Loading...
nl

De zon gaat uit (droom)

MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 1 '12
ik droomde dat de zon uitging....
in mijn droom zat ik in een soort van leefgroep
We kijken met zijn allen naar de lucht...
De lucht heeft zwarte onweerswolken met lichtere randen eromheen
tussen de wolken door kon ik de zon heel fel zien schijnen
Ik haal snel mijn camera boven... want dit is heel bijzonder
ik maak een paar foto's ...
ik druk op het knopje en het duurt telkens even voor de foto word genomen
(langere sluitertijd)
Ineens gaat de zon uit!
iemand zegt dat het komt door bier?
Omdat ik me erger dat het telkens zo lang duurt, besluit ik mijn camera op filmen te zetten
Het is helemaal donker...
Langzaam zie ik dat de zon weer terug komt...
heel fel licht waar ik bijna niet in kan kijken...
het volgende moment schijnt de zon weer in volle glorie
Het is echt heel mooi om me heen
alles om me heen ziet eruit alsof het lente is
groen, het heeft geregend....
en de zon kaatst overal in het water
een strakke blauwe lucht...

Ik weet dat deze droom iets betekend wat heel ingrijpend kan zijn
Ik bedoel: de zon is toch het licht
symbolisch zie ik het als levenslicht
als het licht uitgaat, staat dat voor het leven stopt ?
toch zal de zon weer gaan schijnen...
wat me opvalt is dat ik het heb kunnen filmen...
helaas kan ik de beelden niet laten zien laughwant het is gedroomd shocked
Misschien staat de camera voor mijn bewustzijn
dat er iets ingrijpens zal gebeuren wat ik heel bewust zal meemaken?
het maakt me bang blush

groetjes moonflowertje
Delen:
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 1 '12
Hoe ik het zou uitleggen; alles in je droom (van mensen tot dingen) staan voor delen van jouzelf. De zon zou ik uitleggen als jouw 'vuurkracht' dat gekoppeld is aan jouw derde chakra (boven de navel), het charkra van jouw levensenergie. Het feit dat de zon buiten jouzelf staat, zegt miss wel iets over jouw 'vuurkracht' die je buiten jezelf hebt geplaatst. Je wilt de zon 'vastleggen' op een foto, omdat je het zo 'bijzonder' vindt; nog steeds staat het dan buiten jezelf. Ineens gaat de zon 'uit' (je vuurkracht die gedoofd wordt door ietmand buiten jou/of door jezelf). Wat je schrijft over 'het is heel mooi om me heen', zou ik dus uitleggen als volgt; jouw eigen levenskracht energie/jouw vuurkracht heb jij buiten jezelf geplaatst, Je herkent de schoonheid ervan, maar het is niet in jou geintergreerd.
Kortom, ik denk dan ook dat jouw onderbewustzijn jou de boodschap geeft dat je je bewust mag worden van het eigen vuurtje in jezelf, het vuurtje dat nu nog buiten jou staat, maar dat geintegreerd mag worden in jouw systeem (werken aan het derde chakra macht/onmacht, en het demoon van het derde chakra 'schuld'). Herken je dat?

MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 1 '12
Ja, L'arbe de vie... Momenteel voel ik sterk de onmacht heersen...
Daar baal ik wel een beetje van...

Ik ga het even overpeinzen laugh
admin
admin mei 2 '12
Hi Moonflowertje, ik denk dat het met de komende zonsverduistering te maken heeft, "De Venus Transit"

Wat is een Venusovergang?
Een Venusovergang is in feite een soort zonsverduistering, maar in plaats van de maan komt de planeet Venus voor de zon. Ook Mercurius kan voor de zon langs trekken: een Mercuriusovergang. In het Engels heet het een transit.
De maan kan de zon helemaal ‘bedekken’. Zij is weliswaar 400 maal kleiner dan de zon, maar de zon staat ook ongeveer 400 maal verder weg. Aan de hemel lijken ze dus meestal even groot.
Bij een totale zonsverduistering staan de aarde, de maan en de zon op één lijn, zodat de maan precies voor de zon komt. De zon wordt dan helemaal afgedekt en het wordt midden op de dag enkele minuten donker. Bij de meeste zonsverduisteringen komt de maan niet precies voor de zon te staan: een gedeeltelijke zonsverduistering. Het wordt dan nauwelijks donkerder. In ons boek Genieten van de sterrenhemel (zie Producten) lees je alles over onder andere verduisteringen.
Venus is met een diameter van 12.104 km ca. 3,5 maal zo groot als de maan (3474 km) maar staat 85 maal zo ver weg. Het gevolg is dat we Venus op 6 juni als een stipje – ongeveer 1/33 van de diameter van de zon - voor de zon langs zien schuiven. Klein, maar toch groot genoeg om zonder telescoop (maar wel mét een speciale eclipsbril!) te kunnen zien!

De Koepel
Novi
Novi mei 2 '12
Moonflowertje, het lijkt inderdaad heel erg op een zonsverduistering. Die ene van de maan, zoals de meesten hem kennen.
Voor mijn gevoel staat de zon ook voor levenslicht, en kan me eigenlijk heel goed vinden in je beschrijving van vernieuwingen lente.
Had je er zelf geen gevoel bij? Misschien dat nu niet alles op rolletjes loopt, maar na regen komt zonneschijn, toch? Een manier van de wereld om te laten zien dat je de lente weer zal zien?
Je droomt wel vaker van een camera had ik hier overal gezien. Ook de beschrijving. Het vasthouden van een moment past er wel bij. Het gaat niet om het moment, om het vasthouden. Het gaat om de reis en het proces, toch?
Je hebt je camera niet nodig. Laat het los, lente komt eraan.

Dit is wat mij zo te binnen schiet bij je droom.

LiefsNovi

@JustLove: Hej dat is leuk. Dat heb ik eens gezien in een sterrenwacht.
Toen ging ik daarheen en kon je ook een planeet voor de zon zien gaan.
Was wel mooi.
Kan het toen ook Venus geweest kunnen zijn?
tinkernel
tinkernel mei 3 '12
Interessant droomstukje MoonFlowertje.
De Zon is een scheppende energie. En in jouw droom heeft de Zon de betekenis van bewustzijn. Omdat het 'licht' (Zon) uitgaat laat je droom weten dat je energie aan het uitputten is.
Zelf (fototoestel) heb je in de hand of je dit toelaat of niet.
De Zon komt weer terug maar het is aan jou of je je energie weer wilt laten opladen. Je droom benadrukt dat er een 'overgang' gemaakt kan worden naar een 'ander' bewustzijn. Daarmee bedoel ik 'bewuster' worden en zijn!

Kan je hier wat mee?
Dank voor het delen van je droom.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 3 '12
bedankt voor jullie reacties

Gister heb ik het aan mijn gids gevraagd, die weer heel simpel kon vertellen dat ik veel te veel vanachter mijn fototoestel in het leven sta...
Het is de bedoeling dat ik de schoonheid van de natuur ga zien zonder meteen alles op de foto te willen zetten...
Hij zegt dat ik een soort van masker opzet, waardoor ik het niet zelf zie, op het moment, maar pas later als ik achter mijn computer zit fotos te kijken

Gister maakte ik het moment uit mijn droom gewoon bijna letterlijk mee...
vanuit het raam boven fotografeerde ik de zon en het wolkenveld er omheen...
echt heel bizare beelden zag ik, ook gezichten !
Helaas kan ik het weer niet laten zien nu, omdat mijn kaartlezer stuk is frown
Maar ik ga zo even naar de stad (een nieuwe halen)
ik zal de foto's daarna wel op merudi zetten in een ander topic wink
want het was echt byzonder wat ik allemaal gezien heb tongue

groetjes moonflowertje wink
Marije22
Marije22 mei 4 '12
Moonflowertje, wat moet dat toch heerlijk zijn om met zekerheid antwoorden te kunnen krijgen op wat dromen betekenen (en andere vragen) door het aan je gids voor te leggen smileBij mij blijven de meeste vraagstukken altijd open liggen..

Ik denk dat ik het snap ja..
Schoonheid van de natuur is vergankelijk (de 'zon' blijft niet eeuwig schijnen), elke seconde verandert het uitzicht. Je bent zo druk bezig met herinneringen opslaan dat je vergeet volop te genieten van het moment. Ik herken dat wel.. ik maak de laatste tijd ook vaker foto's als ik door het platteland loop. Ik geniet dan wel, maar ik wil elk mooi of bijzonder uitzicht wel vastleggen zodat ik thuis kan nagenieten (maar een foto weerspiegelt niet de pracht die je in het echt wel kunt ervaren) dus ben ik eigenlijk ook teveel bezig met het 'herinneringen opslaan'-aspect wink

Gelukkig betekende je droom niet iets ingrijpends wat je van tevoren dacht. Ik kan me voorstellen dat je dat denkt.. omdat de zon belangrijke symboliek kan inhouden.

Ik ben erg benieuwd naar wat voor bizarre beelden je hebt gezien! Soms maak ik ook de apartste uitzichten mee (misschien heb ik het gevoel dat ik ze voor het eerst zie omdat ik er vanaf kinds af aan niet meer zo naar heb gekeken haha).

Liefs, Marije
Novi
Novi mei 4 '12
Ik ben wel benieuwd naar die foto's uiteraard.
Dan kunnen we eens zien waar je zo door word gegrepen steeds.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 4 '12
Zoals beloofd heb ik hier de foto's van de wolken, waarin allerlei
gezichten te zien waren...
Waarschijnlijk zien jullie het ook wel wink
Ik heb de foto's heel erg verkleind omdat het dan makkelijker te zien is

ik ben benieuwd wat jullie zien?



ik heb er een paar details uitgehaald die ik hieronder bij elkaar heb gezet :







Ik vraag me af wat die streep nu is? het zat in ieder geval niet op de lens



groetjes moonflowertje wink
Marije22
Marije22 mei 5 '12
Wow mooie foto's Moonflowertje!

Wat een dreigende lucht... Dat moet een indrukwekkend uitzicht zijn geweest.

Die lijn.. het lijkt wel een hele dunne windhoos. Maar mijn gevoel zegt dat je iets veel meer bijzonders hebt weten vast te leggen. Ik moet steeds denken aan het woord breuklijn? Maar het lijkt wel een touwtje van de ene wolk naar de andere, het is niet echt een rechte lijn.
Verder snap ik wat je bedoelt met gezichten.. het lijkt of van alles je heeft zitten aanstaren.. ik vind het best freaky haha. Maar niet echt menselijke gezichten denk ik...
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 5 '12
Dank je Marije...

Ik heb ook mensen gezichten gezien shocked
Alleen heb het gister even snel gedaan
En ze verkleint, zodat je het in 1 keer ziet
in plaats van te moeten zoeken

groetjes moonflowertje
Novi
Novi mei 5 '12
Ik zag in je eerste grote foto die gezichten niet meteen.

Maar vond het wel meteen erg sprekend, beetje onheilspellend. Er komt duidelijk wat aan. mooi..
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 6 '12


http://s126.photobucket.com/albums/p94/Moonflower_album/Grote%20foto%20s%20Moonflowertje/

voor degene die het interessant vind staan hierboven ^^ alle foto's bij elkaar in een album... deze komen vanaf mijn XD kaartje en zijn dus onbewerkt

groetjes moonflowertje
Novi
Novi mei 6 '12
Ik zit te knikken, want kan me goed voorstellen dat je dat op de foto wilt vastleggen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje okt 2 '12
Ook op deze droom kan ik een beetje vertellen wat het (kan) betekenen

(in het zwart dat droomde ik, In het blauw/paars probeer ik het uit te leggen wink

ik droomde dat de zon uitging....
in mijn droom zat ik in een soort van leefgroep
(het dagelijkse leven)
We kijken met zijn allen naar de lucht...
De lucht heeft zwarte onweerswolken met lichtere randen eromheen
tussen de wolken door kon ik de zon heel fel zien schijnen
Ik haal snel mijn camera boven... want dit is heel bijzonder
ik maak een paar foto's ...
ik druk op het knopje en het duurt telkens even voor de foto word genomen
(langere sluitertijd)
ik ga te snel, ben te enthousiast... mijn lichaam schreeuwt om hulp, want kan het niet verwerken allemaal
Ineens gaat de zon uit!
omdat ik te snel ga door het leven, luister ik niet naar mijn lichaam die me keer op keer zegt: doe rustig aan!
(chronische hyperventilatie, allerlei vage klachten zoals: tintelende handen, black-outs, hartkloppingen)
Daardoor heb ik (denk ik) een black-out gekregen in mijn spraak! Ik kon niet meer praten, ook typen en schrijven ging moeilijk!
(vandaar dat ik een beetje rustig ben de laatste tijd shocked)
... bizar vind ik dat!!
In het ziekenhuis dachten ze in eerste instantie dat ik een tia had gehad, want meteen werd alles spoed
5 buisjes bloed af laten nemen, waarvan binnen 30 minuten de uitslag er al was! (Er was niets bijzonders in mijn bloed gevonden) Waardoor ik met spoed naar de röntgen-afdeling moest om een hersenscan te laten maken...
Ook binnen 30 minuten kreeg ik te horen dat daarop niets bijzonders te zien was...
Toen wilde ze me daar het weekend houden maar ik wou liever naar huis, wegens mijn katten (een jong katje erbij)
Dinsdag moest ik terug komen in het ziekenhuis als het nog niet minder was...
Het was niet minder, ook niet slechter... dus dinsdag ben ik weer naar het ziekenhuis gegaan...
Daar zeiden ze stress.... er is niets in je bloed gevonden en ook de hersenscan zag er goed uit dus het moest wel stress zijn!
(...)
Dus het was echt een teken van mijn lichaam van doe rustig aan!)

iemand zegt dat het komt door bier?
Omdat ik me erger dat het telkens zo lang duurt, besluit ik mijn camera op filmen te zetten
Het is helemaal donker...
Mijn lichaam heeft dus mijn spraak geblokkeerd, want denken gaat perfect...
alleen als ik wil praten weigert mijn spraak....
Het kwam er onverstaanbaar uit
Ik heb dus even rustig na kunnen denken over dit alles, en heb besloten dat ik regressie wil gaan doen om dat emmertje
een beetje leeg te gooien, omdat er echt niets meer bij kan (elke druppel doet de emmer over lopen)
Tot zover ben ik nu...


Langzaam zie ik dat de zon weer terug komt...
(Ik heb er in ieder geval weer vertrouwen in dat het goed gaat komen smile
Er is weer licht aan het einde van de tunnel)

Dit stukje moet dus nog komen:

Heel fel licht waar ik bijna niet in kan kijken...
het volgende moment schijnt de zon weer in volle glorie
Het is echt heel mooi om me heen
alles om me heen ziet eruit alsof het lente is
groen, het heeft geregend....
en de zon kaatst overal in het water
een strakke blauwe lucht...

Ik weet dat deze droom iets betekend wat heel ingrijpend kan zijn
Ik bedoel: de zon is toch het licht
symbolisch zie ik het als levenslicht
als het licht uitgaat, staat dat voor het leven stopt ?
toch zal de zon weer gaan schijnen...
wat me opvalt is dat ik het heb kunnen filmen...
helaas kan ik de beelden niet laten zien want het is gedroomd
Misschien staat de camera voor mijn bewustzijn
dat er iets ingrijpendst zal gebeuren wat ik heel bewust zal meemaken?
het maakt me bang

laughmooi vooruit zicht, vind ik zelf!

groetjes Moonflowertje smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki