Allereerst bedankt voor je legging!
Er zijn twee situaties waar ik denk dat er inderdaad wel sprake kan zijn van 'schuld'.
Optie 1:
Afgelopen weekend was ik samen met een vriendin en toen ben ik aangesproken door een jongen. Hij vroeg mij nummer en die kon ik niet geven omdat ik tijdelijk niet bereikbaar ben, zodoende heb ik zijn mobiele nummer ontvangen. Ik heb een toen paar x gebeld, maar toen kreeg ik elke keer een van zijn vrienden aan de telefoon, die zich als hem voor deden. Dus ik kon het helemaal niet plaatsen, hij heeft immers interesse getoond en vervolgens heb ik niet de juiste persoon aan de telefoon.
Daar heb ik mij heel raar onder gevoeld. Ook om het feit dat ik het totaal niet kon plaatsen. Mijn vriendin met wie ik diezelfde dag was heeft hem opgebeld. Toen heeft ze gevraagd waar dat op slaat, toen heeft die z'n excuses aangeboden en vervolgens gevraagd of ik uberhaupt hem wel beter wilt leren kennen. Ik voelde me daar wel ellendig over, maar aangezien hij niet genoeg moeite doet, heb ik geen zin om te investeren in zo'n persoon.
Optie 2: Ik heb een goede vriend, met wie ik veel contact hebt. Hij is verliefd op mij en wil graag een relatie. Ik heb in het verleden een relatie gehad van een aantal jaar wat paar maanden geleden uit is gegaan, dus ik ben dat nog aan het verwerken en helemaal niet klaar voor een nieuwe relatie. Daar voel ik mij wel schuldig over omdat ik nog steeds contact wil houden, maar ik zie geen toekomst in hem. Maar ik merk dat hij wel meer in mij zie.