Hoi allemaal,
zoals beloofd (he Petra ;)) heb ik vannacht goed opgelet! Dit is wat ik heb gedroomd:
De droom begon heel realistisch, ik was namelijk bij mijn ex om spullen van mij op te halen uit ons appartement nadat we uit elkaar gegaan waren. Dit scenario heb ik al eens meegemaakt, toen ik de eerste helft van mijn spullen kwam ophalen. De tweede helft haal ik binnenkort op (.. ik hoop daarom dat mijn droom geen voorspellende kern in zich draagt )
De sfeer in de droom was grimmig... een beetje duister. Mijn ex-vriend leek compleet in de put, in de war, een totaal ander mens. Ik was bang dat hij door zou draaien. Het grootste deel van de droom was ik heel rustig spullen van mij aan het verzamelen, ik leek geen moeite te hebben met de situatie. Mijn ouders hielpen me, en er werd zelfs een leuk uitje van gemaakt (we bestelden luxe broodjes gezond met alles erop en eraan). Het huis was niet zoals in het echt, maar veel groter. Het leek net alsof de slaapkamer was 'gekopieerd', er stonden wel 5 dezelfde bedden en kasten, wat het meer aan een slaapzaal deed denken. Mijn ex was constant op de achtergrond aanwezig terwijl ik mijn spullen in dozen inpakte. Op een gegeven moment vertelde hij me dat hij inmiddels met een ander meisje het bed had gedeeld, waarop ik boos werd en hem een kwetsende opmerking naar zijn hoofd slingerde. Dit was blijkbaar de druppel bij hem, want vervolgens kwam hij aanlopen met in zijn handen een aantal dartpijltjes, die hij op mij probeerde te mikken. Hij miste mij, maar raakte iemand in de nek (iemand van het Merudi-forum!). Daarna raakt hij ook een stel of echtpaar dat ineens in de kamer aanwezig was. Bij het eruithalen van dit dartpijltje voltrok zich ineens een 'horrorscenario': het echtpaar dat geraakt was 'liep leeg', waarbij de organen heel onsmakelijk naar buiten kwamen stromen. Ik dacht nog in de droom, die zijn er geweest, maar blijkbaar leefden ze nog. Ze leken ontdaan van al het slechte in zich, alsof zij 'verlicht' waren. De uitkomst leek in ieder geval positief..
Mijn ex werd daarna door de 'dienst' afgevoerd omdat hij compleet de weg kwijt was. Ik ging verder met inpakken, en voerde ondertussen nog een luchtig gesprek met mijn moeder. Op dit moment werd ik wakker.
Een erg rare droom moet ik zeggen... geen nachtmerrie maar wel een creepy sfeertje. Kunnen jullie er misschien iets uithalen?
Liefs!