Loading...
nl

Levende ''entiteiten''

dolfijntje
dolfijntje apr 29 '12
Ik heb een vraagje, hoop dat iemand hier meer over weet.

Ik weet dat overleden entiteiten in een huis bepaalde dingen kunnen doen. Zoals lichten aanzetten of deuren open zetten.

Mijn vraag is hoe dit zit met 'entiteiten' die nog niet over zijn gegaan. Levenden zeg maar.

In mijn omgeving is iemand waarbij deuren steeds open worden gezet. Ze zitten goed in het slot, maar elke keer worden ze weer opengezet.
Zij ziet ook bepaalde entiteiten. Waardoor zij aan de hand van een foto kan zeggen wie het is.

Dit keer heeft zij een foto aan iemand gevraagd van een levende persoon, zij wist zeker dat dit de persoon was die bij haar de deuren open zet.
Het is iemand die dicht bij die andere persoon stond, maar die wel ver weg woont.

Wat kan het betekenen dat die levende 'entiteit' kilometers van zijn eigen huis deuren open zet in het huis van iemand die in de omgeving van die andere persoon (er is wel een band) staat?
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 30 '12
Hoi Dolfijntje smile

een tijdje terug heb ik een boek gelezen over regressie en reïncarnatie therapie waar dit word besproken...
Het gebeurd wel eens dat dingen uit een vorig leven mee genomen worden in dit leven...
Het gaat dan vooral om "iets wat nog niet verwerkt is"
Bijvoorbeeld een jongen die in zijn vorige leven op een schip moest werken... dag in dag uit kreeg hij slaag van de kapitein...
Op den duur had de kapitein hem vastgebonden en in een ruimte die vol met water stond gegooid... hij rolde heen en weer bij elke grote golf, en rolde telkens in het water en er weer uit...
op een geven moment liep de ruimte vol met water waardoor hij is verdronken... hij is zo kwaad op de kapitein dat hij zijn leven heeft ontnomen dat hij het met zich meegenomen in dit leven...
allerlei "vage" dingen gebeurde er om hem heen in dit leven...
Ook deuren die open gingen en lampen die aan of uit gingen... dingen die omvielen enz enz
toen hij in therapie ging werd al snel duidelijk dat hij de kapitein als geest met zich meedroeg...
zijn onderbewuste bleef de kwaadheid op de kapitein stevig vasthouden waardoor de kapitein niet verder kon...
hij was "verplicht" om bij de jongen in de buurt te blijven
uiteindelijk heeft hij de kapitein moeten vergeven wat hij gedaan had in een vorig leven...
Daarna waren de "vage dingen" voorbij,
Hij kon weer rustig verder gaan met leven zonder dat er deuren open gingen of dicht...

Levende entiteiten bestaan volgens mij niet shocked
Een entiteit is een overleden persoon die nog niet in "het licht" is geweest of terwijl een geest die zijn aardse rugzak nog met zich mee neemt...
Het is wel zo dat levende personen de entiteiten actief houden zolang er geen vergiffenis is...
zo'n entiteit kan niet naar het licht omdat hij word vastgehouden door de on(der)bewuste energie waardoor hij aardgebonden is

Dit kan worden opgelost door in regressie of reïncarnatie therapie te gaan en in te zien waar het vandaan komt en het vanuit het bewustzijn te vergeven...

groetjes moonflowertje wink
dolfijntje
dolfijntje apr 30 '12
Dank moonflowertje voor je reactie,

Van overleden entiteiten wist ik dit al.

Maar, het gaat hier echt om een levend persoon (1), waarvan de geest/ziel (of zoiets) bij een vriendin (3) van die persoon (2), die op zielsniveau heel erg met die levende persoon verbonden is, deuren in huis openzet.

Die vriendin (3) had die persoon (1) al 'gezien' en heeft aan de hand van foto's (die die andere (2))kunnen bepalen dat dit toch echt de persoon (1) is.

Groetjes, Dolfijntje
dolfijntje
dolfijntje mei 1 '12
Ik had het er gisteren nog met iemand over en die gaf aan dat het mogelijk om een uittreding van de levende persoon (1) zou kunnen gaan.

Weet iemand hier meer van? Heeft iemand hier meer ervaring mee?

Groetjes, Dolfijntje
Novi
Novi mei 1 '12
Ik heb er geen aanvulling op dolfijntje. Ik wil wel zien of nog anderen een verklaring kunnen geven.

De uitleg van moonflowertje vind ik erg aannemelijk.
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 1 '12
Hey Dolfijntje...

Heeft nummer 3 ooit iets gehad met nummer 1?
Of heeft nummer 1 wel eens te kennen gegeven dat hij nr 3 wel ziet zitten?

Naja ik heb hier een boek waarin een verhaal staat ( het boek heb ik opgezocht boven ) omdat ik eraan moest denken...
Het verhaal heet: In zijn macht...
het boek heet: Er is meer( het beste uit 25 jaar ParaVisie)
Het verhaal gaat over een meisje die door een auto ongeluk in haar jeugd ontzettende nek en rugklachten had overgehouden...
uiteindelijk komt ze terecht bij een man die haar meteen zegt dat ze van de pijn kan afkomen...
Ze gaat bij deze man in behandeling...
De man heeft een aparte manier van behandelen maar het werkt...
De man gebruikte gemalen botten met aarde die hij over haar lichaam heen smeerde...
De pijn verdween langzaam en is ook nooit meet terug gekomen...
Helaas liet de man al snel zijn masker vallen en word een kwelgeest...
Het begon toen ze vertelde dat ze vroeger wel eens deed pendelen, en dat ze daarmee een soort van bescherm engel had verworven...
De man stimuleerde haar en vertelde dat als ze weer zou gaan pendelen dat ze een nog betere beschermengel zou krijgen...
Het meisje deed dit...
Door op deze manier bezig te zijn met het "spirituele" open je een soort poort die normaal gesproken automatisch open en dicht gaat als reactie op de mensen om je heen...
Je roept onbewust eigenlijk een geest op...
Het meisje was nieuwsgierig en begon te pendelen...
Gewoon om het weer eens te proberen...
vrijwel meteen kwamen er vage ronde lichtflitsen over de muur schieten... om niet te worden afgeleid deed ze een doek over haar ogen... ze ontspande zich en ze voelde ineens dat de doek bewoog, de doek ging op en neer terwijl ze doodstil lag

ze sprong overeind en belde meteen de man op... die tegen haar riep: kom onmiddellijk hierheen...
daar gekomen vertelde hij dat dit tekenen zijn van de dood die naderde...
Het meisje geloofde hem
bijna ongemerkt is zijn schaduw over haar heen gevallen
De man zegt dat het meisje bezeten is door de duivel en hij kan haar helpen...
Dit meisje gaat zienderogen achteruit... ze begint langzaam te geloven dat het waar is wat de man zegt
op een nacht gaat het helemaal mis... ze krijgt een aanval van hyperventilatie en voelt iemand door haar heen gaan, kon bijna niet bewegen en had hartkloppingen
Direct de volgende dag kan ze terecht en de duivel zal meteen moeten uitgedreven worden...
dit moest naakt gebeuren... de man smeert modder over haar heen, steekt kaarsen aan en plaatst deze om haar heen, met klankschalen loopt hij om haar heen, en roept harde onverstaanbare kreten...
weer had hij haar geholpen want de klachten waren meteen verdwenen!

Naja uiteindelijk heeft de man proberen te stoken tussen het meisje en haar vriend, zodat ze uitelkaar zouden gaan...
hij vertelde dat haar vriend vreemd ging...
maakte haar achterdochtig en onzeker
Op een avond werd haar vriend opgebeld door een vrouw...
waardoor er iets knapte bij de vrouw, terwijl er niets aan de hand was...

er gebeurde allemaal rare dingen in huis, ze voelde iemand over haar haar strelen...
helemaal in paniek belde ze de jongen weer op en vertelde dat ze voelde dat iemand haar aanraakte
Hij begon te lachen en zei: dat was ik

op de een of andere manier had hij haar in zijn macht...
Misschien is dit een beetje een heftig verhaal... maar ik wil hiermee bevestigen dat "levende"personen wel
degenlijk bij andere mensen op visite kunnen komen, zonder lichaam...
Ze kunnen vanalles doen zolang je ervoor open staat...
Het meisje in mijn verhaal heeft de poort geopend door te gaan pendelen...

uiteindelijk heeft ze een medium ingeschakeld die haar heeft geholpen onder zijn macht uit te komen


groetjes moonflowertje
dolfijntje
dolfijntje mei 1 '12
Dank weer Moonflowertje,

Het bestaat dus wel degelijk bij levende personen. Fijn dat je dat boek erbij gezocht hebt.

1 en 3 hebben een relatie gehad. nummer 1 heeft nummer 3 de liefde van het leven genoemd.

Die relatie heeft 1 abrupt verbroken, na een kleine woordenwisseling op een verjaardag, waar vrienden van 1 zich mee gingen bemoeien.

Mogelijk was er angst voor de liefde, omdat deze zo sterk was, maar dat is niet duidelijk.
Het kan ook dat 1 teveel op zijn ego leefde, de relatie impulsief verbrak en hierna niet meer terug durfde, bang voor wat de omgeving daarvan zou zeggen....juist ook door die vrienden op die verjaardag.

3 had nog nooit in het leven zo'n bijzondere liefde meegemaakt. Door deze bleek alles hiervoor nep geweest te zijn, terwijl 3 dacht dat daarvoor echt van echte liefde sprake was.

3 heeft het idee dat mogelijk over jaren 1 wel eens terug kan keren, als 1 meer contact heeft met het zielsniveau en meer levenslessen heeft geleerd.
3 is meer spiritueel, eigenlijk geworden na die relatiebreuk.
3 heeft sterk het idee dat 1 een zielsliefde / tweelingziel is.
Meestal is zo'n ontmoeting 'bedoeld' om redelijk snel weer uit elkaar te gaan en beiden een (snelle) groei op het spirituele pad gaan maken.

Zou het kunnen zijn dat het onderbewuste van 1 via 2 (omdat die bepaalde dingen ziet) iets door wil geven aan 3, terwijl mogelijk het bewuste van 1 dit nog niet weet?

Groetjes, Dolfijntje
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 1 '12
Zoiets zat ik te denken inderdaad...
Op de 1 of andere manier heeft 1 een hele sterke gedachte-kracht
of hij dit bewust doet of niet dat durf ik niet te zeggen
Het heeft wel te maken met een soort van geloof wat bijna niet in Nederland voorkomt...
Ik ben in het verleden met een Molukse jongen omgegaan die me heel wat verteld heeft over zulke dingen die je hierboven beschrijft...
Ik weet dat het kan, en weet ook dat het bepaalde rituelen zijn...
Maar het preciese weet ik er niet van...
Ook vertelde hij veel over Voodoo...
Daar heb ik heel veel over gelezen omdat ik het interessant vind
Hier in Tiel kom ik de laatste tijd telkens in aanraking met bepaalde dingen die ergens worden opgehangen die ermee te maken hebben...
Omdat ik niet weet of het om iets goeds gaat of dat het een vloek is... bewaar ik het in mijn gedachte en bemoei me er verder niet mee tongue
Het is namelijk niet voor mij bedoeld...
Omdat ik vaak foto's maak, kom ik op plaatsen waar andere mensen meestal niet komen...

groetjes moonflowertje

Solaria
Solaria mei 1 '12
Dag Dolfijntje,

Entiteiten is meer dan alleen aardgebonden geesten of overleden of geesten uit een andere leven. in het breedste zin van het woord kan het eigenlijk alles omvatten. Dus of het nou je opa is of een Engel of donderwolkje wat je hebt gecreëerd in een boos moment dat maakt niet uit. Wat ook vaak gebeurt, maar wat men niet beseft of door heeft, is dat mensen op elk moment van de dag entiteiten creëren. Door angsten, ego, negatieve gedachtes creëren allemaal entiteiten. Afhankelijk van waar je mee zit of hoe je in het leven staat kan dat dus zn uitwerking hebben. Entiteiten zijn niet per definitie slecht. Een docent van mij heeft om iemand te helpen ook iets gecreëerd die persoon, die aan de andere kant van de wereld woonde wat aan had. Het is een entiteit, maar voor die persoon daar is het iets heel positiefs.

Als het een negatieve energie heeft. Is het misschien goed om te achter halen waar die persoon mee zit en sinds wanneer het is ontstaan. Dan kan het vanzelf verdwijnen, puur door je gedachte stroom positief te maken. Wat ook helpt is gewoon salie verbranden in het huis of je Engelen vragen om deze entiteit in het licht te brengen.

Groetjes,

Solaria
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 1 '12
Hoe kan het dan Solaria, dat er bij nr 3 in dit verhaal, een entiteit (nr1) die voor nr3 onzichtbaar is
maar wel duidelijk aanwezig is ( door bijvoorbeeld deuren open te zetten enz.)
Aan de hand van een foto, heeft nr2 in dit verhaal kunnen zien dat het om nr1 gaat die door nr 3 als entiteit word beschouwd
(beetje ingewikkeld maar dat is wat ik eruit begrijp)

groetjes moonflowertje
L'arbre de vie
L'arbre de vie mei 1 '12
Hoi Dolfijntje,

Een overleden persoon die nog niet is overgegaan wordt of nog vastgehouden door een persoon uit zijn omgeving en is vervolgens aangehaakt in zijn/haar energieveld, of wil zelf nog niet over omdat hij/zij nog niet weg wil. Het enige wat ik zou kunnen aanraden is om voor die vrouw die er last van heeft, duidelijk te maken dat de entiteit naar het licht mag; dus contact maken met entiteit, vragen of hij/zij beseft dat hij/zij overleden is, vervolgens energie comprimeren, en als een bal naar het licht gooien, vanuit compassie natuurlijk;). En daarbij, iedereen heeft een vrije wil, als die vrouw niet wil dat die entiteit in haar huis is, gewoon netjes vragen of hij/zij weg wil gaan, huis reinigen, en zonodig de eigen gidsen of engelen vragen voor bescherming.

succes!
dolfijntje
dolfijntje mei 1 '12
Moonflowertje en Solaria,

Dank wederom voor de reacties.

Met jouw samenvatting hierboven, Moonflowertje, heb je het helemaal juist.
De aanvulling voor Solaria is dat nr 1 nog gewoon leeft.

Het wordt niet als negatief ervaren overigens.

Ik ben ook erg nieuwsgierig....

Groetjes, Dolfijntje
dolfijntje
dolfijntje mei 1 '12
Hoi L' arbe de vie,

De 'entiteit' in kwestie is niet dood, het is een nog levende persoon.
Mogelijk zou het om uittreding kunnen gaan of zo.

Groetjes, Dolfijntje
Solaria
Solaria mei 1 '12
Ik kreeg de drang op hier op te reargeren en heb alleen het eerste deel gelezen. en zoveel weet ik er niet vanaf. Maar wat ik al zei, dat maakt niet uit leven of dood, karma of niet. Mensen creëren, dus het kan heel goed zijn dat het vanaf een levende persoon komt. en die persoon heeft het wellicht niet in de gaten dat hij/zij dit doet. En het wordt alleen bevestigd dat het wel bij die persoon vandaan komt.

Groetjes,

Solaria
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 1 '12
Misschien zou nr3 eens contact moeten opnemen met nr 1 ?
misschien dat het dan duidelijk kan worden?
ik ben ook wel benieuwd...

groetjes wink
dolfijntje
dolfijntje mei 1 '12
Toch interessant om te lezen dat nr 1 dit onbewust zou kunnen doen.

Nummer 3 kan momenteel geen contact opnemen met nummer 1. En nummer 1 zal, omdat het waarschijnlijk onbewust gebeurt, nummer 3 als gek of zoiets verklaren.....

Maar mocht het ooit wel zo zijn dat er contact is, zal dit denk ik wel tussen hen besproken worden..


Groetjes,
MoonFlowertje
MoonFlowertje mei 2 '12
Misschien is nr 1 overleden? dat kan ook natuurlijk nog?

groetjes moonflowertje
dolfijntje
dolfijntje mei 2 '12
Zou kunnen, maar dan zou dat echt wel heel kort moeten zijn....
dolfijntje
dolfijntje mei 28 '12
De deuren open bij persoon 2 vindt nog steeds plaats. Het is even gestopt, toen persoon 3 in het buitenland zat, maar is daarna weer begonnen. Het zijn een paar deuren in de gang, die zo ongeveer 30 cm open staan.
Persoon 2 heeft proberen contact te leggen met ''persoon 1'', maar deze was daar te onrustig voor (zij legt vaker contact met wel overleden personen).

Er is nu een persoon 4 bij gekomen. Daar is op onverklaarbare manier, nadat persoon 3 daar op visite is geweest, 2 dagen later ineens de wc-deksel omlaag gegaan (tijdens afwezigheid), terwijl die persoon (alleenwonend) deze altijd omhoog laat staan.
Erix
Erix mei 29 '12
Ik lees dit alles en heb dan misschien ook wel iets waar je iets mee kan.
Om te beginnen degene die die entiteit ervaart wordt iets verteld.
zie het als een boodschap aan degene die de entiteit ervaart.

dus er was eerst een relatie tussen 1 en 3 waarin 1 aangaf dat het ware liefde was, maar tijdens een conflict 1 de relatie verbrak waarin de vrienden van 1 zich er mee bemoeiden.

Daar zie je dus liefde veranderen in een conflict, en meerdere mensen mengen zich daarin.
nu is mars conflicten en venus is dan liefde, de maan zijn de emoties en mercurius de communicatie.
er werd gesproken ook over een poort die open en dicht gaat, dat is de ascendant, het eerste huis.

Je ziet dat ik wat astrologische termen er bij gebruik, en misschien ben je daar niet helemaal thuis in, geen probleem, zie dat als iets wat er dan bij wordt vermeld zonder dat dat de hoofdreden is.

Ik kan me zo voorstellen dat toen dat op die manier beeindigt was dat 3 verdrietig en zich ellendig voelend uit die relatie is gewerkt, niet alleen het conflict wat het overnam, maar erger nog, de vrienden van 1 bemoeiden zich er mee, en daar kon 3 natuurlijk niet tegen op, dat kan je je wel voorstellen.

Nu had 1 gezegd tegen 3 dat het echte liefde was, hoe kan het dan zijn dat bij de opkomst van mars die voor conflicten staat de vrienden van 1 dus samen met 1 een soort front vormen tegen 3, en de marsstanden van de geboortedatums van de personen en de tijd, als je die er bij zou nemen, ik zou dan al die gegevens invoeren in een computerprogramma en als die data ook met de tijd zou kloppen, zou je zou kunnen zien hoe mars en venus elkaar af troeven, in die constellatie.

Aangezien 1 en 3 een band hadden die liefde belichaamde, en daar zie je venus. en dat 1 klikt met 3, wil uiteraard niet zeggen dat de vrienden ook allemaal op dezelfde manier klikken met 3, omdat de mensen daar dus allemaal verschillende energievormen uitleven nietwaar?

wat 1 verteld wordt en waarom de deuren open gaan is het volgende:

3 had de energieke deur van de liefde open gezet voor 1, die had gezegd dat het ware liefde is, dus het huis van venus waarin 3 de liefde uitleefde, daar heb je min of meer mee te maken.

Dus wat wordt verteld aan degene die de entiteit ervaart????
Dat je op die manier dus geen deuren moet openen bij mensen om vervolgens niet door die deur te gaan, alsnog met je vrienden de andere kant op te lopen, dat is namelijk voor 3 een soort onrechtvaardige toestand geweest.

In de toekomst zou je ook galactisch kunnen gaan denken, en dmv geboortegegevens mensen proberen te leren begrijpen.
Stel je hebt een relatie met iemand en iemand anders wil ook een relatie met die iemand, dan kan je ook rare taferelen verwachten, zoals dat verhaal van moonflowertje en dat anderen dan in een relatie willen stoken om het zelf te bezitten.

Min of meer verteld 3 aan 1 van, zet je deuren toch gewoon open, net als ik toen me dacht veilig te voelen in de liefde, zo denkt 3.
nu voel je als de deuren snachts openstaan vast niet prettig, stel je woont in rotterdam en je wordt smorgens wakker, dan is dat niet prettig.
dus zo heeft 3 zich daar in gevoeld....
En dat is wat er aan 1 verteld wordt.
Of 3 daar zelf nu ook nog weet van heeft in het lichaam in dit leven, dat is niet zo belangrijk, er wordt een boodschap doorgegeven, dus het zal ophouden zodra die boodschap begrepen wordt.
Die boodschap is dat op de verkeerde momenten de deuren open gaan en dicht gaan van de huizen waarin de energie werd uitgeleefd.

dus het conflict was marsenergie. de liefde was energie van venus, de 2de planeet, aarde de derde planeet en mars de 4de planeet van de zon.
dus de entiteit herkennen en ervaren, en daar alles over willen weten, zou dat de weg zijn om de boodschap te begrijpen?

kortom, die vrienden bepaalde wat 1 moest doen en niet 1 zelf, die vrienden liepen zo bij 1 naar binnen en 1 en 3 werden ingenomen door de vrienden.
Als snachts je deur open staat is de kans groot dat anderen je tv meenemen, en je laptop enzo...

dus dat is wat 1 moet leren, die vrienden zijn dan de inbrekers die de liefde hebben gestolen... zie je niet aan de neusjes... en 1 werkte gewoon mee...

Wat is dan onbewust? wat is de geboortedatum tijd en plek van 1?
misschien kan ik iets bewust maken....
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki