Loading...
nl

hoi, zijn er mensen die goede tips kunnen geven?

Jessie
Jessie mrt 21 '12
hallo, ik ben jessie...
ik heb eerlijk gezegt geen idee hoe ik dit moet doen, maar als ik het goed opvatte is het de bedoeling om jezelf voor te stellen?
ik ben een meisje van 17 (bijna 18) en ik ben hier nogal perongeluk terecht gekomen.. maar ik had wel een intensie om voor mezelf een handje te helpen, zal ik zo maar zeggen..
aangezien ik soms nogal met mezelf zit (zal de pubertijd wel wezen,, denk ik).. had ik al langer het idee dat ik mezelf beter wouw leren kennen.. ik weet ondertussen dat ik vrij hoog gevoelig ben en dat ik een vrij goed intuïtie heb,, al zou ik deze graag willen ontwikkelen.
ook zit ik zowaar met mijn chakras in de knoop met name mijn hartchakra waardoor er een constante angstige druk op mijn borst rust.. zou hier enkele metodes voor zijn om mijn chakras weer op orde te stellen en hopelijk ook zo mijn geestelijke toestand te veruimen?
mischien is dit wel een vreemde voorstelling van mezelf..
mischien zijn er ook mensen bekent met het ass stoornis waar ik mee kamp..
nouja,, mijn doel is op het moment vooral om mezelf te leren te begrijpen en te leren kennen en zo ook hopelijk mijn zicht te openen waaronder dus mijn intuïtie..
en zo ook een beetje meer zelfvertrouwen in dit leven te krijgen.
hopelijk zijn er mensen die me een paar tips kunnen geven over nouja.. dit..
ik kan ook nog wel wat over mezelf vetellen zoals dat ik graag buiten ben en aan craetieve uitingen doe zoals tekenen en kleding naaien enzo.. ik doe ook graag aan sport zoals paardijden, en zo heb ik ook een groot verbeeldingsvermogen dat soms mijn fantasie met me op de loop gaat -.-'' (wat soms minder is)
op het moment doe ik de verzorg richting met de bedoeling met kleuters te gaan werken.
noujah ik denk dat het zo een beetje is.. hopelijk krijg ik een beetje feedback (en mischien ook tips voor hoe ik me het best goed voor stel ;p)
groetjes jessie
Delen:
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 21 '12
Hoi jessie. je hebt je heel mooi en goed voorgesteld! Wat dapper dat je je verhaal zo openlijk doet. Lastig voor je dat je moeite hebt met je hart chakra. Ik vroeg me af of je er openlijk over kan praten. Misschien is creatieve therapie wel iets voor jou? Groetjes Julien.
Enigma
Enigma mrt 21 '12
Hoi Jessie smile

Ik vind ook dat jij je heel duidelijk hebt voorgesteld wink.
Ik ben zelf bekent met ass en andere stoornissen.

Misschien zou je de CHAKRA S kunnen BALANCEREN laugh.

Mijn oudste zoon 14 heeft ook een "stoornis" en last van zijn hormonen tongue.
En dat is af en toe voor hem wat moeilijk om te onderscheiden.

Mensen met een stoornis zijn juist heel creatief in alles laugh.
Juist door het (vaak te grote ) verbeeldingsvermogen ... hahaha !!!
Dat zou de maatschappij ook eens moeten gaan inzien.
Ik kom zelfs bij die hulpverlening instanties soms hulpverleners tegen die je zogenaamd moeten helpen, maar waar volgens mij ook een steekje aan los zit tonguegrin.
Mensen die "anders" zijn, en waar ze vaak een etiketje aan vast willen plakken zijn vaak HSP.
De etiketjes zijn vaak makkelijker voor "anderen" in het aardse leven om daar in de maatschappij mee om te kunnen gaan smile.

Veel leer en lees plezier op het forum.
Geluk met je zoektocht naar je innerlijke zelf.
En dat je snel mooie momenten van ontdekking en herkenning mag ervaren wink.

Lieve lenteknuff van Enigma
Jessie
Jessie mrt 28 '12
bedankt voor jullie reacties, sorry dat ik wat laat terug reageerde.
erg bedankt voor jullie tips, ik ben ondertussen een poging aan het proberen om te zien of yoga iets voor mij is... de yoga die niet al te intensief is voor het lichaam maar meer gericht is op de geest.
onder tussen krijg ik jammer genoeg nu anti depresiva om zo het school jaar nog door te komen,, dus het gaat nu nim of meer beter.. al ben ik er niet erg blij vooral omdat het schijnbaar veel onderdrukt.
groetjes jessie wink
JulienMoorrees
JulienMoorrees mrt 28 '12
Als jij er baat bij hebt, ga er dan vooral niet over oordelen. Ga er alleen bewust mee om, door bijvoorbeeld ze in het weekend niet te nemen maar alleen wanneer je ze nodig hebt (als dat kan met die medicijnen). Tenslotte is het een hulpmiddel en geen oplossing.
Marije22
Marije22 mrt 29 '12
Welkom Jessie op Merudi,

Leuk uitgebreid voorgesteld wink
Ik denk niet dat je hier per ongeluk bent terechtgekomen, haha.

Jezelf willen leren kennen en ontwikkelen.. dan ben je hier op de goede plek! winkTips zijn er genoeg te vinden op het forum (ik ben niet bekend met de ass stoornis?), en je kunt natuurlijk altijd een nieuw topic aanmaken.

Liefs, Marije
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 29 '12
Welkom op merudi, Jessie...

Ik begrijp niet goed wat voor stoornis je bedoeld, eigenlijk?

praten over zulke dingen is volgens mij wel goed...

groetjes moonflowertje wink
Marjanne
Marjanne mrt 30 '12
Welkom hier op het forum Jessie :-) Nooit zelf experimenteren met medicijnen, zeker niet met antidepressiva. Juist een continuïteit met inname kun je baat bij hebben.
Als je hiermee je school goed doorkomt is daar toch helemaal niets mis mee? Een ass stoornis is een "stoornis" uit het autismespectrum, al haat ik de benaming stoornis ;-)

Heel veel succes met rondneuzen op dit forum Jessie, en je kunt altijd vragen.

Lieve groetjes, Marjanne

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki