Loading...
nl

We lopen massaal over water heen.

Ilona83
Ilona83 feb 10 '12
Hee Allemaal.
Dit is me gewoon toevallig opgevallen.
Er word gesproken in de bijbel dat Jesus over water heen kon lopen.

Maare..nu het water bevroren is..lopen, schaatsen en spelen we massaal op het bevroren water.
Dus niet alleen Jesus loopt er over heen.
Wij wandelen, spelen en schaatsen er nu op.

En zelfs op Artantica leven ze op die dikke ijspolen.
Dit is niet om iemand onderuit te halen...(tenzij ze uitgelijden op het ijs crazy)...maar iets wat me echt is opgevallen.
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 10 '12
smileMisschien zit er wel een "Jezus" in iedereen shocked
tegenwoordig dansen we zelfs op het water smile

Maareh... het is niet allemaal zo letterlijk als dat het geschreven staat in de bijbel hè?
(al snap ik het symbolisch ook niet, hoor!)
ik heb het stukje wat in de Christelijke bijbel wordt beschreven er ff bij gezocht om het op een andere manier te kunnen bekijken...
(persoonlijk denk ik dat ze het als voorbeeld genomen hebben...
Wel een slecht voorbeeld... :o)
Is het zelfde als spring maar van het balkon: als je op mij vertrouwd, kun je vliegen blush
Maar misschien is er iemand anders die dit wel kan verklaren?
*** het stukje ***
Mattheus 14: 22 – 31 “22 Meteen daarna gelastte hij (Jezus) de leerlingen in de boot te stappen en alvast vooruit te gaan naar de overkant, hij zou ook komen nadat hij de mensen had weggestuurd. 23 Toen hij hen weggestuurd had, ging hij de berg op om er in afzondering te bidden. De nacht viel, en hij was daar helemaal alleen. 24 De boot was intussen al vele stadiën van de vaste wal verwijderd en werd, als gevolg van de tegenwind, door de golven geteisterd. 25 Tegen het einde van de nacht kwam hij naar hen toe, lopend over het meer. 26 Toen de leerlingen hem op het meer zagen lopen, raakten ze in paniek. Ze riepen: ‘Een spook!’ en schreeuwden het uit van angst. 27 Meteen sprak Jezus hen aan: ‘Blijf kalm! Ik ben het, wees niet bang!’ 28 Petrus antwoordde: ‘Heer, als u het bent, zeg me dan dat ik over het water naar u toe moet komen.’ 29 Hij zei: ‘Kom!’ Petrus stapte uit de boot en liep over het water naar Jezus toe. 30 Maar toen hij voelde hoe sterk de wind was, werd hij bang. Hij begon te zinken en schreeuwde het uit: ‘Heer, red me!’ 31 Meteen strekte Jezus zijn hand uit, hij greep hem vast en zei: ‘Kleingelovige, waarom heb je getwijfeld?’”

Twijfel niet wanneer God spreekt. Hij kan wat jij niet kunt. Vertrouw erop en laat je niet afleiden door wat jij niet kunt. Jezus zei ooit: “Door geloof kun je bergen verzetten.” Geloof overstijgt dat wat wij denken dat we kunnen en niet kunnen

Kijk dit laatste stukje is wel waar!
Ik heb ook een stom voorbeeld:
Ik ging vroeger wel eens slootje springen tongue
altijd op het laatste moment dacht ik: onee het lukt niet...
waardoor ik altijd in de sloot viel, haha
Op een gegeven moment was ik het zat...
En dacht ik niet meer aan ik kan het niet, maar ik moet naar huis! de sloot over en door!
ik heb nog wel eens een natte schoen gehad toen... maar nooit meer in de sloot gesprongen laugh

groetjes moonflowertje
Ilona83
Ilona83 feb 11 '12
Hee Moonflower.
Mooi antwoord.
Op school (zo in mijn vroege jeugd...heeeel lang geleden =))
Leerde we met goddienst inderdaad dat Jezus zo over het water heen liep.
Ook met een film over Jezus op tv...ahum dat was dus teveel Hollywood die er achter zat smirk

Hmm..ik vind het intretesant hoe je dit hier neerzet.
Dank je voor het antwoord....geeft weer stof tot nadenken.
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 11 '12
haha... ik kan er als het moet een boek over schrijven.
over de dingen waar ik het niet mee eens ben, dan
ik ben iemand van: eerst zien, dan geloven...
kom maar met duidelijke argumenten! die ik niet met 5 woorden van de tafel veeg shocked
Tegenwoordig maken de mensen hun eigen lessen mee... in hun eigen leventje!
Ik geloof wel dat hij bestaan heeft hoor wink
en er staan zeker wel wijze dingen in de bijbel...
Maar ik ben ook iemand die het zelf wil ondervinden.
Zelf "bewust" worden van de lessen die in mijn leven komen...
en dat zijn soms wel lessen die van te voren al duidelijk waren, voor mij dan... ik kon al zien waar het op zou uitdraaien, als ik me er mee in liet, of als ik het zo laten...
toch kies ik met open ogen... de iets minder bekende weg...
waarom makkelijk doen als het moeilijk kan tongue
door schade en schande wordt men wijs shocked

die film op tv? ...wordt die altijd rond de pasen uitgezonden?
ik vind het verschrikkelijk hoe ze dat gefilmt hebben shocked
net als in de kerk van Tilburg...
Daar hangt een Jezus aan het kruis, helemaal onder het bloed enzo
gewoon verschrikkelijk dat ze nu juist zoiets van hem willen behouden!
maargoed, het zal vast wel een reden hebben ??

groetjes moonflowertje wink
Petra
Petra feb 11 '12
Ilona, ik vind je waarneming echt super! We hebben het allemaal in ons en ik denk dat o.a. Jezus ons dat (ook o.a.) duidelijk probeerde te maken. Mensen zijn tot geweldige dingen in staat als zij in zichzelf geloven en soms gebeurd er dan een (natuur) wonder om je verder te helpen.

MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 11 '12
wat een prachtig plaatje, Petra shocked

( een indiaan die salie aan het branden is :p)
de lucht aan het zuiveren om alleen positieve energieën toe te laten, waar we wijzer van worden smile

groetjes moonflowertje
Petra
Petra feb 12 '12
Mooi he Moonflower, het is van Susan Boulet, ze maakt prachtige dingen en ze is echt een inspiratiebron voor mij op het gebied van schilderen. Lekker he salie, vooral die witte, toen ik zelf nog een tuin had maakte ik de smudges zelf. Missschien toch ook maar weer eens een pot op he balkon zetten, ik mis het tuinonderhoud niet zo, maar wel mijn kruiden smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 13 '12
Het is echt duur om te kopen shocked

In mijn 3m² tuintje ( een hoekje) heb ik Nepeta (kat-nip)
staan... vandaag heb ik een piepklein kerstboompje gered, die al bij de container stond om weg gegooit te worden...
De naalden zitten er nog stevig aan... en het is gewoon een lief klein boompje, met kluit, in een pot smile
40cm ong.
Die ga ik van de week er bij zetten...
In de tuin zonder pot smile

trouwens misschien bedoelde ze met Jezus liep op het water, dat hij alleen maar water dronk... hij had geen voedsel nodig, alleen water, was genoeg shocked
Hij liep "op water"

Gaaf trouwens, Petra! dat je ook doet schilderen...
Dat doe ik ook namelijk smile
en het is voor mij ff helemaal loslaten smile
olie- en acryl verf
maar ook Encausic art, (was tekeningen maken)
Mijn specialiteit is muurschilderingen maken... kan mij niet groot genoeg zijn tongue

http://s126.photobucket.com/albums/p94/Moonflower_album/Muurschilderingen%20Cindy%20Roering/

groetjes wink
Petra
Petra feb 14 '12
Moonflower,
Wat een prachtige muurschilderingen, ik vind het knap als je dit kunt. Het zijn grote vlakken en ook zoveel details daar zitten vast heel wat uurtjes in? Jij kunt mensen letterlijk over het water laten lopen! grin
Liefs, Petra

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki