Loading...
nl

Novi

Novi
Novi apr 3 '12
Hallo Allemaal,

Ik ben Novi, 30 jaar en woon in Brabant samen met mijn vriend.
Laatst heb ik via Isebelle deze site ontdekt en vind het leuk dat er zo veel foto gelezen word. Ook de teksten op Merudi.net vond ik interessant.
Kon er nog niet 100% in meegaan, maar toch erg leuk om dat alles zo te lezen.

Een paar maanden geleden ben ik begonnen in het boek Indigokinderen, 10 jaar later. Dus niet kinderen met een indigo aura zoals dat hier staat, maar indigo in karaktertrekken zoals de schrijver mensen ziet.
Ik hoor al vanaf mijn middelbareschooltijd dat ik een nieuwetijdskind ben. Erg leuk, maar wat moet je er mee. Behalve dat het klopt wat de boeken erover schrijven.
Nu wil ik ook met jullie delen dat het boekje 10 jaar later me veel voldoening heeft gegeven. Vooral omdat er stukjes tekst in staan van onderwijzers, pedagogen en psychologen die graag een ander onderwijs systeem promoten, precies dat wat ik ook voor ogen had. Ook was het boek voor mij erg fijn omdat er ook de aspekten instaan over de eerste baantjes. Waarom word het saai, en waarom blijven mensen' hangen' in iets wat beter/efficienter/prettiger o leuker kan. Die vraag word toch een beetje beantwoord. Ik zoek nu eigenlijk nog een ies leuks om te lezen. Andersom. Dus niet Hoe werken de nieuwetijdskinden/jeugd en nu ook jong volwassenen. Maar hoe werken die anderen en kan je ze uitleggen hoe jij werkt. Zodat je geen conflicten hebt maar begin en liefde voor elkaar.
Nou ja dat is dus ook wat ik een beetje nastreef, wat meer begrip voor elkaar. Met name de kinderen. Allemaal labels en medicijnen op jonge leeftijd.
Misschien kan het ook anders? Ze mogen er ook zijn he.

Ik ga nog even verder lezen hier en ik hoop dat er nog erg leerzame dingen tussen staan.

Liefs
Novi
Delen:
Enigma
Enigma apr 3 '12
Hoi Novi smile

Welkom hier !!!

Ik herken veel in jou post
Vooral het gedeelte van Nieuwe- tijds- kinderen, labels, medicijnen
Ik ben ook "'VOOR" een andere onderwijs systeem laughen meer begrip naar elkaar toe

Ze zitten vast geroest in het oude systeem van/met wetten en regeltjes wink
Flexibiliteit en interesse in een kind zijn juist zo belangrijk
Maar daar hebben ze tegenwoordig geen tijd meer voor
Om alles uit een kind te halen wat er in zit en wat het nodig heeft voor zijn ontwikkeling
Om later goed mee te kunnen komen in de maatschappij
Best moeilijk die grote, drukke klassen met mondige kinderen en gestreste leraren tongue
die de kinderen al snel " TE BIJDEHAND " vinden
Kinderen weten gewoon meer dan vroeger, krijgen / hebben meer interactie en zijn / staan meer open HAHAHA !!!
Je kind verdwijnt gewoon in de "TE" grote klassen en scholen
Scholen zijn een systeem en je kind is 1 van de velen en geen individu
Ik merk nog altijd veel weerstand op scholen
JAMMER !!!

In mijn gezin ben ik met de nieuwe-tijd dagelijks bezig
Maar op een gezonde manier en niet met medicijnen laugh

Ik voel mij altijd pionier op dit gebied als ik dan zo n school binnenkom om het uit te leggen
Maar ik geef niet op wink

Lieve groetjes Enigma smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 3 '12
welkom op merudi, Novi smile

Je zal op dit forum zeker wel een hoop leuke (h)erkenbare dingen tegen komen wink

groetjes moonflowertje
Marije22
Marije22 apr 3 '12
Hoi Novi,

Mooie naam/nicknaam heb je wink

Welkom op het forum, je zult hier vast veel herkenning vinden als Nieuwetijdskind.
Leuk om ook bij anderen te zien dat het nut van gekochte boeken op een zeker moment zichtbaar wordt winkzo werkt het bij mij ook altijd.. van sommige snap ik nog niet waarom ik ze in mijn kast heb staan haha.

Groetjes, Marije
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 3 '12
weet je wat?

Ik heb hier een doosje ingericht voor Snorro,( mijn jongste katertje) waar hij overdags heerlijk in ligt te slapen altijd wink
Het is een stevig doosje (30x40 cm²)
Ik lees net dat er tomaten in gezeten hebben tongue
Op het doosje staat vrij groot: Novy ®
Ik zit er al een paar keer naar te kijken...

en nu ineens zie ik: hé....

jou nick-name schrijf je wel anders, maar waarschijnlijk spreek je het hetzelfde uit tongue

haha... grappig toch?



groetjes moonflowertje wink
Marije22
Marije22 apr 3 '12
Haha laughWat leuk
Novi
Novi apr 13 '12
Hej Moonflower, Ik lees het nu pas.
Wat leuk! Haha, die y lijkt me wel wat.
Misschien verander ik het nog eens.
Bedankt voor jullie welkom. Ik heb al veel herkenbare dingen gelezen inmiddels.

Weet je wat is, ik voel me helemaal geen nieuwetijds kind. Ik weet wel dat er vroeger maar heel weinig "zoals ik" waren. Nu zijn er ineens heel erg veel. Bijna alle kinderen zie ik dingen van mezelf, en ook kom ik er nu tegen die van mijn leeftijd zijn en ook zo.

Als dat nieuwetijdskind moet heten, dan moet dat maar. Ik hou niet zo van labels, maar dat schreef ik al. Iedereen is zijn eigen bijzondere IK. smile

Ik vind het fijn ervaringen te kunnen delen die ik heb meegemaakt met iemand die nu een soortgelijk probleem heeft. Heb ik onderweg toch al wat geleerd.
Novi
Novi apr 13 '12
Geef nooit op he Enigma!
Ik ook niet hoor.
Als docent zijnde lukte het me niet echt.
Via de politiek probeer ik het nu en maak wel meer vorderingen.
Straks nog als therapeut.

En als laatste gewoon als ik.
Dat mensen dan komen en luisteren en zien dat het anders kan.
Vriendelijker voor de kinderen, dat ze zien dat kinderen al perfect zijn geboren. We hoeven ze alleen de handvaten te geven om zich te ontwikkelen zoals zij dat willen.

Nou ja, ga ik bijna een betoog over het onderwijs stelsel houden. Misschien een andere keer.
Novi
Novi apr 15 '12
Hoi Ik zag al in een ander topic dat niet alles aan mijn voorsteltopic overduidelijk is.

Ik ben een meissie in ieder geval. laughsmile
Novi betekend nieuw.
JulienMoorrees
JulienMoorrees apr 15 '12
Ook van mij nog een warm welkom op merudi.
Beschermengel
Beschermengel apr 16 '12


En van mij smile...Welkom Novi smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki