Loading...
nl

[kortverh] de kracht van het verlies

Incripted
Incripted dec 10 '06
Je keek me aan, onwetend, onbegrijpend.
Je reikte mij de hand maar ik accepteerde die niet, vragend bleef je in mijn ogen kijken, zoekend naar een antwoordt, mijn blik afwendend zei ik ”'niet alles is te verklaren''.
Je antwoordde stil en verlegen ”'neen, maar alles heeft een antwoordt''.

Ik keek je aan vol onmacht, ik wou weg maar je blik hield me angstvallig tegen.
Je nam mijn hand en legde die tegen je wang, een traan begon traag te rollen.
Je zette een stap dichter en vroeg me ”'wat is er mis met mij'' ik keek je aan trok mijn hand weg en zei ”'niet half zoveel als met mij''.

Je keek naar beneden en vroeg ”'is dit het einde''?
Ik haalde mijn schouders op, en draaide mij om, klaar om weg te gaan.

ik voelde je hand op mijn schouder ”'laat me niet alleen'' vroeg je mij.
Ik zuchtte diep en liep door.

Toen ik bijna aan de deur was draaide ik mij om ”'iemand zoals jij is nooit alleen'' zei ik.

”'neen, personen heb ik genoeg rond mij, maar wanneer jij mij verlaat voel ik een grote leegte binnenin''.

Ik keek haar aan, zo gebroken, elk moment kon ze inzakken, ik zag 2 tranen in haar ogen.
Ik keerde op mijn stappen terug en haf haar een knuffel.
”'ik kan je niet loslaten'' zei ze mij.
”'het is niet van kunnen maar van moeten'' zei ik.

”'wat is een persoon als individu'' vroeg ze me.
Ik keek haar aan en zei ”'veel meer dan hij ooit in teamvorm zal kunnen zijn''
Dat begreep ze niet hoe kan 1 nu meer dan 2.
”'Vrij simpel'' antwoordde ik haar, ”'de ene persoon wordt altijd geremd door de tweede.''
”'maar wat als de tweede de eerste aanvult'' vroeg ze mij.

Ik wende wederom mijn blik af, ”'kijk me aan'' zei ze.

”'En zeg mij dat je weg wil, en ik laat je gaan.''
Ze wist zo verdomd goed dat ik dat niet kon.

Ik slikte, zuchtte diep streelde haar over haar wang en zei ”'ooit, ooit ben ik er weer''

Ze begon te huilen en viel in de zetel.
Haar handen voor haar gezicht houdend, zodat ik de tranen niet kon zien.

Ik wou haar troosten maar wist dat dit onbegonnen werk was, ik stapte naar de deur en trok ze achter mij dicht.
Ik liep de trap af en voelde mijn hart kloppen in mijn keel, toen ik bijna beneden was hoorde ik de lift in werking treden.

Ik trok de voordeur open en hoorde ”'je bent alles wat ik wil''.

Ik draaide mij om en zei ”'maar niet alles wat je zoekt''.
Delen:
Ayasha
Ayasha dec 10 '06
Indrukwekkend verhaal heb je daar Incripted, iets wat je zelf is overkomen?
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 10 '06
Mooi verhaal. Ik weet niet of je dit vervelend bent, maar het triggerde bij mij wel een interessante discussie. We kunnen dit ook in een ander topic doen, dus laat maar even weten of we hier erop verder kunnen gaan.

Sinds een tijdje spreek ik met iemand die zich volledig op het holisme heeft gericht. Het holisme komt supersimpel erop neer, dat je ultiem met jezelf bezig bent. Je leert de ware ik kennen. Toen zij mij hierover voor het eerst vertelde, kwam ik hier fel tegen in opstand. Ik ben er juist van overtuigd dat de nieuwe mens in 2012 zijn ziel gekoppeld heeft met andere gelijke zielen. Toen ik haar voor het eerst van de zielenkoppeling vertelde, was ze zich er volledig tegen aan het verzetten. Nu een aantal maandjes langer, heeft ze het idee van de zielenkoppeling juist omarmd. Nou komt de eigenlijke vraag. Hoe denken jullie over de stelling:
1+1 = 3, waarbij de 1 voor de ziel staat, de + voor het koppelen, en de 3 voor de ultieme kracht die uit deze koppeling ontstaat.

Als ik bovenstaande zo las, leek het wel of de voorkeur naar de individu gaat, ipv de sterke groep.
mause
mause dec 10 '06
mooi verhaal.
Wendy's
Wendy's dec 10 '06
 Quote:
Hoe denken jullie over de stelling:
1+1 = 3, waarbij de 1 voor de ziel staat, de + voor het koppelen, en de 3 voor de ultieme kracht die uit deze koppeling ontstaat.
Uit eigen ervaring, zie ik er alleen maar positieve dingen in. Ik kan eigelijk geen negatieve dingen noemen. Jah, alleen dat je in het begin last van koppijn kunt hebben ;).
1 + 1 = 3. Ik vind van wel, want het is niet alleen maar 2 zielen.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 10 '06
Wat is het nog meer dan de 2 zielen voor jou?
Wendy's
Wendy's dec 10 '06
die kracht. En dat je met z'n twee sterker staat met zielkoppeling, dan zonder

kweetnie precies hoeje da moet beschrijven
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 10 '06
Hebben meer mensen hier misschien ervaring met een zielenkoppeling?
mause
mause dec 11 '06
ik zal het echt niet weten.
Charlie
Charlie dec 11 '06
Hoe werkt dat??
Wendy's
Wendy's dec 11 '06
haha, ja ik natuurlijk :p
Incripted
Incripted dec 11 '06
 Quote:
Origineel van kath:
Indrukwekkend verhaal heb je daar Incripted, iets wat je zelf is overkomen?
kath ja iets wat waar gebeurd is.
JulienMoorrees
JulienMoorrees dec 12 '06
 Quote:
Origineel van carolyn:
Hoe werkt dat??
Je maakt een zielenkoppeling door via je achterhoofd energie naar de ander te sturen. Deze zal dan ook het aan zijn/haar achterhoofd kunnen voelen. Je moet er allebij voor open staan, en je moet er echt op concentreren dat je wel degelijk energie stuurt. Deze energie komt van boven, en dus niet vanuit jezelf. Je bent alleen maar aan het geleiden.


En ja ik spreek uit ervaring. Ik heb met 3 mensen nu een zielenkoppeling gehad. Heb er dus ook wisselende ervaringen mee. Het is niet iets om mee te spelen omdat je jezelf direct helemaal open gooit voor de ander! Als je iets te verbergen hebt, dan moet je dat niet doen. De koppeling is rechtvaardig en straft hard!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki