Loading...
nl

ORBS? :blink:

Riaction
Riaction mrt 24 '05
Wie kan mij wat vertellen over orbs.
Ik weet ook niet wat de nederlandse benaming hier voor is, maar het zijn meetal van die doorzichtige rondjes op foto`s!

Ze zeggen dat het iets met geesten verschijningen te maken kan hebben, maar kan niets op de NL sites vinden, alleen foto`s maar geen uitleg.

Hoop dat iemand hier wel iets over weet!

Alvast bedankt.

Ria
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 26 '05
Wat ik je kan vertellen is meer uit eigen ervaring wat ik ontdekt heb met mijn digitale camera.

Meestal als je een ronde witte vlek op je (digitale) foto hebt is dit veroorzaakt door een stofdeeltje in de lucht, extra verlicht door je flitser.

Ik kwam hier per toeval achter doordat ik in New York een foto maakte in een museum. Wanneer ik de flitser gebruikte zat mijn foto vol met van die orbs. Wanneer ik geen flitser gebruikte waren ze er niet. Dus ik ging goed opletten wat er precies gebeurde wanneer ik de flitser aan had staan.

Ik heb toen een paar foto's met flitser gemaakt, en zag dat wanneer ik een foto maakte, de hele ruimte wit oplichte van de stofdeeltjes.

De reden dat het grotere witte bollen worden, is omdat de camera gefocussed is op een gedeelte dat verder weg staat, en daardoor dichter gelegen voorwerpen (bijvoorbeeld stofdeeltjes) wazig en onscherp worden.

Hopelijk heb je iets aan dit antwoord.
Riaction
Riaction mrt 29 '05
Hallo Nims,

Ik denk dat je aardig gelijkt hebt.
Heb namelijk nog nooit een foto gezien van een geestenverschijning met daarom heen ORB`S.

Maar toch, het blijft spannend op de een of andere manier ;)

Volgens mij zijn er ook foto`s te vinden waar ze geen flits bij gebruikt hebben. (zal het nog ff checken) Weet niet, maar kan ik ook foto`s op deze site kan toevoeggen???

En weet je de Nederlandse benaming ook hier voor (ORB`S)?

In ieder geval hartelijk dank voor je reactie.

Ria
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 31 '05
Ja kan ze toevoegen door tijden het reageren op de knop image (onder het reactie veld) te klikken. Je moet dan een adres opgeven waar dit plaatje op internet te vinden is.

Een nederlandse benaming heb ik niet.

p.s. stofdeeltjes hoef je niet alleen met een flits te vangen. Soms is een zandkorrel in de behuizing van de camera al voldoende om orbs te krijgen.

Dit komt veelal door de fijngevoeligheid van de digitale apparatuur.
????
???? aug 23 '06
Door andere lichtbronnen kun je ook zogenaamde "orbs" krijgen. Als je buiten een foto maakt als het regend bijvoorbeeld en er staat een lamp aan of gewoon de zon toch ook schijnt dan kun je ook orbsen zien. Maar ook stofjes op je ccd geven vlekjes op de foto. Alleen deze zien er iets anders uit.
Ik denk dat Nederland een beetje in de ban is van orbsen door die, ik weet zijn naam even niet meer, jongen in dat programma die helderziend/heldervoelend was. Die maakte ook altijd foto's waar orbsen op te zien waren. Maar of dit echt "echt" was weet ik niet.
Riaction
Riaction aug 28 '06
Dag Sylli,

Dat zou inderdaad kunnen dat heel Nederland in de ban is van Orbsen. Maar misschien is het wel goed.
EeN ORB, kan inderdaad een stofdeeltje zijn maar men is er nooit zeker van. Het kan ook inderdaad entiteiten zijn.
Zelf heb ik een pic van onze huis kamer in het oude huis. met hele grote orbs-en. En er was niemand in de huiskamer de hele avond. Maar van af de eetkamer voelde ik dat er iets in de huiskamer was en het kwam in eens in mij op een paar foto`s te schieten.
Anyway, als je het stukje "nieuwe tijds kinderen" leest van Nims, dan kan dit een stukje voorbereiding zijn op wat er komen gaat. Je weet het niet! Je moet het zelf onder vinden en zelf een antwoord er bij plaatsen.

Maar ik ben zeker een gelovige, ondanks dat ik soms ook nog wel eens denk dat een ORB op een foto ook een stofje zou kunnen zijn ;)
JulienMoorrees
JulienMoorrees aug 29 '06
Ik geloof zeker in het bestaan van Orbs. Alleen geloof ik zeker ook in het bestaan van stofdeeltjes haha.
jo
jo aug 30 '06
wie zal het ooit met zekerheid zeggen;)
Mirreke
Mirreke dec 2 '06
Ik zie met regelmaat "orbs" maar dan niet op een foto maar gewoon als ik ergens naar kijk. Het is gewoon een energieveld wat ik zie. In het begin dacht ik dat het aan mijn ogen lag of aan het licht. Maar ik zie het zo vaak dat het dat niet kan zijn. Op een foto heb ik het nog nooit gezien, alleen op Internet dan.
Wendy's
Wendy's dec 2 '06
Heeey Mirreke..

Hoe ziet dat er precies uit, wat je ziet? Ik zie ook welleens rare dingen als ik ergens naar kijk. Maar ik weet niet precies wat het is, ik denk energie.
LPChip
LPChip dec 3 '06
Heb je het voornamelijk als je naar de lucht kijkt? of ook in een donkere kamer?

Overigens: Overgevoelige ogen zijn voortekenen van aura's zien.
Wendy's
Wendy's dec 3 '06
Had je het nu tegen mirreke of mij? :p

maar als ik gewoon naar de lucht kijk, dan zie ik dat het beste :)
LPChip
LPChip dec 3 '06
Mijn vraag was gericht op Mirreke, maar jij mag hem ook beantwoorden hoor :)'t Is ten slotte een forum! :)
Mirreke
Mirreke dec 3 '06
Bij mij is het overal, huiskamer, buiten, maakt niks uit. De laatste keer zag ik het in de hal van ons huis. Ik zie dan een soort veld met allerlei witte/zilverkleurige balletjes. Ik weet niet hoe ik het beter kan omschrijven. Ongeveer een meter bij een meter denk ik.
Als ik dan ergens anders heen kijk komt het daar langzaam heen. Ik zie het meestal een paar minuten. Dan is het weer weg. Ik heb dit zeker een paar keer in de week.
LPChip
LPChip dec 3 '06
Als je naar een object kijkt (een kast of wat dan ook) zie je de vorm van dit dan ook in het blauw als je ergens anders heen kijkt?
Mirreke
Mirreke dec 3 '06
Dat heb ik nog maar heel zelden. Ik zie geen kleur bij mensen of objecten. Ik zie alleen maar energie en dat is doorzichtig van kleur.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 3 '06
Ik had vrijdag nacht iets vreemds. Ik lag te slapen en werd denk ik rond een uurtje of 5 wakker. Ik keek omhoog, en ongeveer anderhalve meter boven me, zweefde een soort donkergroene wolk achtige iets. Het zakte langzaam naar beneden en naar me toe. Ik dacht eerst nog dat ik droomde dus ik knipperde een paar keer en keek goed. Toch bleef het nog steeds naar me toe zakken. Het was ongeveer 20 cm hoog en 80 cm lang en vrij donkergroen. Op een gegeven moment was ik wel een beetje bang dat het in me zou kruipen ofzo, want het kwam steeds dichterbij. Op het moment dat ik dat dacht, was het ineens verdwenen, of ik kon het niet meer zien. Enigzins opgelucht ging ik maar weer slapen. Toch vraag ik me nu af, wat was dit? En heeft iemand dit wel eens eerder meegemaakt?
LPChip
LPChip dec 3 '06
Misschien een droom?
Wendy's
Wendy's dec 3 '06
Ik heb ook welleens dat ik een gekleurde vlek zie. meestal geel/groen.. maar ik sta er verder niet bij stil, van wat het zou kunnen zijn
Wendy's
Wendy's dec 3 '06
 Quote:
Als je naar een object kijkt (een kast of wat dan ook) zie je de vorm van dit dan ook in het blauw als je ergens anders heen kijkt?
Dat is toch gewoon een nabeeld? :)
Pagina's: 1 2 3 4 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki