Loading...
nl

Les Misérables Suite :D

niels
niels mrt 1 '12


Hallo iedereen laugh
Volgende week is het zover dan beginnen de voorstellingen van "Les Misérables" waar ik in meedoe laughHier boven moet je normaal gezien de poster kunnen zien en hieronder volgt de uitleg voor als je niet mocht weten waarover "Les Misérables" gaat laughIk kijk er echt ontzettend naar uit. Eindelijk na al die zwarte jaren keren de oude goede jaren en gouden krachten weer terug naar mij laugh


Toneelstudio KAST, de directeur Nadine Libens, het personeel en de leerlingen van het Koninklijk Atheneum nodigen u van harte uit op de toneelvoorstelling van "Les Misérables" van Victor Hugo.

In Les Misérables vertelt Hugo het verhaal van Jean Valjean ,een voormalige galeiboef die de voorwaarden van zijn vrijlating overtreedt door een nieuwe identiteit aan te nemen en wiens verleden hem blijft achtervolgen in de gedaante van politie-inspecteur Javert.....

De regie is in handen van Stef Coenen en Benny Vandormael, oud-leerlingen van het Koninklijk Atheneum. Yorgo Fontaine assisteert hen hierbij. De spelers zijn leerlingen en leerkrachten van het Koninklijk Atheneum en Middenschool I. De muziek werd gekozen door Stef Coenen.

Praktische informatie

data: 8,9 en 10 maart 2012 om 20u15
Plaats: De Club,CC De Bogaard Sint-Truiden
Toegang: 9,-
Reserveren: Nadine Loos
Secretariaat Koninklijk Atheneum
Tichelrijlaan 1, 3800 Sint-Truiden
011/68.21.24
nadine.loos@campustichelrij.be

Heel veel liefs
Niels laugh
Delen:
niels
niels mrt 2 '12


Hallo iedereen,
Zoals jullie waarschijnlijk allemaal zullen weten is het volgende week de premiere van Les Misérables van het schooltoneel waarin ik meedoe laugh

Het hele proces dat dit toneel op gang brengt is voor mij echt fascinerend en ik houd gewoon van alles wat er bij komt kijken laughIk voel gewoon wzeg hoe het mij verandert en blij maakt laugh

Om die reden heb ik vandaag dit 10 minuten durende stukje muziek heb gemaakt waarmee ik mij gebaseerd heb op enkele scenes heb gebaseerd laugh

Om het een beetje duidelijker te maken zal ik een beetje uitleg geven.

1) Het Begin Van Vrijheid
2) Cosette
3) " 100 Gouden Louis Voor Wie De Kar Optilt"/ De Vlucht Van Valjean en Cosette
4)Cosette (Reprise)
5) Cosette & Marius/ Nacht
6) Ruzie
7) De Barricade Valt
coolLaatste Woorden

1) In dit stukje muziek wordt Jean Valjean (het hoofdpersonage) vrijgelaten uit de gevangenis en begint zijn nieuwe leven in vrijheid.

2) Dit stukje Is gewijd aan Cosette , de aangenomen dochter van Valjean. In dit stukje gaat het over Cosette die toen ze nog klein was (7 jaar) nog bij de Thenardies woonden. 2 afschuwelijke mensen die een herbergier bezitten en de moeder van Cosette uitbuiten en Cosette zelf als een straatkat behandelden . Je kunt je wel indenken dat zij zeer ongelukkig was.

3) Het eerste deel van het volgende stukje gaat terug over Jean Valjean. Hij heeft nu een andere identiteit aangenomen en staat bekend als burgemeester Madeleine van Montruil. In dit deel is er een man onder een zware kar terechtgekomen . Madeleine bied geld aan an iedereen die de man eronderuit willen halen maar het haalt niets uit. Uiteindelijk tilt hij de kar zelf op met zijn paardenkracht.
In het volgende stukje vlucht Jean Valjean samen met Cosette weg van Montruil.

4)Dit deel gaat over Cosette die nu een jonge dame is geworden
5) gaat over de ontluikende liefde tussen Cosette en Marius .
6) In dit stukje staat de ruzie tussen Jean Valjean en Cosette centraal. Jean Valjean staat namelijk vrij weigerachtig tegenover de liefde tussen Cosette en Marius.
7 ) Dit stukje gaat over de studentenrevolte in 1882 en zijn dodelijke afloop voor de studenten.
coolIn dit stukje gaat het over de dood van Jean Valjean en hoe hij vrede heeft gevonden met zijn leven en met het feit dat zijn aangenomen dochter getrouwd is met Marius die nu trots zijn adelijke titel van Baron draagt.

Ik hoop dat jullie kunnen genieten van dit muziekstukje en laat me maar weten wat jullie ervan vinden laugh

Heel veel liefs
Niels laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki