Hallo Allemaal,
Ik ben Novi, 30 jaar en woon in Brabant samen met mijn vriend.
Laatst heb ik via Isebelle deze site ontdekt en vind het leuk dat er zo veel foto gelezen word. Ook de teksten op Merudi.net vond ik interessant.
Kon er nog niet 100% in meegaan, maar toch erg leuk om dat alles zo te lezen.
Een paar maanden geleden ben ik begonnen in het boek Indigokinderen, 10 jaar later. Dus niet kinderen met een indigo aura zoals dat hier staat, maar indigo in karaktertrekken zoals de schrijver mensen ziet.
Ik hoor al vanaf mijn middelbareschooltijd dat ik een nieuwetijdskind ben. Erg leuk, maar wat moet je er mee. Behalve dat het klopt wat de boeken erover schrijven.
Nu wil ik ook met jullie delen dat het boekje 10 jaar later me veel voldoening heeft gegeven. Vooral omdat er stukjes tekst in staan van onderwijzers, pedagogen en psychologen die graag een ander onderwijs systeem promoten, precies dat wat ik ook voor ogen had. Ook was het boek voor mij erg fijn omdat er ook de aspekten instaan over de eerste baantjes. Waarom word het saai, en waarom blijven mensen' hangen' in iets wat beter/efficienter/prettiger o leuker kan. Die vraag word toch een beetje beantwoord. Ik zoek nu eigenlijk nog een ies leuks om te lezen. Andersom. Dus niet Hoe werken de nieuwetijdskinden/jeugd en nu ook jong volwassenen. Maar hoe werken die anderen en kan je ze uitleggen hoe jij werkt. Zodat je geen conflicten hebt maar begin en liefde voor elkaar.
Nou ja dat is dus ook wat ik een beetje nastreef, wat meer begrip voor elkaar. Met name de kinderen. Allemaal labels en medicijnen op jonge leeftijd.
Misschien kan het ook anders? Ze mogen er ook zijn he.
Ik ga nog even verder lezen hier en ik hoop dat er nog erg leerzame dingen tussen staan.
Liefs
Novi