Loading...
nl

De Maan rode gloed

MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 29 '12




Ik heb de maan vergroot en zie duidelijk dat er iets rood in zit..
Natuurlijk krijg ik niet op de foto wat ik zie...
Het lijkt wel een rode aura...
misschien is dat het?

groetjes moonflowertje
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 29 '12
De maan ziet er vanaf de aarde gezien totaal anders uit dan een planeet: de maan is groot en heeft een vlekkerig oppervlak. Een planeet ziet eruit vanaf de aarde gezien uit als een ster: een licht puntje.

Wat je gezien kan hebben is maanlicht dat op deeltjes in de aardatmosfeer is gebotst. Maanlicht is niets anders dan licht van de zon dat op de maan valt en dan weer richting de aarde gekaatst wordt. Het zonlicht bevat alle kleuren die je in een regenboog kunt zien.

Het kan zijn dat de deeltjes die gisteravond in de aardatmosfeer zaten vooral het rode deel van het licht richting de aarde en dus ook richting jou en jouw moeder hebben verstrooid. Daardoor zagen jullie een rode gloed om de maan heen.

Die gloed zit dus niet echt om de maan heen: als je in de ruimte zou zijn, bv als Andre Kuipers, en naar de maan zou kijken, zou je de gloed niet zien omdat je dan boven de aardatmosfeer en de verstrooiende deeltjes zit.

Bron: http://allesoversterrenkunde.nl/vragen/2867-rode-gloed-achter/om-de-maan.html
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 30 '12
het is nu echt elke avond, dat ik het zie
ik had het gekoppeld aan het feit dat de zon ook rood onder gaat...
Het zou maar zo smok kunnen zijn shocked
Erix
Erix mei 31 '12
op 31 mei om 12 uur smiddags stond de maan midden in weegschaal, mars nog in maagd, wat je kan controleren of je die gloed af ziet nemen komende dagen als het om mars zou gaan, waar ik wel net zo denk als Nims dat de stratosfeer om de aarde het licht beinvloeden kan ook.
Maar uiteraard iets uitsluiten kan je dan als je dat bijhoudt, en ik kan je vertellen op welke momenten de planeten de maan en de zon in de tekens staan wink
Dus stel dat de maan houdt diezelfde gloed in je beeld als je kijkt terwijl de maan al weer een paar tekens verder is als mars je dat dan uit kan sluiten. smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 31 '12
Gister avond was de maan "normaal" tongue

groetjes moonflowertje wink

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki