Loading...
nl

Heb je hier weleens bij stilgestaan........waarom?

admin
admin mei 24 '12
Soms moet je een rare code intoetsen als je je bij een site registreert oid. Volgens mij is het hier bij Merudi ook het geval (kan me niet meer heugen). SPAM

Maar hier komt het.......bij sommige staat vermeld:
"Toets code in als je een MENS bent" eek

Iemand dit ook wel eens tegengekomen. Ik weet niet meer waar ik het gezien heb......

Groetjes,
JustLove
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 24 '12
Misschien als je een paar keer het verkeerde wachtwoord hebt ingetoetst? ik ben het op merudi nog niet tegen gekomen, maar weet wel wat je bedoelt!

Deze code heet Captcha

Een captcha (een afkorting van "completely automated public Turingtest to tell computers and humans apart") is een reactietest die in de gegevensverwerking wordt gebruikt om te bepalen of er al dan niet sprake is van een menselijke gebruiker. De term werd in 2000 geïntroduceerd door Luis von Ahn, Manuel Blum en Nicholas J. Hopper van de Carnegie Mellon University, en John Langford van IBM.
Een veel voorkomend type captcha verlangt dat de gebruiker de tekens van een op het scherm getoonde vervormde en/of onduidelijke opeenvolging van letters en/of cijfers intoetst. Omdat de test door een computer wordt aangeboden, in tegenstelling tot de standaard-Turing-test, waarbij een mens de test aanbiedt, wordt een captcha soms beschreven als een omgekeerde Turing-test.

Captcha's worden gebruikt om te voorkomen dat bots diverse online-diensten gebruiken. Captcha's verhinderen automatische deelname van bots aan online-opiniepeilingen en automatische inschrijving voor gratis e-mailboxen (die dan kunnen worden gebruikt om spam te verzenden), en voorkomen dat bots spam versturen door de (niet herkende) afzender een captchatest te laten afleggen alvorens het e-mailbericht te verzenden.
De eenvoudigste captcha's kunnen ondertussen door computers ingelezen worden.[1] Bij de meeste websites houdt dit de stroom van spamberichten tegen doordat de kostprijs van het ontcijferen van de captcha niet opweegt tegen de voordelen van het spambericht. Bij websites als Google, Hotmail en Yahoo is een mailaccount voor spammers heel wat waard,[2] en daarom gebruiken die ingewikkelde captcha's om de aanmaak van spamaccounts tegen te gaan.
Wanneer het ontcijferen van de computer niet meer loont kan men andere tactieken gebruiken om de test te omzeilen. Op sommige websites worden captcha's bijvoorbeeld bij de inschrijvingsprocedure gebruikt, om te voorkomen dat spammers automatisch grote aantallen accounts aanmaken.
bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Captcha
^^ je hebt er creatievelingen bij hoor! die doen de hele dag niets anders dan dat shocked
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 24 '12
oja een "bot" is zegmaar de automatische piloot van je systeem
Bijvoorbeeld op een chat, kun je daar leuk mee spelen
Als iemand iets roept in een kanaal bijv. hallo
Dat die automatische piloot automatisch meteen "Hallo JustLove, wat leuk dat je hier bent" roept in alle kleuren van de regenboog ook nog eens tongue

of als je 3x heel snel op enter drukt, dat je meteen van het kanaal afgeschopt wordt, (spam)
Dit gaat automatisch, omdat de (ro)bot zo staat ingesteld...
er zijn mensen die maken juist zo'n bot om automatisch reclame mee te maken,zonder op enter te hoeven drukken... daarom zijn die codes, nu moet je wel laten zien dat je geen robot bent wink
je moet de code goed hebben... en op enter drukken...
admin
admin mei 24 '12
laughLachen, wat dat betreft ben ik een digibeet......maar het blijft raar dat ze het dan zo gaan beschrijven. Maar bedankt voor de uitleg smile
Serenity
Serenity mei 24 '12
Op Merudi is zoiets overbodig aangezien we net geen mensen zijn...
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 25 '12
Op merudi is het nodig als je je registreert. Dit is om spam en reclame te voorkomen. Ik heb namelijk al een paar keer een spam robot gezien hier.
admin
admin mei 29 '12
Dat begreep ik ook! Maar het ging me juist om hetgeen van "mens" dat ik ooit eens was tegengekomen bij het invullen van mijn gegevens. MoonFlowertje heeft het me uitgelegd over het bestaan van een "robot".... gelukkig!......."fantasie" ging bijna met me op de loop laugh
JulienMoorrees
JulienMoorrees mei 30 '12
Inderdaad een robot is niet een echte robot, maar een programma dat automatisch zich op websites registreert en berichten plaatst.
admin
admin jun 18 '12
Wist je dat Pepsi een oud-Egyptisch woord is voor "duivel"?
En dat op het logo van de Alfa Romeo een afbeelding staat waar een "reptiel" een mens opeet?

http://www.ascensie.nl/mindcontrol1.htm

Waarom? smirk
Serenity
Serenity jun 18 '12
Leuke weetjes maar betwijfel of het werkelijk waar is of dat er gezocht is naar fouten of linken die toevallig daar waren en dan een interpretering ervan.
Nimueh84
Nimueh84 jun 19 '12
Inderdaad, Serenity! Ik weet niet wat écht waar is op die site en wat maar een fabeltje is...
Serenity
Serenity jun 20 '12
blijft wel leuk om te lezen en eventueel zelf na te zoeken.
admin
admin jun 23 '12
Ik vind het ook leuk om te lezen en soms om het verder uit te zoeken. smile
Naar aanleiding van mijn vorige werk bij een makelaarskantoor, waar alle nieuwbouw projecten een specifieke naam hadden. Ik googlede dan naar de betekenis.
Ik besef daardoor alleen maar dat namen niet "lukraak" worden gebruikt/gekozen. Vandaar dat ik het woord "Pepsi" en betekenis niet zomaar aan de kant schuif als onzin. smirk
Dito geldt voor het logo van de "Alfa Romeo"

De "tijd" zal het leren!

PS. Net zoals het woord Merudi uiteindelijk ook zijn betekenis draagt.......voorheen ook niet bekend! (als ik het goed heb gelezen)
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 23 '12
whaha ja inderdaad...
Weet je hoe ik bij Merudi ben gekomen?
Ik zocht op het net naar zegmaar de Noorderlengte en Noorderbreedte
graden... je-weet-wel.... zo'n rasterachtig lijnen stelsel...
Een vriend vertelde me dat het meridiaan heette... ik thuis meteen zoeken, maar wist niet hoe ik het schreef... Merediaan of merudiaan, of meridiaan...
Ik wist alleen niet meer zo goed of ik het goed had geschreven
Maar bij merudiaan zag ik allemaal prachtige plaatjes staan dus die zoekopdracht had ik op geslagen
Uiteindelijk moest ik meridiaan aarde hebben wink

En nog was het niet wat ik zocht hoor ...
Ik heb hetgene wat ik zocht nog steeds niet gevonden tongue
Ik zoek zo'n vel papier met allemaal lijnen die blokjes vormen, op school hadden we dat... zo kon je dus eigenlijk heel makkelijk dingen in de diepte tekenen...
groetjes laugh
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 23 '12
Wat leuk dat je op deze manier op merudi gekomen bent smile. Dat zal niet toevallig zijn laugh.

Wat jij trouwens volgens mij zoekt heet Isometric graph paper.

Hier kun je een a4-tje printen met die lijntjes:
http://www.printfreegraphpaper.com/

En het ziet er zo uit:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jun 23 '12
laughlaughthanks!!!

groetjes moonflowertje
Serenity
Serenity jun 23 '12
het leuke van jouw velletje strepen Nims is dat ik me erop gefocust hebt en alle lijnen in diverse heb bekeken leuk joh het bewoog ook alsof het een slide show was.
Ariel
Ariel jun 25 '12
Hier over die site van mind control:
Inentingsmythe 9: "Intentingen zijn wettelijk verplicht"
Vrijwaring is meestal wel te verkrijgen - maar niet in alle gevallen.

Ik geloof niet dat het verplicht is anders had ik allang en breed dit te horen gekregen.
Ik zou mijzelf moeten laten enten ieder jaar tegen de griepprik en dat doe ik nooit want ik ben zelden ziek.
En mijn dochter moest toen die enting tegen de mexicaansegriep die heeft ze nooit gehad.
En ik heb er nooit wat van gehoord.
Als ik op vakantie wil naar een land waar vaccins nodig zijn wordt je er nooit op gecontroleerd.
Ik ben naar nogal van dit soort landen geweest en altijd netjes de enting paspoort mee,maar niks hoor.
Ooit maakten we een cruise door de cariben en op Jamaica heerst hepB ik heb me er niet voor ingeënt vanwege het feit dat we 1 dag aan land zouden zijn en als ik dus gewoon niks te eten of te drinken neem aan land en gewoon op het schip naar de wc ga dan kon me niks gebeuren beredeneerde ik.
Ik ben genoeg mensen tegen gekomen die het hadden(je kan het zien aan de ogen) ,maar ik heb het zelf nooit gehad.

Trouwens van die Alfa Romeo embleem zie ik het ok niet dat een mens door de slang gegeten wordt.

Ik zag op het vel papier van Nims dat de firguren veranderden in kubussen en ruitvormen
Serenity
Serenity jun 25 '12
oh leuk ik ook verticale lijntjes en diagonale lijntjes erbij.
admin
admin jun 25 '12
Hi Kalika,

Inentingen zijn wel verplicht. Jouw kinderen en jijzelf zijn toch ook ingeënt om bepaalde ziektes te kunnen verkomen. Deze waren en zijn nog steeds verplicht. Voor virussen als de griep, mexicaansegriep, Hep-B hangt geen verplichting aan. Daar heb je wel een eigen keus in. Maar genoeg ophef hierover maakt dat van de 100% er misschien wel 60% rent voor een prikje.

Vrijwaring krijgt men als "gemoedsbezwaarde"
Gemoedsbezwaarde zijn degeen die vanuit hun geloofsovertuiging géén medicatie tot zich nemen. De gemoedsbezwaarde betalen over het algemeen geen enkele verzekering. Hun "kerk" staat dan over het algemeen garant voor hun.

Ik heb nog even gegoogled naar gemoedsbezwaarden.....
http://nl.wikipedia.org/wiki/Gemoedsbezwaard

(voorheen een tijdje bij een zorgverzekeraar gewerkt)
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki