdruk.
Ik communiceer toch duidelijk op een andere manier met gidsen maar als dat voor mij de juiste manier is is dat wellicht goed.
Via het ego zal ik nooit communiceren met Gidsen want dan kunnen de antwoorden wel eens onzuiver zijn of met bijbedoelingen. Dat geldt zo voor mezelf, daarom niet voor een ander confused
admin
admin jun 9 '12
Het/De "ego" speelt 2 rollen bij jou.........als ik het goed begrijp. Het waarschuwt je, maar zorgde ook voor conflicten. Zodra je naar je hart gaat, je Gidsen/Engelen, tempert het/de "ego".......

"ego" : Er is onrust in jezelf. Geen Harmonie.(geeft geen optie tot oplossing)
"Gids/Engel" :Er is onrust in jezelf. Geen Harmonie. Geven je inzicht, in de onderliggende oorzaak en de werkelijke intentie om dat te helen. Ze geven je weer ruimte.
Het/de "ego" werd hierdoor wat lichter.........ruzie's in korte tijd vanzelf uitgeklaard.

Wie heeft je NU geholpen en wie zat jouw dwars? Je Gids/Engel of ego? confused
Ik denk JOUW Gids/Engel en niet..........................ego
admin
admin jun 9 '12
Huh? Hoe zie jij Gidsen? Ik heb mezelf geholpen met ondersteuning van mijn Gidsen. Gidsen zitten nooit dwars dan heb je een verkeerd idee over wat een gids voor jou betekent. Gidsen handelen enkel uit liefde en niets anders. Zij zullen je nooit dwarsbomen of wat dan ook.
Het ego daarentegen is vaak een 'saboteur' een deel van het nog niet geheel waar zijn. Gidsen zullen ook nooit dwingend zijn, dan kan je twijfelen of je wel een gids aan de lijn hebt.
admin
admin jun 9 '12
We zien het allebei hetzelfde.......Gidsen dwarsbomen niet maar ondersteunen en geven inzicht. ego daarin tegen kan ook inzicht geven maar geeft geen inzicht hoe het te kunnen oplossen, maar blijft bij wijze van spreken je "tekort koming" continue herhalen zodat je er uiteindelijk in gelooft en naar gaat leven. "saboteur"

Daarom vind ik de citaat van Paulo Coelho super......het laat mij zien hoe die 2 (stemmen) op elkaar lijken......maar waar het verschil zit.

ego: geeft aan.........en voor de rest niets, dan het blijven herhalen!
Gids/Engel: geeft aan...........maar geeft ook inzicht/ondersteuning. En daar ben je meegeholpen.

PS. We denken beide anders over de rol van het/de ego! Tenminste als ik het goed lees wat jij schrijft!
admin
admin jun 9 '12
Juist Just Love, het ego biedt kansen om bewust te worden van wat nog niet geheel het ware zelf is. Ik ben er ook nog niet hoor. Ik ben onderweg...het is aan ons 'zelf' om er wat mee te doen maar dat is ieder zijn reis.
admin
admin jun 9 '12
Eigenlijk zal men direct als "ego" begint te piepen..........zijn/haar Gidsen/ Engelen om inzicht kunnen vragen. Heeft men ego mooi tuk.......... laughwinkhahaha

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki