Loading...
nl

Zorgen om gedrag manager..

Cynthia
Cynthia apr 4 '12
Hallo allemaal,

Ik weet niet zo goed of dit de juiste plek is om mijn verhaal kwijt te kunnen.. Anders mag dit topic uiteraard verplaatst worden. Ik heb sinds een half jaar een nieuwe baan. Het werk is prima, ik doe nu precies datgene wat ik het leukst vind om te doen. Mijn collega's zijn aardig, het is een mannenclub. Stiekem mis ik het toch wel om een groep vrouwelijke collega's te hebben, waar ik gezellig mee kan kletsen. Maar goed, het is nou eenmaal niet zo.

Waar ik mee zit is het volgende.. Voorheen kon ik goed opschieten met mijn manager. Tijdens de lunch hadden we ook best wat gespreksstof. De laatste 2 / 3 weken lijkt het wel alsof ik niks meer goed kan doen bij hem. Of in ieder geval dat gevoel heb ik. Soms is het weer goed en praat hij met me. Maar meestal komt hij binnen om me te vertellen dat ik weer iets fout heb gedaan.

Mijn werk doe ik goed, daar maak ik me geen zorgen om. Het knaagt gewoon aan me dat hij zo is omgeslagen. Ik heb een jaarcontract en wil supergraag een verlenging krijgen. Juist in deze tijden is dat zo ontzettend belangrijk. Bovendien vind ik het werk echt leuk om te doen. Over een half jaar loopt mijn contract af, maar ik maak me nu al zorgen! Dat is toch niet normaal.. Misschien moet ik het gewoon allemaal achter me laten, gewoon mijn ding doen en wat meer tot rust proberen te komen. Mediteren ofzo. Hebben jullie tips, opmerkingen of ingevingen??

Groet Cynthia
Delen:
Duifje
Duifje apr 4 '12
Hoiii Cynthia,

Is er iets voorgevallen tussen jullie??
Is hij misschien stiekum een beetje verliefd op je? Dat zou een hoop verklaren. Vooral als hij weet dat dat niet mag. Misschien moet je gewoon naar hem toegaan en vragen wat er is veranderd en waarom het niet meer zo is als voorheen. Ik zou het gewoon doen. Want ook al wordt je contract verlengt, op deze manier kan je niet prettig werken lijkt me.

Wat je verder kan doen, is je focussen op hoe je het graag zou willen hebben. En gewoon in je gedachten net doen of het weer zo is. ALs je elke dag de angst heb dat hij weer "rot" tegen je gaat doen dan zend je dat uit en wordt dat je waarheid, maar als je dat om probeerd te draaien, en hem positief voor je neemt (in gedachten he!) dan heb je kans dat het langzaam beetje bij beetje gaat veranderen. Wat je nog meer kan doen. als je dat nare gevoel weer krijgt als hij binnen komt leg dan je hand op je buik, en zeg in jezelf (zodat niemand het ziet uiteraard) mijn energie, dat is niet van mij ik stuur het terug en dan doe je er wat onvoorwaardelijke liefde bij. Moet jij eens opletten hoe mensen dan kunnen veranderen!.

Heel veel succes en nog vele prettige werkjaren!

Knuff Duiffie
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 4 '12
Waarschijnlijk heeft hij ook mensen "boven" hem, staan...
Die hem onder druk zetten...
misschien heeft hij problemen in zijn thuis-situatie?

probeer het gewoon eens aan te kaarten met hem...
hij is de enige die het je kan zeggen...

groetjes moonflowertje wink
L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 5 '12
Originally Posted By: Cynthia
Hallo allemaal,

Ik weet niet zo goed of dit de juiste plek is om mijn verhaal kwijt te kunnen.. Anders mag dit topic uiteraard verplaatst worden. Ik heb sinds een half jaar een nieuwe baan. Het werk is prima, ik doe nu precies datgene wat ik het leukst vind om te doen. Mijn collega's zijn aardig, het is een mannenclub. Stiekem mis ik het toch wel om een groep vrouwelijke collega's te hebben, waar ik gezellig mee kan kletsen. Maar goed, het is nou eenmaal niet zo.

Waar ik mee zit is het volgende.. Voorheen kon ik goed opschieten met mijn manager. Tijdens de lunch hadden we ook best wat gespreksstof. De laatste 2 / 3 weken lijkt het wel alsof ik niks meer goed kan doen bij hem. Of in ieder geval dat gevoel heb ik. Soms is het weer goed en praat hij met me. Maar meestal komt hij binnen om me te vertellen dat ik weer iets fout heb gedaan.

Mijn werk doe ik goed, daar maak ik me geen zorgen om. Het knaagt gewoon aan me dat hij zo is omgeslagen. Ik heb een jaarcontract en wil supergraag een verlenging krijgen. Juist in deze tijden is dat zo ontzettend belangrijk. Bovendien vind ik het werk echt leuk om te doen. Over een half jaar loopt mijn contract af, maar ik maak me nu al zorgen! Dat is toch niet normaal.. Misschien moet ik het gewoon allemaal achter me laten, gewoon mijn ding doen en wat meer tot rust proberen te komen. Mediteren ofzo. Hebben jullie tips, opmerkingen of ingevingen??

Groet Cynthia


Hoi Cynthia,

Wat mij in je verhaaltje opvalt zijn twee woorden: 'ik doe niets goed', 'er wordt verteld dat ik weer iets fout doe'. Eigenlijk is alles in het leven een spiegel. Vooral in dit jaar krijg je veel gespiegeld wat je nog niet hebt uitgewerkt. Herken je dat gevoel misschien van vroeger (van je ouders, school, vriend, vrienden, vorige baan miss) dat je 'niets goed doet' en 'dat je het weer verkeerd doet'. Want misschien spiegelt jouw manager jouw een ervaring met een persoon uit jouw verleden om jou te laten inzien dat dit een thema is wat je mag uitwerken. Want je kunt jezelf afvragen; is het waar dat jij niets goed doet?

Tweede tipje; Wat weerhoudt jou ervan om een gesprek aan te gaan met jouw manager. Vraag wat je wilt vragen en zeg wat je wilt zeggen;-). Want op dit moment, zoals ik het lees, neem jij zijn gedrag erg persoonlijk op.
Als je nou gewoon eens vraagt, vanuit jezelf; 'joh het valt me op dat ik bij jou steeds het gevoel krijg dat ik het niet goed doe. Dat vind ik niet fijn. Is er iets wat je met mij wilt delen of heb ik dit verkeerd opgevat, zoiets...' (dan blijf je bij jezelf, bij je eigen waarneming en kun je om feedback vragen;)

ik heb het gevoel ook dat jij jouw stemming ook erg laat afhangen van de reacties van jouw omgeving/de ander. Tipje; vat niets persoonlijk op;)

Succes!
L'arbre de vie
L'arbre de vie apr 8 '12
Hoi Cynthia,

ik vroeg mij af of je wat kan met de feedback die gegeven is door verschillende mensen?
Cynthia
Cynthia apr 10 '12
Hallo allemaal,

Bedankt voor de reacties! Hier kan ik heel veel mee. Het gaat inmiddels alweer stukken beter tussen mij en mijn manager. Mede doordat ik me zijn gedrag niet meer persoonlijk aantrek. Soms vat ik dingen inderdaad te persoonlijk op, terwijl er uiteindelijk helemaal niks aan de hand blijkt te zijn.

Jullie tips doen me goed en hebben me zeker verder geholpen!
Sundance
Sundance apr 11 '12
wat ik zou doen. ik zou me een papier pakken en onderstaande tekst erop schrijven. deze dan in een lijstje doen en aansluitend neerzetten bij m,n werkplek, op het bureau of aan de muur. goed zichtbaar. laugh

Werk:
Mensen die werken maken fouten.
Mensen die weinig werken maken weinig fouten.
Ik ken mensen die helemaal geen fouten maken.
Duifje
Duifje apr 11 '12
**GRIJNS**

Dat is een hele goeie purelove!

Ik ga hem gelijk uitprinten!

liefs duifje
sundown
sundown apr 23 '12
Die manager staat waarschijnlijk zelf ook onder druk van anderen en reageert dit weer af op jou.
Gewoon doen met geloof in jezelf dat je het goed doet en open staan voor opbouwende kritiek om jezelf te verbeteren, en afbrekende kritiek voortkomend uit frustratie langs je heen laten gaan...succes.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki