Loading...
nl

Fotografie/Digitale Bewerking

Pablo
Pablo apr 13 '12
Hallo Merudianen,

Ik wil bij deze een nieuw topic openen voor degenen onder ons die net als ik zelf
creatief zijn met Fotografie en/of het Digitaal bewerken.
Fotografie is al jaren een passie van mij en van daaruit ben ik al snel verder gegaan met bewerkingen toepassen. Ik gebruik er inmiddels allerlei programma's voor die ik zelf uit ben gaan proberen.
Ik ga bij elke creatie op mijn gevoel af. Ik vind het ook leuk om te zien wat een ander persoon creeert. (dat kan overigens op elk vlak zijn hoor: tekenen,schilderen, musiceren,schrijven, knutselen etc)
De wat ik noem 'Fantasie bewerkingen' die ik maak zijn heel varieerend, en vaak ziet een ieder er weer wat anders in. smile
Hieronder zal ik alvast een (1 van mijn favoriete) bewerking plaatsen:

Creatieve Groetjes, Pablo x
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 13 '12
Stoere foto! Ik ben erg benieuwd hoe je deze hebt gemaakt smile
wolfke
wolfke apr 13 '12
Fascinerend! smile
Pablo
Pablo apr 13 '12
Origineel bericht van: NiMS
Stoere foto! Ik ben erg benieuwd hoe je deze hebt gemaakt smile


Hay Nims, Dankje. Grappig dat jij 'm stoer vindt, regelmatig omschrijven mensen mij o.a. alszijnde stoer.
Ik begin bij een bewerking als deze meestal met 1 foto/afbeelding. Ik (be)werk het vervolgens verder uit qua vorm,kleur en toevoegingen.
Tot een punt waar het voor mij als 'af' voelt.

Pablo smile
Pablo
Pablo apr 14 '12
Goedemiddag allemaal,

Vandaag wil ik graag deze bewerking plaatsen, en ik kijk ook uit naar werk van anderen. smile

Fijn weekend allen, Pablo x
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 14 '12
Ik ben vooral benieuwd welke tools jij gebruikt voor de bewerking smile.
Pablo
Pablo apr 14 '12
Origineel bericht van: NiMS
Ik ben vooral benieuwd welke tools jij gebruikt voor de bewerking smile.


Ik gebruik zelf programma's zoals: Corel PSP, Photoshop, Adobe Lightroom, The Gimp etc. Ik voeg daar naar keuze ook extra plugins, fonts, brushes aantoe.
Sommige programma's zijn pittig en niet even geschikt voor een "beginner".
Voor iemand die begint is bv Picasa (gratis te downloaden) een leuk programma. Je kan daarmee allerlei aanpassingen uitproberen.Verder zijn er online ook genoeg programmaatjes te vinden om bv foto's mee op te pimpen. ( denk dan aan borders, teksten, effecten, kleurtonen enz).

Pablo smile
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 14 '12
Ik zelf gebruik altijd Corel PSP smile. Mooi hoe jij dit gebruikt om dit ervan te maken.

Heb je ze ook ergens op een website staan?
Novi
Novi apr 14 '12
Ik heb altijd met PSP gewerkt. Erg handig. Maar ik vind Adobe CS ook heel handig. Ik heb het laatst voor het eerst bij iemand anders gezien.
Wel is waar in het spaans maar het lukte me toch voor elkaar te krijgen wat ik wilde hebben.
Pablo
Pablo apr 14 '12
Dankje Nims smileWaar gebruik jij het zelf voor ?
Pablo
Pablo apr 14 '12
Hoi Novi, leuk dat je bekend bent met Adobe CS. Ik heb er zelf nog niet mee gewerkt.
Meen dat het veel gebruikt wordt voor webdesign en drukwerk/tijdschriften opmaak.
Wat heb jij er zelf mee gedaan ?
Novi
Novi apr 14 '12
Nou, ik heb, in het spaans, op een markt even mijn tekening ingescand.
Vervolgens verkleind, een paar dingen, herplaatst, contrast van een paar onderdelen vergroot, tekstje toegevoegd en als laatste geinverteerd. Dit heb ik met lagen gedaan.
Het is niet zo spectaculair als jij hierboven. Maar voor een eerste kennismaking vond ik de onderdelen erg makkelijk te vinden en te gebruiken. Ik heb geen idee welke versie het was overigens, maar het zag er allemaal nieuw uit.

Een paar jaar terug was ik veel bezig met het bewerken van plaatjes, foto's kon je het eigenlijk niet meer noemen. Ik gebruikte toen ook filters enzomeer.
Het was toen erg leuk, maar ben door alle nieuwe versies een beetje meegestaakt.
Pablo
Pablo apr 14 '12
Origineel bericht van: Novi
Nou, ik heb, in het spaans, op een markt even mijn tekening ingescand.
Vervolgens verkleind, een paar dingen, herplaatst, contrast van een paar onderdelen vergroot, tekstje toegevoegd en als laatste geinverteerd. Dit heb ik met lagen gedaan.
Het is niet zo spectaculair als jij hierboven. Maar voor een eerste kennismaking vond ik de onderdelen erg makkelijk te vinden en te gebruiken. Ik heb geen idee welke versie het was overigens, maar het zag er allemaal nieuw uit.

Een paar jaar terug was ik veel bezig met het bewerken van plaatjes, foto's kon je het eigenlijk niet meer noemen. Ik gebruikte toen ook filters enzomeer.
Het was toen erg leuk, maar ben door alle nieuwe versies een beetje meegestaakt.


Weet je Novi, je bent er toch mee aan de slag gegaan door te proberen,Leuk!
Jammer dat je gestaakt bent met je bewerkingen, maar ik begrijp het ook wel want er is inmiddels zoveel software dat enorm uitgebreid is en daardoor niet altijd zo toegankelijk.
Ik ben wel benieuwd naar wat je toen maakte hihi.. grin
Ik heb zelf nog genoeg te leren en denk regelmatig bij werk van anderen : wow, hoe hebben ze dat zo mooi gemaakt? blush
Ik wil voor jou wel een bewerking maken, maar geef me even de tijd want ik heb net een nieuwe pc waarop ik alles opnieuw moet installeren. crazy

Pablo smile
Novi
Novi apr 15 '12

Ahh leuk! Super bedankt vast.
"Ik wil voor jou wel een bewerking maken, maar geef me even de tijd"

Mocht ik die weer eens tegenkomen dan zal ik ze delen.
Aangezien archivering niet mijn beste kant is, ben ik het meeste weer kwijt.
Het ging mij ook om de lol van het maken en het resultaat was dan ok.
Ik heb de laatste jaren er niks meer mee gedaan.
Pablo
Pablo apr 15 '12
Hoi Novi,

Ik heb een bewerking voor je gemaakt en zal die hieronder plaatsen:

Liefs,Pablo smile
wolfke
wolfke apr 15 '12
Amai, echt cool om zien hoor, Pablo! Ben altijd wel wat jaloers op zo'n kunsten wink! Ik vind het makkelijk om te fantaseren en te bedenken maar er zo'n visuele vorm aangeven, is een waar wonder smile!
Novi
Novi apr 15 '12
Wouw bedankt.
Het is al Novi2 zie ik wink
Snel gedaan! Het lijkt zo glazen vaas van boven. Mooi.
Wat is je verhaal erbij?

Die hierboven bevat kakkerlakken. Ben blij de mijne niet hihi..

@wolfke, dat het ook nog lukt op de computer is ook wat he. Een hele klus.
Pablo
Pablo apr 15 '12
Wat een mooi compliment, dankjewel Wolfke blushlaugh
wolfke
wolfke apr 15 '12
@Pablo: graag gedaan, ik heb het meer voor bedenken en schrijven en qua beeldvorming beperkt het zich tot beelden in mijn hoofd helaas ;); wat ik zie in je bewerkingen, is vooral beweging, maak je ook filmpjes met je afbeeldingen? ik zie al fantasy movies in mijn gedachten, leuk
@Novi: idd, je moet ook met al die software overweg kunnen, dus het is wel een ware kunst om dat talent te hebben en bovendien ook te gebruiken, te ontwikkelen of in de eerste plaats wellicht te ontdekken binnen jezelf

Pablo
Pablo apr 15 '12
Novi, De reden dat er Novi2 bijstaat is omdat ik bewerkingen stapsgewijs benoem tijdens het maken. De bewerking zelf (nr.1) en de bewerking met een wit kader erom (nr.2) wink

Grappig dat jij er een vaas inziet..ik zie wat je bedoelt.
Ik zelf zie dit erin : Een vrouw figuur in met een doek omgeslagen ( als een soort capuchon).
Kreeg er dit gevoel bij: vrouwelijke energie..een persoon die al veel kennis heeft,maar wat meer op de voorgrond mag treden. De regenboogachtige kleuren doen denken aan kinderen/onschuld en positiviteit. Het vele groen staat voor groei, het geel is zonnig en het oranje voor creativiteit. De willekeurige vormen geven flexibiliteit aan en het 'éigen vorm '' aannemen.

Liefs,Pablo smile
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki