Loading...
nl

LTO3 homeopatisch 'medicijn' voor hsp/add/adhd?

Eruan
Eruan feb 13 '12
Hoihoi,

Ik kwam vandaag een website tegen, waar wordt beweert dat er een nieuw homeopatisch middel is, die het concentratievermogen enorm verbeterd zonder ook maar enige bijwerkingen te vertonen. Daarnaast wordt er beweerd dat het tegen veel meer 'klachten' en moeilijkheden kan werken.

Kent iemand hier dit middel?
http://addkenmerken.net/alternatief-voor-ritalin/lto3-ervaringsverhalen/

Het klinkt mij haast te mooi om waar te zijn...

Groetjes Eruanna
Delen:
Ariel
Ariel feb 13 '12
ok even gegoogled de site zelf geeft me kriebels eerlijk gezegd.

http://powertoadhd.com/files/2011/12/Bijsluiter-LTO3-SmartVital1.pdf
http://powertoadhd.com/lto3/
Voor zover ik gekeken heb kan ik geen info vinden over de ingredienten.
Teveel mooie verhalen en tja die mensen die geschreven hebben:zijn dat ook kopers of mensen die ervoor betaald kregen iets te schrijven.

Bij mij voeld het niet goed.
En ik ben echt voor alternatieven van de ritalin.
Dat is bagger.
Mijn broer moest het slikken ,maar hij is er mee gestopt.
Dus als er iets anders kan.....
Toch zou ik dit niet al te gauw kopen.
Dat is mijn gevoel.
Je zegt het trouwens zelf al:het is te mooi om waar te zijn.
Als je dat al denkt dan is dat ook zo.
admin
admin feb 14 '12
De ingredienten:

http://www.herb-e-concept.com/nl/nl/our-products/lto3/smartvital-cid/HEC_NL/

L-Theanine

L-Theanine is een aminozuur afkomstig van een ander aminozuur, L-Glutamine, en is 100% zuiver.

L-Theanine verhoogt het dopaminegehalte (de neurotransmitter van plezier en beloning) en het serotonineniveau (de voornaamste neurotransmitter-remstof) in de hersenen, die ernstig verminderd worden bij stress en overspannenheid.

L-Theanine overschrijdt met gemak de hematologisch-encephalopatische barrière en brengt een kalmerend effect teweeg in de hersenen.

L-Theanine beschermt het brein tegen neurotoxiciteit die teweeg wordt gebracht door glutamaat, wat een belangrijke factor is in degeneratieve ziekten.

L-Theanine leidt tot ontspanning zonder doezeligheid te veroorzaken, wat te verifiëren is doordat de hersenen meer alphagolven aanmaken. Uit onderzoek blijkt dat dit het concentratievermogen van de hersenen verbetert.

In tegenstelling tot caffeïne, verhoogt de stof het GABA-niveau (gamma-aminobutyrisch zuur) in de hersenen; GABA is een neurotransmitter die bijdraagt tot ontspanning en een gevoel van welzijn.

Het wordt snel geabsorbeerd door de dunne darm en wordt direct naar de hersenen getransporteerd. Een doelmatige dosering ligt tussen de 50 en 200 mg; het duurt slechts 30 tot 40 minuten voordat men zich voelt ontwaken en alert voelt worden. Deze mentale en emotionele toestand duurt zo’n 8 tot 12 uur.

L-Theanine zou perfect zijn voor mensen met een slaapstoornis (die het moeilijk vinden om in slaap te komen of moe na het wakker worden). Neem één of twee capsules per uur voor het naar bed gaan.

Kortom, de gungstige uitwerkingen van L-Theanine zijn:
- scherpt het verstand
- ontspant zonder doezelig te maken
- verbetert het leervermogen en de concentratie
- vermindert stress en angst
- bevordert het vermogen om goed te slapen
- vermindert de bijwerkingen van caffeïne
- versterkt de reacties van het immuunsysteem
- vermindert de symptomen van het premenstrueel syndroom (PMS)

Uit enkele onderzoeken blijkt dat L-Theanine een doeltreffende uitwerking zou kunnen hebben op de verlaging van het cholesterolniveau en een hoge bloeddruk. Het zou ook een natuurlijk alternatief kunnen zijn voor Ritalin, zowel voor kinderen als voor volwassenen.

Sementis
Sementis is een extract van wilde haringkuit uit de Atlantische oceaan. Wilde viskuit bevat grote hoeveelheden oceanisch DNA. Deze krachtige antioxidant heeft een krachtige geneeskundige uitwerking op zowel emotionele als fysieke vermoeidheid. Sementis bevat 21 tot 31% oceanisch DNA.

Sementis complex is vol andere antioxidanten zoals vitamine C (404 ± 150 µg/100g), zink (10 - 60 µg/100g) en selenium (0,1 - 2,0 µg/100g).

De westerse voedingswijze voorziet onvoldoende in Omega-3 en bevat teveel Omega-6, wat wordt opgeslagen door het lichaam.

Sementis heeft een ideaal vetzurenprofiel dat wordt gekenmerkt door een verrassend hoge Omega-3-/Omega-6-ratio (36/1); Omega-3: 28,6%, Omega-6: 0,8%. Deze hoge ratio draagt bij tot de vermindering van risico’s met betrekking tot gezondheidsproblemen zoals kankergezwellen en ziekten aan de bloedvaten, ontstekingen en immuunziekten.

EPA : 8,3%, DHA : 20,2%

Uit onderzoeken blijkt dat Omega-3-vetzuren een doeltreffend gunstige uitwerking hebben op de behandeling van depressie, schizofrenie en anorexia nervosa.

Scullcap
Glidkruid (scutellaria laterifolia) (het bovengrondse deel van de plant) wordt gebruikt om stress en angsten te verminderen en heeft een kalmerende uitwerking. Bovendien heeft het een doeltreffend kalmerende uitwerking op onrustige kinderen en verlicht het zenuwen, slapeloosheid en zenuwpijn.

DOSERING
(naar gewicht)
Tot en met 45 kilo: ‘s ochtends voor het ontbijt 2 capsules.
Boven de 45 kilo: ‘s ochtends voor het ontbijt 3 capsules.

De uitwerking van LTO3 is binnen 30 tot 40 minuten te voelen en duurt 8 tot 12 uur.
LET OP:
De meeste mensen zien meteen de eerste dag resultaat, maar in sommige gevallen kan het 2 tot 15 dagen duren voordat u een positieve uitwerking bespeurt. Heb geduld en geef uw lichaam de tijd om te wennen aan LTO3. Vergeet niet dat LTO3 een natuurlijk product is en niet op dezelfde manier werkt als farmaceutische producten.

Omega 3 vetzuren (zoals EPA en DHA) hebben inderdaad een gunstige werking. Ook de genoemde antioxidanten en L theanine zullen een gunstige werking hebben. Geen idee wat Sementis en Glidkruid is. Het zal alleen wellicht niet zo extreem gunstig zijn als wordt beschreven. laughHet is overigens geen homeopatisch medicijn (waarbij verdunning van het middel het middel meer kracht geeft) maar meer een voedingssuplement !
Eruan
Eruan feb 14 '12
Hmm, dat idee had ik dus ook, en dan vind ik het wel duur om het zomaar even te proberen, vooral omdat er geen ervaringsverhalen zijn van externe websites.
Ik wil zelf ook niet aan ritalin, en ben dus op zoek naar een alternatief, waarmee alleen de concentratie wat verbeterd, maar ik zelf niet afvlak.
Heb ook al wel wat gehoord over visolie supplementen, misschien dat dat een verstandiger probeersel is. smile

Bedankt voor jullie reacties! smile
Eruan
Eruan jul 3 '12
Hoihoi,
Toch nog even een berichtje van mij in dit draadje. Ik ben erg weinig actief geweest de laatste tijd vanwege drukte op de uni. Ook heb ik een poos ritalin gebruikt waardoor ik 's avonds weinig puf had om na te denken vanwege de rebound. Het linkje met jezelf vervaagd een beetje waardoor het lastiger wordt prioriteiten te stellen nadat de dag is uitgewerkt. Zolang de ritalin in je bloed zit gaat focussen op colleges enz. geweldig, maar veel oog voor andere dingen heb je niet meer, vreemd spul is het, en ik heb in ieder geval het idee dat het geen gezond spul is, maar dat het wel helpt wanneer je echt moet focussen.
Vandaar dat ik momenteel geen LTO3 zal gaan gebruiken, en ook met de ritalin iets zal minderen en het alleen op momenten gebruik dat het nodig is.
Mijn coach helpt in de begeleiding om meer controle te krijgen over mijn concentratie, en ook om het hoogsensitieve wat meer bij mezelf te houden en mn energieveld meer te kunnen sturen. smile

Ik wilde toch even nog reageren om even te laten horen wat de ritalin met me doet/deed. smileWat de LTO3 betreft ga ik dat in ieder geval nog niet proberen.

Liefs,
Eruanna
addertje
addertje sep 21 '12
Hoi allemaal,

Ik kan zeggen dat ik zelf enorm baat heb bij LTO3. Er zijn inderdaad enorm veel positieve reacties te vinden maar ik heb wel het idee dat dit oprechte reacties zijn.

Veel oprechte lto3 ervaringen vond ik hier.

Er is ook een website over lto3 alleen staan hier geen ervaringen. Die worden nog wel toegevoegd staat er. Wat wel fijn is dat je hier voor al je vragen terecht kan via live chat. Hiermee hebben ze mij goed opweg kunnen helpen.

Ik ben enorm tevreden met LTO3 en voel me er rustiger, blijer en geconcentreerder door.
Star11
Star11 jun 13 '13
Hooii

Ik kwam dit net tegen en wilde hier graag op reageren.
Het is geen homeopatisch middel.. maar miniralen enz.
Ik zelf was er ook op tegen en vond het maar een beetje raar en ook te mooi om waar te zijn.
Overgins was het voor mij LTO3 of ritalin..
Tegen ritalin "vecht" ik al 9 jaar. Dus wilde dan de LTO3 nemen.

Ik ben gister begonnen met 1 tablet.. gister heel de dag moe, emotioneel en een raar gevoel in mn hoofd. Die nacht heb ik echt totaal niet kunnen slapen.. dus ik dacht: ow.. het werkt niet. Dus vandaag 2 tabletten in genomen.. nou... hahaha
Ik ben zoooooo ongelooflijk moe!!! voel me huilerig en totaal uit balans ook voel ik me koortsig.. ook mn hoofd voelt heel raar aan.. steken maar ook een soort van doezelig.. beetje vaag zeg maar.

Dus contact opgenomen met de mensen die het verkopen, en die zeggen nu dat als je hooggevoelig bent dat je klachten erger kunnen worden...

Moet zeggen dat ik er niet zo veel vertrouwen in heb.. je zou kunnen zeggen dat mn lichaam in balans moet komen en aant ontgiften is ofzo.. maar gezien ik eerder superfoods heb genomen en redelijk gezond eet, herken ik dit gevoel niet.
Het is meer alsof mn lichaam protesteerd.
Het voelt een beetje alsof mijn energie de fruquentie daarvan aan het veranderen is.. kleiner word ofzo. beetje apart verhaal mischien. En ga het wel absoluut afmaken.. maar ik zo voor jezelf nog eens goed na gaan waneer je dit ook voelt of deze medicijnen wel zo zuiver zijn..
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 13 '13
Dank je voor je verhaal, Star11. Ik vroeg me af waarom je Ritalin gebruikte. Als dit voor ADHD is, dan is hier nog wat interessants. Uit energetische metingen blijkt namelijk, dat ADHD precies overeenkomt met burn-out. Wat er dus eigenlijk gebeurd is dat de stemmingswisselingen vooral worden veroorzaakt door de Adrenaline wisselingen. Omdat iemand die jong is, nog vrij snel kan herstellen van een adrenaline kick, worden de burn-out klachten zoals vermoeidheid, minder goed opgemerkt. Je ziet dus vooral de wisselingen tussen pieken en dalen, en daaraan wordt dan ADHD gekoppeld.

Zou je daarom de ADHD gaan behandelen als een burn-out, merk je dat het over gaat en ook juist zorgt voor vermoeidheid, koorstig en duizeligheid. Je lichaam neemt namelijk voor het eerst de tijd, om in de ontspanning te gaan en zichzelf te laten afkicken van de conrtinue adrenaline stoten.
Star11
Star11 jun 14 '13
Hoii

Nee ik slik juist geen ritalin.
Maar dat word wel van me verwacht.
Ook geen burn out. Ben gewoon heel gevoelig..
En in de westerse wereld noemen ze dat add/adhd, maar ik weet beter smile

De reden dat ik met die Lto3 ben begonnen is omdat ik moeite ervaar met mezelf neer te zetten.. op andere niveaus word er zoveel van me gevraagt dat ik in het hier en nu bijna niet vooruit kom.. of iig niet op de manier zoals van mij verwacht word. En ook sneller moeite ervaar met het regelen van dingen omdat voor mezelf alles te langzaam gaat.. dus dan houd ik er al snel mee op. Maar dat brengt me in het hier en nu niet tot waar ik komen wil.

Dus daarom de lto3, ik heb wel met die mensen die het verkopen nog gemailt, en die zeiden dat het dan met gevoelligheid zou liggen, Wat ik dan jammer vind is dat het voor oa hsper te gebruiken is. en dat er niets staat over bijwerkingen, die er dus wel kunnen zijn waneer je systeem daar gevoelig op reageerd.

Ik geloof wel trouwens dat het zou kunnen zijn dat mn lichaam nu voor het eerst rust neemt. Omdat uitwendige prikkels iets minder binnen komen komt er wat meer tijd voor mezelf..
JulienMoorrees
JulienMoorrees jun 14 '13
Mooi dat je nu voor het eerst rust neemt. Ook het contact met je lichaam wordt nu waarschijnlijk herstelt, en dat je ook de signalen van je lichaam goed leert kennen. Je zou er over kunnen nadenken om de "mens"-kosmische kaart te gebruiken voor jezelf. Die kun je eenvoudig bij je dragen in je portemonee en helpt je met aarden en je lichamelijke contact te versterken. Je kunt ze hier vinden:
http://www.merudi.nl/cgi-bin/cl/index.pl...+Mens+%2F+Human

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki