Loading...
nl

Bijna elke dag last van me rug

Nancycaviagek
Nancycaviagek mrt 23 '12
Hoi ik heb een hele erge holle rug.
Hierdoor heb ik er vaak pijn aan.

Me rug heeft ook best veel te voorduren omdat ik zwaar werk doe.
Ik werk in de zorg in een verzorgingshuis.
En dat kost ook vaak me rug ondanks dat ik me rug toch zo goed mogelijk probeer te gebuiken.

Mijn vriend vind dat ik naar de arts hier mee naar toe moet gaan.
Dit heb ik al is gedaan een heeeeeeel tijd geleden maar toen zijden ze het is je lichaams bouw en alleen met fysio oefeningen kan je rug sterker gemaakt mee worden.

Ik ga al een hele tijd niet meer naar de fysio.
Dit omdat ze verder niet echt meer iets voor mij konden doen.
Ze gaven mij oefeningen mee die ik thuis moest gaan oefenen.
Nou in het begin deed ik dat wel netjes maar later ook niet meer.
Geen tijd en geen zin ja heel erg eigenwijs van me.

Maar ja nu heb ik er zowat elke dag last van.
Is soms echt niet leuk meer.
Mijn hobby is paard rijden op me paardje maar ja met rug klachten gaat het niet lukken.

Ik zit te denken wil heus wel naar de arts weer gaan maar ben bang dat ik dan weer door gestuurd word naar de fysio en weer die oefeningen thuis krijg.

Hmmm lastig.
Zijn er hier meer mensen die hier last van hebben?
Wat doen jullie er tegen?

Liefs Nancy
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 23 '12
Hey Nancy...
Misschien zou je eens een afspraak kunnen maken bij een Chiropractor

In ieder geval zul je toch naar de dokter moeten gaan, als je er niets aan doet, gaat het ook niet over!
En de dokter kan samen met jou een betere oplossing vinden?
Hij kan je doorverwijzen

succes, ermee!
groetjes moonflowertje
Duifje
Duifje mrt 23 '12
Hoiii Nancy,

Ja ...... daar heb ik zeker ervaring mee. Ik ben op mijn 26e geopereerd aan een dubbele hernia, en toen ik 33 was is er een ontsteking in mijn ruggenwervel geconstateerd (discitus) . Die heeft twee tussenwervelschijven weg gevreten. Dus die mis ik gewoon. En daar is niets aan te doen.

Ik ben het helemael met Moonflowertje eens, toch naar de dokter gaan. En wel je oefeningen doen. Buikspieren en rugspieren zorgen ervoor dat je rug recht blijft staan. Als die "slap"zijn mis je dus de stevigheid waardoor dingen scheef gaan staan.

Misschien kun je vertellen waar de pijn precies zit, en hoe de pijn voelt, is het een stekende pijn? Heb je uitstraling naar de benen of armen, of billen? Wanneer heb je het meeste last? ALs je staat , als je bukt, als je loopt?? .....

Als je het intressant vind wil ik wel voor je opzoeken wat de psygologische oorsprong is van je rugklachten. (heb het voor mijzelf ook gedaan (achteraf) en het klopte allemaal bij mij.

Als je het liever prive doet stuur me dan even een prive berichtje...

Lente groetjes, Duifje

Lichamelijke klachten heb je niet zomaar, die willen je iets vertellen.
Nancycaviagek
Nancycaviagek mrt 29 '12
Hoi moonflowertje,

Bedankt voor je reactie!
Ik weet ook wel dat ik naar de dokter moet maar ik stel het steeds maar uit.
Net zoals vandaag heb ik weer even een goede dag met me rug.
Maar morgen is dat misschien weer heel anders.
Maar omdat ik dan weer een goede dag heb denk ik meteen van nou dan is het niet nodig om naar een arts te gaan.
Toch weet ik diep van binnen dat ik dit wel moet doen.

Hoi Duifje,

Jeetje zeg wat jij verteld over je rug is niet niks zeg.
Maar het probleem bij mij is dus dat ik me rug niet recht kan maken omdat deze zo hol is.
Mijn rug staat nooit recht om het zo maar te zeggen.

Maar wat je zegt over opzoek te gaan naar de psygologische oorsprong van me rugklachten vind ik een goed idee.
Mag gewoon openbaar op dit forum.

Uitleg waar de pijn zit:
Onderin me rug dus op de plek ook waar me rug hol is.
Deze pijn voelt als een stekende pijn.
Dit straalt uit naar me billen.
Maar ik heb ook regelmatig last van me rug tussen me schouderbladen in.
Dit is ook een stekende pijn ook soms een drukkend gevoel.

Liefs Nancy
Duifje
Duifje mrt 29 '12
Hi nancy


Ik zal er van de week even naar kijken wat ik hierover kan vinden.
Afgelopen dagen erg druk geweest maar morgen heb ik wat meer tijd.

Duifje
Duifje
Duifje apr 1 '12
Hiii Nancy,

Ik heb het boek: De sleutel tot zelfbevrijding van Christiane Beerlant erbij gepakt.

Ik kan natuurlijk niet alles over tikken (dat mag natuurlijk niet) maar zal de strekking van wat er staat opschrijven.

Holle Rug:
Je durft je ruimte niet echt te nemen. Je laat je te zeer leiden door anderen waarmee je je verbonden voelt, aan de andere kant benauwt dit je sterk. je vecht om los en vrij te zijn. Dus innerlijke tweestrijd.
Je vind je zelf niet echt lief, omdat je los en vrij wilt zijn, maar aan de andere kant heb je die vrijheid nodig om jezelf te zoeken, om te vinden wie jij bent. Maar je wilt te snel groeien, hebt geen geduld om te wachten. Weet wel lieve meid, het pad van groeien, is hetgeen waar het om gaat, niet het eindpunt.! Dus geniet van elke les die je krijgt, hoe pijnlijk deze ook kunnen zijn Laat je intuitie je vertellen wat je hiervan kan leren. Dat is je groei!.

Dit is wat beerlant adviseerd:
FOceer jezelf niet, neem rustig je tijd om te groeien in je leven. Jij bent goed en mooi zoals jij bent, elk mense heeft unieke eigenschappen. ontdek deze van jezelf en durf stevig op eigen voeten te staan!
Bescherm het kind in je, onderdruk het niet, maar aanvaard het in liefde. Wees trots op jezelf vol vertrouwen in je intuïtie, los de tweespalt in jezelf op door een geleidelijke groei naar meer zelfbewuste aanwezigheid in jezelf. voel je veilig en beschermend in je zelf.

Ik hoop dat je er wat mee kan.

Liefs Duiffie

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki