Loading...
nl

Hoi allemaal

Outpost76
Outpost76 apr 5 '12
Hoi iedereen hier,

Hoe of wat allemaal te zeggen hier....

Nja ik ben 35 en heb al mn hele leven problemen met de huidige maatschappij en heb dan ook al diverse labels gehad. Eerst werd er bekend dat ik dyslectisch was ben vervolgens had ik ADHD, later werd dat borderline symptomen en weer later ADD... Geen enkele behandeling hielp eigenlijk. Via een Nei therapeut heb ik op een gegeven moment mn leven op poten gekregen en ging het goed. Ik kreeg een relatie en had een baan. Tot in 2006 mn relatie stuk ging en het bedrijf waar ik werkte failliet ging... Alles in 1 klap weg dus. Vrienden waren er in t begin nog wel maar ook die vielen op een gegeven moment ook 1 voor 1 af. Drugs en alcohol waren toen de oplossing. Weg van deze klote wereld.

Door 'hulp' via de gemeente en een re-integratie bedrijf ben ik (als vrijwilliger) aan de slag bij een kringloop winkel en dat geeft me ritme en 'verplichtingen' dat gaat al ruim een jaar goed en zo kom ik nog ergens.

Het laatste jaar ben ik me steeds meer gaan verdiepen in oa de serie Ancient Aliens en zo kwam ik via youtube (na dat ik een filmpje over nieuwe tijds kinderen had gezien waar ik me heel erg in herkende) bij een filmpje terecht over de Pleiadians het ontwaken en dergelijken. Dat laatste filmpje gaf me zo een sterk (energiek) gevoel en een mega stroom van liefde (alles en iedereen was mooi en lief) dat ik meer wil weten. (Zo kwam ik via google hier terecht.) Dat gevoel bleef helaas niet hangen (2 dagen later was t weg) maar dat is oefening denk ik. Mijn lichaam is zo lang afgestompt geweest door de huidige maatschappij dat het niet zomaar weer lang kan intunen. Of zie ik dat verkeerd?

Ik heb nog heel veel vragen en weet ook niet of dit forum is wat ik zoek maar iig staat men hier (voor wat ik zo snel zag her en der) opener voor wat ik denk en voel dat ik me hier waarschijnlijk wel op mn plek ga voelen.

Oh ik heb reiki 1 en 2 maar dat heb ik al jaren niet intensief meer gebruikt. Moet nodig weer een keer mn lichaams chakra's proberen te stabiliseren.
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 5 '12
Welkom outpost, en bedankt voor het delen van je verhaal! Wij staan zeker open voor wat je zegt en zeker de ancient aliens, zijn een onderwerp die centraal staan op Merudi. De pleiaden hebben een flinke history en nog redelijk wat karma uit te werken, dus misschien dat je daarom je zoektocht naar je eigen oorsprong bent begonnen?

Voel je vrij om je vragen te stellen en op onderzoek uit te gaan!
Outpost76
Outpost76 apr 5 '12
Bedankt. laugh

Wat bedoel je daar precies mee?

Eerst die pdf maar eens goed lezen en kijken of ik dat begrijpen kan. Mijn Engels is niet slecht maar sommige stukken tekst staan voor mij moeilijk geschreven om echt goed te begrijpen wat ze bedoelen. Lezen is 1 ding maar begrijpend lezen is wat anders. wink
Outpost76
Outpost76 apr 5 '12
Oh das wel een stuk makkelijker ja. Ik had gezien dat er aan de vertaling werd gewerkt maar niet dat ie al af was.

Bedankt! (Y)
Enigma
Enigma apr 5 '12
Hoi Outpost laugh

Welkom hier !!!

Groetjes Enigma
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 6 '12
welkom op merudi, Outpost !

groetjes moonflowertje wink
Marije22
Marije22 apr 7 '12
Klinkt alsof je een hoop heftige dingen hebt meegemaakt, Outpost!

Ik denk dat dit gevoel van liefde nodig was voor jou om te ontwaken, en jou een drive te geven om op spirituele zoektocht te gaan, je te ontwikkelen. Klinkt als een prachtig kado van de kosmos smile

Welkom hier!

Groetjes, Marije
Erix
Erix apr 7 '12
Hoi outpost, ik las je verhaal en mijn vermoeden is dat je de maan voelde op het moment dat je even een soort liefde voelde maar die na 2 dagen weg was.
De maan is onze binding met de kosmos, vanaf dat punt staan hemellichamen steeds verder van ons vandaan om het maar zo te zeggen.
Je vertelde over je verleden in Nederland, tenminste als ik je zo lees lees ik de nederlandse cultuur.
Die nederlandse cultuur waar jij zo in botst is ingesteld op economie, na de tweede wereldoorlog moest alles weer opnieuw opgebouwd worden, de leiders gaan er vanuit dat wanneer de economie maar perfect is, men geen oorlog zal krijgen, maar uiteraard is dat niet zo, handel is mercurius en oorlog is mars, en die 2 draaien ook nog steeds vrolijk mee om de ster genaamd zon samen met de planeet aarde, de planeet aarde is in dit leven dan ons lichaam.
Dat jij je niet prettig voelt kan heel goed te maken hebben met de maanstand op het moment dat je gebroren werd, maar aangezien ik niet in de geschiedenis van het huidige europa daar iets van terug zie maar verder terug in de geschiedenis europa het meest beinvloed is door de legers van de romeinen en het christendom uit het midden oosten, is het gebrek aan visie en kennis over de mens, mensen zoals jij en ik, en iedereen met alle verschillen, totaal genegeerd en vernietigd.

Wat de kerk de duivel noemt is negatieve energie, en wat de kerk god noemt is positieve energie, voor de rest wordt je dan als mens klein en dom gehouden.
Klein zijn we ook in die inmense kosmos, wat de kerk satan noemt is saturnus, de karmische planeet van de oorzaken en de gevolgen, de serieuse problemen.
Nu staat de maan voor emoties, en mijn vermoeden is ook dat je zo in deze cultuur staat omdat mars en mercurius (handel en oorlog, romeinen en christendom) altijd centraal de macht hebben gehad, en de emoties van de maan, tja, we weten hoe dit land omgaat met emoties nietwaar?
Ik lees bijvoorbeeld over horoscopen waar er mensen geboren worden en veel energie in zich dragen.
In deze tijd kan dat als adhd uitgelegd worden, en mag je van bepaalde dogmatigheden niet afwijken, anders kan het zijn dat je ziek wordt verklaard, en je medicijnen krijgt.
Ik zal je de Maan, mars, Saturnus en mercurius aan je voorstellen:
De Maan - De emotionele basishouding

Ook de Maan beweegt zich niet helemaal cirkelvormig rond de aarde, maar zij beschrijft een ellipsvormige baan. Zij heeft een diameter van ca. 3500 km en is daarmee maar een nietig stofkorreltje in het universum. Haar voortdurend veranderende verschijningsvorm heeft de mensheid van oudsher gefascineerd, en was aanleiding voor talrijke sagen, mythen en korte verhalen. Terwijl de Zon met het mannelijke bewustzijn in verband gebracht werd, is de Maan altijd als vrouwelijk gezien, want de vrouwelijke cyclus loopt net als de maancyclus over 28 dagen. De godinnen van de Maan worden op veelvuldige wijze beschreven: ze zijn ofwel humeurig, duister en wreed, ofwel levenbrengend en gevoelvol. Ze heten Demeter, Hera, Artemis, Hekate of Persephone. Zelfs de maagd Maria werd vroeger dikwijls op een maansikkel afgebeeld.

De invloed van de Maan op de aarde en zijn bewoners moet niet worden onderschat. Zij is, zoals bekend, voor de wisseling van eb en vloed verantwoordelijk, en waarom zou zij dan niet ook onze lichaamssappen in beweging kunnen brengen?

Voor de astrologische duiding is heel belangrijk in welk stadium de maan zich op het tijdstip van de geboorte bevond. De Afnemende Maan is een tijd van concentratie of van verzamelen; alle energieën richten zich naar binnen, en de Nieuwe Maan vormt het hoogtepunt van deze ontwikkeling. Bij Wassende Maan gebeurt het tegengestelde: het is de tijd van groei en voor het uiten van gevoelens, en iedereen is wel eens bij Volle Maan overmoedig geworden, of zo onrustig geweest dat aan slaap bijna niet te denken viel.

In de astrologie staat de Maan, die men aan het dierenriemteken Kreeft toegekend heeft, voor het onderbewustzijn van de mens, zijn gemoedstoestand, de vruchtbaarheid, de scheppende energie, het thuis, het gezin, de moeder en de ontvankelijkheid voor de stemmingen van andere mensen. Van haar positie in de horoscoop is onder meer af te leiden of de betreffende persoon meer wispelturig of emotioneel meer stabiel zijn weg gaat.

Mercurius - De mentale uitdrukkingsvorm

De planeet Mercurius beweegt zich vanaf de aarde gezien ongeveer even snel als de Zon, wat echter misleiding is, want zij heeft voor een omloop om de Zon ongeveer 88 dagen nodig. Haar afstand tot de Zon bedraagt ongeveer 59 miljoen km, en met een diameter van 4840 km is zij kleiner dan de aarde. Zij kan zowel morgen- als Avondster zijn. In de horoscoop kan zij hoogstens 28 graden vanaf de Zon staan, zodat voor een aspect met de Zon alleen een conjunctie in aanmerking komt.

In de mythologie fungeerde Mercurius ofwel Hermes als de bode der goden, die zich met het berichtenverkeer bezig hield. Daar hij verstandig was en goed kon praten, werd hij ook de god van de handel. Hij had er zelfs plezier in om anderen te bedriegen, zodat de dieven en ander gespuis hem als hun god vereerden.

In de astrologie staat Mercurius voor onze aanleg tot communicatie, het analytische verstand, de zakelijke aanleg, het praktische denken en de slagvaardigheid. Als morgenster wordt zij aan het teken Tweelingen toegekend, als Avondster aan het teken Maagd.

Mars - De wil tot zelfrealisatie

De omlooptijd van Mars rond de Zon bedraagt ca. 687 dagen. Hij is met een diameter van 6800 km kleiner dan de aarde, en staat bekend om zijn rode kleur, die van oudsher met agressie in verband wordt gebracht. Daarom werd hij in de mythologie ook als god van de oorlog vereerd, die bij de Grieken Ares genoemd werd. Hij was beroemd vanwege zijn moed en dapperheid en stortte zich in iedere slag. Traditioneel symboliseert hij de krijger, die in vredige tijden echter ook het veld moet bewerken om zijn familie te voeden. Daarmee staat hij voor mannelijke energie, terwijl Venus de vrouwelijkheid belichaamt. Toch wordt het gelukkig steeds moeilijker om met deze, toch wat achterhaalde, opvatting astrologisch te werken. Daarom is het zinvoller om hem met onze driftenergie te vergelijken die, in welke vorm dan ook, zowel mannen als vrouwen bezitten.

Mars staat voor doorzettingsvermogen, dadendrang, agressie, moed en ook voor de seksuele drift. Hij wordt aan het teken Ram, en samen met Pluto ook aan Schorpioen toegekend.

Saturnus - De noodzaak van verantwoordelijkheid

De planeet Saturnus heeft een diameter van ca. 110 000 km en cirkelt rond de zon op een afstand van ongeveer 1426 miljoen km. Voor zijn omloop heeft hij gemiddeld ongeveer 29 jaar nodig, zodat hij zich relatief langzaam door de dierenriem beweegt.

De mythologie bericht over Chronos (dezelfde als Saturnus) dat hij zijn kinderen opat omdat hij geloofde dat zij hem, uit begeerte naar macht, zouden kunnen ombrengen. Juist datzelfde had hij namelijk gedaan om zijn vader te onttronen.

In de astrologie geldt Saturnus daarom als de karmische planeet. Karma is de wet van oorzaak en gevolg, en Saturnus zorgt ervoor dat wij met de consequenties van onze daden geconfronteerd worden. Dat is vooral bij de zogenaamde 'Saturnus-return' het geval. Dat fenomeen komt in een mensenleven voor op ongeveer 29 jarige leeftijd, wanneer de transiterende Saturnus met de geboorte-Saturnus een conjunctie maakt. In deze tijd overziet men zijn tot dan toe geleide leven, en is men misschien gedwongen om correcties door te voeren die voortkomen uit begane fouten.

Saturnus staat voor het verleden en de traditie, de vader en het principe van inperking. Waar hij staat, moeten meestal problemen worden opgelost of angst en remmingen worden overwonnen; dergelijke uitdagingen kan men in iedere horoscoop herkennen. Positief gezien brengt Saturnus bestendigheid, volharding, vlijt en verantwoordelijkheidsgevoel. Hij wordt aan het teken Steenbok toegekend.

en de huizen 1t/m12 waarin de mens energie uitleeft met planeten in de tekens, daar zouden mensen verder mee kunnen komen.
tot die tijd blijven vernietigende energieen de baas.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki