Loading...
nl

Mijn hond Milo

Nimueh84
Nimueh84 feb 14 '12
Hieronder staat een foto van mijn hond Milo. Mijn grote vraag is: hoe gaat het met hem? (Hoe voelt hij zich? Is hij gelukkig? Heeft hij pijn?)
Ik maak me soms zorgen om hem, vandaar dat ik wil vragen of iemand zijn foto zou willen lezen? Bedankt alvast smile

Delen:
Beschermengel
Beschermengel feb 14 '12


Ik lees niet direckt foto's maar zoals hij kijkt lijkt het wel of hij het niet snapt wat er gebeurt is.

Maar waarom maak je je zorgen, is hij niet meer bij jou?...of wil je dit niet zeggen i.v.m. het fotolezen dat kan ook natuurlijk. Ik ben erg nieuwschierig waarom je dit vraagt smile
Nimueh84
Nimueh84 feb 14 '12
Haha ja op die foto kijkt hij wel een beetje niet begrijpend.

Hij is nog wel bij mij hoor, gelukkig maar! Ik kan wel zeggen waarom ik me zorgen maak -ik neem aan dat de mensen het bovenste bericht en foto eerst lezen. En anders is het ook geen ramp...

Ik maak me soms zorgen omdat hij vorig jaar van de ene op de andere dag epileptische aanvallen heeft gekregen. Op die momenten is hij ontzettend bang en wil hij alleen maar tegen mij aan zitten/liggen en moet ik hem vasthouden en gerust stellen.
Ook denk ik dat hij heel gevoelig is. Als ik bijvoorbeeld boos ben op mijn andere hond, dan gaat Milo zich gedragen alsof hij degene is waar ik boos op ben. Terwijl hij echt een engeltje is vergeleken met mijn andere hond!
Milo is 5 jaar, en moet dus al gewend zijn aan het verkeer en dat soort dingen. Maar toch schrikt hij vaak als er bijvoorbeeld een auto langskomt. Tegen mensen blaft hij heel veel, maar alleen als hij veilig naast me staat, of achter mijn benen. Van een afstand dus, wat mij de indruk geeft dat hij angstig is.
En ik heb om een of andere reden gewoon het gevoel dat hij niet gelukkig is of pijn heeft of zoiets... Ik weet het niet, ik kan het niet zo goed uitleggen. Het is meer een gevoel, dan echt een concrete gedachte.
Vandaar dus!
Beschermengel
Beschermengel feb 14 '12
Quote:
Haha ja op die foto kijkt hij wel een beetje niet begrijpend.


Ja echt zo van wat is er gebeurt haha ..ach wel zielig zoals je het uitlegt. Mijn vorige hond kreeg ook zomaar epileptische aanvallen en als hij zo'n aanval had gekregen zat hij me daarna heel verdwaast aan te kijken en snapte ook niet wat er nu gebeurt was denk ik, ik was in paniek en hij had zoiets van wat doe jij raar eek

Ik weet wel als je zo'n aanval krijgt (mensen) dan zien ze hele mooie dingen alsof ze even in een andere wereld kunnen kijken en beleven. Ik weet niet of dat met honden ook zo is, ik denk het haast wel. En misschien dat hij het daarom niet snapt.

Maar ik zal er verder niet op ingaan, anders haal ik misschien het fotolezen in de war... bedankt voor de uitleg! smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje mrt 4 '12
Nimueh... Als ik jou was zou ik me niet al te druk maken om jou Milo, hoor!

Als honden pijn hebben dan merk je dat meteen!
En dat hij angstig is voor harde geluiden, is alleen maar goed!
Dit houd hem scherp... (hij springt niet ineens zomaar de weg op waar auto's rijden)

betreft de epileptische aanvallen, kan ik niet zeggen waardoor dit is gekomen...
Toch hoor ik het wel vaker om me heen...
Dat gaat in dat geval over katten
Ook hoor ik daarbij dat deze beestjes nu hun 1ste aanval inderdaad iets anders geworden zijn...
Iets zenuwachtiger en angstiger...
Dat jou hondje angstig is als je tegen de andere hond tekeer gaat komt omdat een hond kijkt naar het baasje...
het voelt dat het baasje boos is...
Een hond leeft vanuit zijn bewustzijn...
van daaruit kan hij niet zien dat de andere hond vervelend is...
Dit is echt iets van de mensen ( verschil maken)
Voor Milo is dit misschien verwarrend...
Misschien verhef jij je stem, tegen de grote hond...
Milo beleeft dit als harde uitingen van ongenoegen!
Harde geluiden zijn voor hem sinds zijn aanval(len) van de epilepsie gewoon eng... Milo kan niet zo goed meer tegen herrie shocked
zichzelf hoort hij niet natuurlijk als hij loopt te keffen
Ook denkt hij er niet over na, dat hij herrie maakt...
Hij leeft vanuit zijn bewustzijn...
Het is voor hem gewoon de opwinding die er uit komt als hij keft...

Ik vind het een mooie naam, Milo tongue
dat past wel bij hem wink

groetjes moonflowertje
Nimueh84
Nimueh84 mrt 8 '12
Thanks, Moonflowertje! Ik ben weer gerustgesteld!

Ja, op één of andere manier vind ik zijn naam ook wel bij hem passen. Mijn andere hond heet Sammie en dat past eigenlijk totaal niet tongue

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki