Loading...
nl

Wonder met mijn eigen hond

Ilona83
Ilona83 feb 17 '12
Ik zal een ellelang verhaal kort maken.
Maar er was een hond die los liep over een groot terein zonder baas.

Daar maak ik me altijd zorgen om omdat ik een grote hondenliefhebber ben.

Maar het wonder is dat mijn eigen hond..die andere hond opgespeurd heeft en mij presies kon vertellen waar die was.
Persoonlijk vind ik het wonderbaarlijk dat mijn eigen hond..mijn signalen en opdrachten begreep om deze hond op te sporen.

En echt letterlijk he.
Ze snapt me helemaal...snapt wat ze moet speuren..en laat mij verbazen dat ze het kan laugh

Ik heb haar nu al een jaar onder mijn hoede...maar dit heeft ze nog nooit laten zien.
(Ik ben haar 3de baas....mijn vader was haar 2de baas maar omdat hij overleden is is Sasja met mij meegekomen dus ze kent me al langer dan 5 jaar)

Dit heeft ze pas 1 keer eerder laten zien toen ik compleet verdwaald was en de weg naar de auto niet meer kon vinden.

En nu speurt ze weer met haar neus naar presies het doel van wat ik wil.
Zelfs de specifieke dingen kon ze gewoon speuren.

Tja..nu ben ik ook een grote hondenliefhebber en als ik een hond zie lopen zonder baas probeer ik deze te vangen.
Om uiteindelijk de hond met zijn baas te kunnen coppelen.
(via assiels en het chipnummer....en Amvedi)

Ik hou ze niet...maar vind het enorm fijn als een hond weer happy bij zijn baas zit.

Ik vind het zo bijzonder dat mijn hond....mijn comando's snapt om een andere hond op te speuren.

Het is me niet gelukt uiteindelijk om de hond te kunnen vangen...maar we zijn zeker 1,5 uur achter die hond aan gerend.
En toen ben ik gestopt omdat mijn conditie ophield.

Ik heb de dierenambulance gebeld...en die gaan verder zoeken.
Dus uiteindelijk komt de hond wel weer op zijn plek terecht.

Ik weet niet hoe...maar ik herrinerde me ineens een plek dichtbij waar een hond die er sterk op leek ook woonde.
En die mensen misde ook hun hond.

Dus als de hond gevonden word, weet het asiel naar welke mensen ze moeten bellen.
Dat doet me zo goed.

Nu licht ze heerlijk te slapen en is ze bekaf.
Ik ook...maar ze luisterde perfect...beter zou ik het niet willen.
Het is in mijn ogen een totale wonder als een hond compleet snapt in deze situatie.
WOW WOW WOW WOW WOW...do i need to say more words???? grin
Delen:
Beschermengel
Beschermengel feb 17 '12


Goed hoor van hem en kan me voorstellen dat je nu voldaan bent, erg leuk zo'n team saampjes smile...wie weet wat er nog meer staat te gebeuren met zo'n goeie samenwerking smile
Ariel
Ariel feb 17 '12
Wauw geweldig he die beesten.
Ze zijn ook zo 1 eigenlijk met je
We hadden vroeger een bouvier en die was ook zo'n mooi beest.
Ik hoefde vaak niks te zeggen en meneer wist het al.
Mijn kat die ik nu heb is ook zo trouwens.
Ze is heel erg op ons gericht en we overwegen haar dit jaar mee tenemen op vakantie ,omdat ze ons altijd enorm mist en ziek is als we thuis komen.
En dan is ze gewoon thuis in haar vertrouwde woning.
Ilona83
Ilona83 feb 17 '12
Inderdaad...ze blijft me verbazen.
Sasja is niet de makkelijkste hond want ze heeft een naar verleden.
(Mishandeld en uitgehongerd bij de eerste eigenaar)

Ook verward ze het commando 'zoek'' vaak met het speuren naar konijnenholen.
Maar maak je maar geen zorgen...de konijnen zijn vele malen sneller dan mijn hond.

Ik reed even met de dierenambulance mee om te kijken of we misschien de hond niet over straat zagen zwerven..en nadat we het hadden opgegeven...(ze reden een eindje richting de kant waar ik woon) herrinerde ik mezelf ineens waar ze een hond hadden die er sterk op leek.

Het was namelijk een Mechelse Herder die uit een werklijn kwam......dat verteld jullie mischien weinig..maar als een hondenliefhebber als ik..herken ik het gelijk.

Maar hoe dan ook...de missende hond is een schat van een hond...een normale hond maar dan enorm voorzichtig.

Niet alleen mijn hond die me precies kon vertellen waar die hond gegaan was (zelfs door een gat in de schutting) .... maar daarna dat ik gewoon wist waar ze de hond misde.

Ik snap er niks van...maar toch was dat mijn wonder voor vandaag.
Ik blijf het wonderbaarlijk vinden.

Soms spreekt het gevoel vanuit mijn onderbuik...en het blijkt dan nog gelijk te hebben ook!!!!!

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki