Loading...
nl

Hulp bij uitleg tarotkaarten...

MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 3 '12
Heb je dat wel eens? :
Je legt een kaartje voor iemand en er valt ineens iets in het oog
waardoor je het niet meer kan uit leggen wat het betekend??
Gister had ik het met tarot...
Een vriendin van me was op visite en vroeg zich af of haar lust en leven ( dansen)
weer terug zou komen in haar leven... bijv. om mensen in een sfeer te dansen ( vakantie) of in een musical
of iets dergelijks... ( geen paaldansen! )

ze pakte 3 kaarten uit de stapel die ik uitgespreid had op de tafel...
Daar kwam te liggen:
verleden: Rad van Fortuin
heden : de Magier
Toekomst: Kracht

Mijn oog viel meteen op de "platte 8 " boven het hoofd van de Magier en de vrouw die "Kracht" uitbeeld op de kaart
die heeft dit zelfde teken boven haar hoofd...


Ik heb me eerlijk gezegt nog nooit zo erg verdiept, in het teken van lemniscaat eigenlijk...
en ik vind het bijzonder dat er gewoon 2 kaarten naast elkaar liggen met dit teken ...
volgens mij hebben alleen deze 2 kaarten dit teken in de tarot?
2.Lemniscaat
symbool van het eeuwige leven en van de wisselwerking der tegengestelde krachten.
Het lemniscaat verwijst naar de wet van oorzaak en gevolg

Kan iemand me helpen hoe ik dit het beste kan vertalen?
Ik heb haar nu verteld dat het aan de basis niet zal liggen...
(Rad van fortuin verteld me dat ze met haar kwaliteiten alle kanten op kan)
Ze kan onwijs goed dansen!
Alleen helaas heeft ze hier haast geen tijd meer voor, ( ze is 30 en heeft 2 kinderen, een vriend en een baan)
Toch is het iets wat haar aan het hart ligt...
iets waar ze heimwee naar heeft...

de andere kaarten zijn door mij uit gelegt als "heel byzonder"
ze weet gelukkig wel dat ik geen professional ben, met kaarten leggen wink
ik heb altijd het boek bij de hand om de betekenissen ervan te kunnen opzoeken wink


Ik heb haar gezegt dat ik het nog wel ff op zou zoeken voor haar op internet...
Op internet kan ik niet echt iets vinden waar deze kaarten gezamelijk worden uitgelegt...
Kan iemand me vertellen wat dit zou kunnen betekenen? smile

groetjes moonflowertje wink
Delen:
Enigma
Enigma mrt 3 '12
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 3 '12
Ik vind het een prachtige site... erg leerzaam en veel informatie over allerlei mooie onderwerpen tongue

bedankt daarvoor wink


wat ik me afvraag is eigenlijk :
stel dat iemand van jullie deze kaarten om zou draaien, tijdens een legging... ( die hierboven staan afgebeeld)
hoe leg je dit dan uit?

ben ik benieuwd naar smile
Cialara
Cialara mrt 3 '12
Ik zal het proberen om je op weg te helpen ermee.

Al zou ik in principe wel moeten weten of je hiermee een verleden, heden, toekomst legging hebt gedaan en of je met opzet alleen de grote arcana hebt gebruikt of dat deze echt uit het gehele deck naar boven kwamen.

Maar dat terzijde dan maar...

De eerste kaart, geeft aan dat het leven als een rad van fortuin is, dat het alle kanten op kan gaan. Dus eigenlijk kan het alle kanten op gaan. Er is echter volgens mij een dieper liggende vraag, en die gaat erover of ze zichzelf kan zijn weer, nu ze ook gebonden is aan de kinderen, een baan en aan een partner enzo. Bij haar is het zichzelf zijn vertaald naar haar liefste bezigheid namelijk dansen, iets wat ze nu niet doet, dus ook iets van zichzelf dat ze heeft laten liggen.

Je kunt zien dat de magier er ligt, die geeft aan dat ze alles in huis heeft om te gaan dansen. De magier heeft alle werktuigen die hij nodig heeft om zijn ding te doen. Dus, ze heeft het in huis, ze kan het, de kwestie is dus in de volgende kaart gelegen, namelijk de kracht.

De kracht geeft aan dat ze de moed moet hebben om de situatie in de bek te kijken, het beest in de bek kijken. Wat is de oorzak dat ze het niet doet nu? Ze heeft alles in huis om het wel te doen tenslotte. Maar ze moet de tijd ervoor nemen en vinden en dat vergt van haar organisatie en doordrukken bij haar partner ook denk ik. En dat is het beest in de bek kijken, wil ze dit voor zichzelf bedingen? Heeft ze de moed om te zeggen, "he, ik ben er ook nog, ik vind dit fijn om te doen, ik heb dit nodig, en dus doe ik dit!"

Als ze die kracht vind, die moed ook om het te doen, Ja dan zal het lukken. wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 3 '12
smilejààaah...

het enige wat haar tegenhoud, is dat ze een baan heeft, op contract basis... en ze wil het gaan doen als werk...

AHAA bij mij gaat nu, door jou verhaal, Cialara ineens een belletje rinkelen tongue
Denken voelen willen

Die Lemniscaat staat oneindigheid, altijd en overal, zonder zorgen
Ze kan dansen... altijd en overal...
Ze heeft alleen zichzelf nodig!
Op het werk waar ze nu met tegenzin werkt kan ze ook dansen...
Misschien wordt het iets minder onaangenaam daardoor shocked
Kan ze toch misschien een manier vinden om kracht uit zichzelf te halen...
rad van fortuin= waar en wanneer ze maar wil( overal)...- op Magische wijze (de veelzijdigheid van de magier) - oneindig kracht weten te halen (uit haar oer-gevoel (instinctief) in zichzelf) ( door te dansen )

Haha... beetje chaotisch omdat ik het precies op wou schrijven, zoals het in mijn gedachte samen kwam... ^^

Denken voelen willen

Die Lemniscaat staat oneindigheid, altijd en overal, tijd-loos Toch?

Bedankt voor de info ^^
Cialara en Enigma

groetjes moonflowertje

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki