Loading...
nl

Foto van Novi

Novi
Novi apr 20 '12
Zo hier is mijn foto dan.
Hij is wel een paar jaartjes geleden gemaakt. laugh

Je mag alles zeggen, over toen of nu of wat er maar in je op komt.
Probeerders zijn ook helemaal welkom.


Mijn Avatar is ook ikke.



Foto Groot
Delen:
admin
admin apr 24 '12
Nog nooit heb ik een foto gelezen van zo lang geleden. Leuk dat ik dat nu kan proberen. Ik heb getwijfeld of ik je dit privé zou sturen. Gewoon, om mezelf te beschermen omdat het misschien klinklare onzin is. Maar ja, zoals je al zo lief schreef … probeerders zijn ook welkom.

Wat een leuke eigenwijze deugniet. Ze (je) liet zich het kaas niet van het brood eten. Leuke blonde krullenbol. Toen ik de meneer naast je eraf sneed omdat ik anders misschien per ongeluk zijn energie oppik, zag ik dat je onderweg was naar Mallorca (staat onder je foto). Nou, daar zal je de blits gemaakt hebben met al die kindvriendelijke Spanjaarden winkWeet je natuurlijk niets meer van, omdat je nog te klein was maar je zal de verhalen over en over gehoord hebben. Wat een bijdehandje zeg, flink van de tongriem gesneden. Een discussie ga je niet winnen met haar. Toen al niet. Hoog kinderstemmetje, bleef maar praten. Gezellige kwebbel. Leek alles te weten, wist ook veel …

Wist hoe je mensen aan het lachen moest maken. Zat ook een rem op je, iets geremds. Wilde graag het clowntje, het prinsesje zijn. Was dat ook, maar niet bij iedereen. Dan ging je toneelspelen; iedereen moest en zou je aardig vinden. Dat mensen dat niet vonden vond je onbegrijpelijk. Maar ach, alle kinderen willen in het middelpunt van de belangstelling staan … jij kreeg dat ook voor elkaar.. Maakte niet met iedereen vrienden en dat begreep je niet. Waarom vond niet iedereen je leuk. Nogmaals, dat hebben bijna alle kindjes, gekoesterd door hun familie, aanbeden door mama en papa dus wennen aan het feit dat niet iedereen dat doet. Duurde lang voor jou om te wennen, te wennen aan het echte leven….

Helpen, je wilde toen al helpen. Helpen in de keuken, helpen met alles.
Je leek vol zelfvertrouwen maar vraagt je af of ze jou echt bedoelen? Of jij bedoeld wordt als mensen je nodig hebben. Als mensen zeggen blij met je zijn. Was dat toen? Wat is er gebeurd in de tussenliggende tijd, zo anders dan het meiske vroeger, waarom ben je zo gaan twijfelen?
Ik sla nu dicht. Er komt niets meer. Iets wat ik/de buitenwereld niet mag zien? Een trigger waar ik niet aan mag (en wil) komen?
.
Ik denk niet dat je er wat mee kan want het zijn open deuren, maar ach … wie weet wink

Groetjes, Sarah81
Novi
Novi apr 24 '12
smileLeuk......
Goed geprobeerd,zeg. Ik zal een paar dingetjes eruit halen.

kindvriendelijke Spanjaarden
Daar weet ik inderdaad helemaal niks van te onthouden. Ik zal het is aan mijn ouders vragen.

Gezellige kwebbel Weet ik ook niks van, maar ik heb een goed voorbeeld aan mijn moeder. Ik kan het me wel echt voorstellen. smile
Iedereen zegt dat ik veel weet/wist.

Dan ging je toneelspelen
Mag ik dit vervangen door grapjes maken? Om ermee om te gaan, denk ik? Ik voel mehelemaal geen toneelspeler, maar op die leeftijd misschien wel?


Ik snap d'r inderdaad geen piep van. Waarom mensen niet aardig zijn toen ik alleen maar wilde helpen.


Ik zie geen open deuren, sarah, vind het leuk wat je schrijft.
Hou het maar op geslaagd!
admin
admin apr 24 '12
Hoi Novi,

Leuke reactie, bedankt! Het was voor mij erg moeilijk omdat het nieuw is een foto te lezen die zo oud is.

Nee, toneel spelen bedoel ik gewoon toneel spelen. Niet negatief bedoeld! Doet me denken aan mijn neefje, wil in belangstelling staan en speelt een rol. Soms zie je dat hij zichzelf is (en dan is hij gewoon heel leuk) en als we het dan te druk hebben en even niet lachen gaat hij proberen onze aandacht te krijgen en gaat toneel spelen, hangt het clowntje uit dan. Kind-eigen, niets mis mee! Wil dan gewoon dat iedereen hem leuk vindt en wringt zich in bochtjes om dat voor elkaar te krijgen. (en vraagt zich dan ook af hoe hij het voor elkaar kan krijgen dat ze hem ALLEMAAL lief vinden. Hij gaat lief lachen, gaat grapjes maken, koprollen maken, stoer doen, bekkies trekken, "hoe krijg ik de wereld zo gek me leuk te vinden". Tja knullie, ze vinden je al leuk, wees gewoon jezelf! Ik heb het nu over mijn neefje omdat ik daar ineens aan moet denken. Zeg niet dat jij zo deed maar zie het wel voor me bij jouw foto als kindje; niets mis mee!!! Absoluut niet negatief bedoeld dat toneel spelen. Was wel grappig zelfs!

Waarom mensen niet aardig zijn als je alleen maar wilt helpen .... tja .... sommige mensen willen niet geholpen worden maar aandacht. Anderen willen het zelf oplossen. Weet anderen willen het niet oplossen maar willen er alleen over praten. Veel redenen. Ligt niet aan jou! Probeer niet iedereen te helpen, dat wordt dan een dagtaak! Denk aan jezelf!

Lieve groet, Sarah81
Novi
Novi apr 25 '12
Toneelspelen: Ahaa, ik snap wat je bedoelt, kan me niet herinneren jammer genoeg. Misschien vond ik het ook juist zo leuk om kind te zijn smile

Helpen: Je hebt helemaal gelijk. Alleen dat wist ik allemaal nog niet, nu wel. En ook weet mijn hoofd het, nu. Nu is het gevoel toch nog anders. :-) Ik moet toch ook iets te leren hebben he.


De laatste vragen die je genoteerd hebt zijn goed voor mij om te lezen/horen. Ik kan geen antwoord geven op die vragen, ik weet het niet. Maar ik voel wel steeds mij weer dichtslaan. Zoals ik mezelf had opgesloten van de buitenwereld.
Zelfvertrouwen vs angst vs ongeloof. I am working on it!


Foto lezen van lang geleden is echt wel super inzicht gevend.
Ik vind het fijn dat je het hebt aangedurfd.

Liefs Novi.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki