Loading...
nl

Creaties van Marije

Marije22
Marije22 feb 9 '12
Hoi iedereen,

Om mezelf en hopelijk anderen te inspireren maak ik graag dit topic aan om hier mijn creatieve uitingen te delen.
Het lijkt me een goed idee te beginnen met een gedicht dat vanochtend in mijn hoofd naar boven kwam borrelen, en dat voor mij een goede weerspiegeling is van hoe ik de afgelopen periode heb ervaren. Reacties zijn welkom maar niet nodig, hoor smileIk vind het vooral leuk om op deze manier een stukje van mezelf aan jullie te kunnen laten zien.





Het afscheid


Dromen of illusies
Dagen, weken, jaren
vervliegen

Ook in mij
het verlangen
Houdt mij gevangen

In mij de ziel
zo onbevangen
doch moet worden bevrijd

Eindelijk dichter
bij de werkelijkheid

Dit is een afscheid
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 9 '12
wat een prachtig gedicht...

groetjes moonflowertje smile
Marije22
Marije22 feb 9 '12
Dank je wel moonflowertje smileben nu bezig met een tekening van een roodborstje. Eindelijk mijn nieuwe kleurpotlodenset uitproberen! Als het zo ver is, zal ik m hier posten.

Groetjes!
Marije22
Marije22 feb 9 '12
Zo de eerste tekening is af!
Van bovenaf gezien is het wel een heel vette vogel geworden haha..
Emuca
Emuca feb 9 '12
Hihi ik vind hem vet lief smile
Solaria
Solaria feb 9 '12
Hij is echt leuk, ookal is hij een beetje aangekomen in jouwn tekening hahah wink
Marije22
Marije22 feb 9 '12
Hij ziet er wel knuffelbaar uit ja tonguehaha! Meer om van te houden zeggen ze dan he.

Meestal teken ik met gewoon potlood.. maar moet zeggen dat dit ook wel erg leuk is smilevooral bij een roodborstje kan het oranje natuurlijk niet ontbreken!
Enigma
Enigma feb 10 '12
En ik vind hem vet mooi...hihihi... laugh...!!!
Troplinake
Troplinake feb 10 '12
Wauw Marije

die is echt heel mooi :-) dit zou ik ook wel willen kunnen :-) misschien moet ik ook eens een topicje maken heb deze week mijn aquarel weer bovengehaald ik was een hele poos inspiratieloos :-) Maar ineens was het terug en heb ik de proef gedaan welke ik beter kan aquarelverf of aquarelpotloden en erna met water overheen.

Zelf weet ik het niet goed misschien met jou hulp wel laugh

die vogel is echt lief ik zou hem zo willen knuffelen tongue

Groetjes
Troplinake / Mieke
wolfke
wolfke feb 10 '12
Een roodborstje met een winters' speklaagje wink.
Heel toepasselijk en heel mooi hoor, Marije22.
Marije22
Marije22 feb 10 '12
@ Troplinake: daar heb je mijn hulp niet voor nodig, joh winklaat de inspiratie het werk doen! De laatste tijd komt vaak hetzelfde roodborstje in onze achtertuin en ik vind het zo'n mooi beestje. Zo komt de inspiratie bij mij vaak vanzelf laughHet mooie van tekenen en schilderen is dat je de vrijheid hebt om je niet aan de regeltjes te houden, er is geen goed of verkeerd smileteken of schilder hoe je het zelf wilt!
Ik ben niet zo goed in schilderen, waaronder aquarellen (mijn moeder kan dat wel heel goed!). Omdat ik zo precies werk, zie ik een probeersel van mezelf al gauw als 'mislukt' als het niet waarheidsgetrouw is. En dan beleef ik er veel minder plezier aan eigenlijk. Heb wel net een nieuwe acrylverfset gekocht tonguedus misschien probeer ik binnenkort wel weer eens wat.

Leuke reacties!
Hopelijk houdt het me (en hopelijk jullie!) wat op gang met het tekenen als ik het gevoel heb dat ik weer even iets moet posten hier winkik vergeet soms hoeveel plezier ik er aan beleef.

Liefs, Marije
Nimueh84
Nimueh84 feb 19 '12
Marije, wat een supermooie tekening! Knap dat je dat kan.
Ben nu al benieuwd naar je volgende tekeningen/schilderijen laugh
Beschermengel
Beschermengel feb 19 '12

Ja ik ook! smile...erg mooi Marije smile
HeiligHart
HeiligHart feb 19 '12
You go girl/woman wink

Heel mooi om te zien dat je dit kan creëren..
Marije22
Marije22 feb 19 '12
Ik houd het op girl winkhaha

Dankjewel hoor, kim maria. Houd jij ook van tekenen/schilderen?
Misschien ga ik morgen maar weer eens aan de slag! De dagen gaan zo snel en ik wil zoveel!
HeiligHart
HeiligHart feb 19 '12
haha jaa ik ken het gevoel!
Zoveel te doen en zoveel ideeën dat het moment van beginnen zo aan je voorbij kan gaan toch!
Ik vind tekenen en schilderen heel fijn en leuk om te doen laugh

Ik doe het echt heel sporadisch en heb de fijne kneepjes nog niet onder de knie. dus dan kan ik zo af en toe ook nog een beetje onzeker zijn erin blush. Terwijl ik ook wel weer weet dat ik het kan als ik mijn volle concentratie erop leg..

Ik moet ook maar gewoon weer aan de slag gaan, haha.
(ik ben benieuwd naar wat je morgen gaat maken)
Marije22
Marije22 feb 19 '12
Ja ik begrijp wat je bedoelt winkik voel me ook snel wel ergens onzeker over.. maar dat laat je juist makkelijker los als je het gewoon - verstand op nul - op het forum plaatst. En anderen kunnen je daarin dan juist aanmoedigen, of jij kunt anderen weer inspireren.

Het nadeel is dat je zo 4, 5 uren verder bent..de tijd vlíegt echt als ik aan het tekenen ben, terwijl ik eigenlijk met solliciteren bezig moet zijn tongue
Ik heb ook nogal wat halve creaties... heb wel vaker dat ik halverwege een werk niet meer zo'n inspiratie voel, en dan blijft het liggen. Dus kan niets beloven over wanneer er weer een werkje onder dit topic verschijnt tongueMaar zal morgen hoe dan ook weer even crea-bea'en!
HeiligHart
HeiligHart feb 20 '12
ah jaa gewoon een keer doen he? gewoon,omdat het kan..
Wellicht zet ik er straks 1 bij mijn varia :$, hihi.

De tijd vliegt echt super snel voorbij jah. Komt volgens mij ook, omdat we in dezelfde tijd als eerst nu veel meer met onze hersenen doen. Juist omdat we nu met andere trillingen etc te maken hebben en daarbij een bepaald pad hebben gekozen.
Maargoed als je dan ook nog eigenlijk sollicitaties moet doen dan is dat even een kwestie van keuzes maken voor dat moment.. haha ik zou ook liever lekker ontspannen en creëren als ik jou was wink
En lekker de tijd besteden aan meditatief tekenen! Misschien krijg je dan juist wel een goede ingeving mbt een sollicitatie? Weet je al wel een richting qua werk?

Nou have fun met crea-bea'en laugh
liefs
Marije22
Marije22 feb 20 '12
Goed zeg winkEr zijn er steeds meer die hun werkjes op het forum zetten! Erg leuk om te zien.

Ja klopt, de tijd schijnt daardoor heel anders te worden ervaren. Ik verbaas me erover hoe snel de dag voorbij gaat en hoe weinig ik dan eigenlijk nog heb gedaan blush
Het zal toch een combinatie moeten zijn van ontspannen en solliciteren.. Ik weet nog niet eens echt een richting, nee.. Ik heb wel een paar ideeën maar weet niet of ik ze serieus moet nemen, ben bang dat ik dan niet genoeg verdien om de huur van te betalen, of dat het erg stressvol is (bijv eigen onderneming creatieve therapie, of gaan schrijven). Klinkt eerder als uit de hand gelopen hobby's he tongueIk heb wel een opleiding rechten in de pocket, maar ik vraag me af waarom ik dat heb gestudeerd. Het past niet bij me.. 't Zal nog wel blijken hoe dat een plek gaat krijgen in mijn leven, maar tot die tijd vind ik het wel moeilijk te solliciteren naar werk waar ik eigenlijk niet op zit te wachten. Positief blijven is the key smile

Jij ook, veel plezier met creatief zijn laughGroetjes!
HeiligHart
HeiligHart feb 20 '12
Jaa ontspannen en solliciteren lijkt mij ook een goede combi..
Als je dat goed in balans hebt kan je ook meer stress en weerstand aan smile..
Och en lastig is dat he! Als je je moet bedenken wat je voor een werk kan doen dat en bij jou persoonlijk past en waarmee je ook de basisbehoefte van kan voorzien.
Helaas is dat niet altijd even gemakkelijk tegenwoordig.

Misschien kan je een parttime baan nemen en daarbij rustig je eigen dingetje opstarten? En naarmate dit steeds beter loopt kan je qua uren minderen bij je parttime baan?
Heb je toch een beetje zekerheid en mogelijkheid tot switchen?
Misschien is het ook wel erg interessant om met je rechten studie iets met spiritualiteit te doen? Weet niet of er iets creatiefs te bedenken is dat het die mogelijkheid bied?
mmm uitdagend..

Ik zal je licht sturen om tot een mooi doel te komen laugh
Pagina's: 1 2 3 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki