Loading...
nl

Krachtplekken Maken op deze aarde

JulienMoorrees
JulienMoorrees jan 31 '12
Het vormen van krachtplaatsen op aarde zal steeds meer in gang worden gezet door mensen die de aarde willen verbinden met het universum. Veel krachtplaatsen van vroeger zijn inmiddels van energie veranderd door de dingen die daar
plaats vonden. Ze vragen erom om weer geactiveerd te worden. Daarnaast zijn er erg veel plekken op deze aardbol die prima als krachtplaatsen kunnen fungeren. Eigenlijk kan iedere plek wel als krachtplaats dienen, alleen zullen bepaalde plekken gemakkelijk te activeren zijn. Over het algemeen zijn dat de plekken die al goed voor je aanvoelen. De energie is daar positief en je hoeft dan alleen nog maar als verbinding te
fungeren. Voor plekken die niet goed aanvoelen en die je toch als krachtplaats wilt maken is het verstandig om veel ervaring te hebben in het activeren van krachtplaatsen.

Bovendien is het niet aan te raden dat alleen te doen maar samen met andere ervaren mensen. De volgende oefening gaat over het activeren van krachtplaatsen op plekken die al goed aanvoelen. Iedereen kan dit doen! Je hoeft dus niet gestudeerd
te hebben of paranormale gaven te bezitten. Dit is een stuk van je geboorterecht en die mag je opeisen waardoor je moeder aarde kunt dienen in haar ascensie. Zo kan ze weer in balans komen en in haar natuurlijke staat. De plek die je wilt activeren kan bijvoorbeeld een prachtige plek in de natuur zijn waar je graag bent en tot rust komt. Belangrijk is dat je er achter staat en gemotiveerd bent om dit te doen.

Een krachtplek maken is dus eigenlijk zo moeilijk nog niet. Om de plek krachtig te houden (of zelfs sterker te maken) zul je hem moeten onderhouden. Dat houdt in dat je met enige regelmaat er energie aan zult mogen besteden. Eens per maand bijvoorbeeld bij de volle manen is een hele mooie optie.

Activatie alleen in de natuur
Je zoekt een plek uit die je wilt activeren. Baken dit af in een cirkel met dingen die je daar vindt, zoals stokjes, steentjes, eikeltjes of beukennootjes. Bij het maken van de cirkel ga je met de richting van de klok mee. Plaats jezelf in het midden van de cirkel en ga je allereerst even aarden door met je voeten op de grond te stampen. Daarna ga je precies in het midden staan . Adem diep in door je neus en adem uit door je mond. Probeer los te komen van je gedachten over thuis en andere zaken, probeer even gedachteloos te zijn. Herhaal die ademhaling een paar keer en wees er zeker van dat die ademhaling helemaal tot in je buik komt. Vraag je gidsen en engelen om hulp, vraag ook je hogere zelf en de deva’s om hulp.

Als je hun aanwezigheid niet kunt voelen, wees gerust, ze zijn er en helpen je bij dit belangrijke stukje voor de heling van moeder aarde. Visualiseer een ring van vuur daar waar jij je cirkel hebt geplaatst. Het is het vuur van onvoorwaardelijke liefde. Laat die onvoorwaardelijke liefde branden en weet dat alle negatieve energie die hiermee wegbrand, positieve energie zal teruggeven.

Zie hoe mooi dat vuur is, al die kleuren variërend van rood, oranje en geel tot zelfs een vleug groen en blauw. Rood van passie en vreugde, oranje van warmte en levenslust, geel van rust en berusting, groen van helen en geheeld worden, en blauw van goddelijke kracht. Laat al die kleuren nu langzaam de hele cirkel vullen en zie hoe prachtig ze in elkaar overvloeien en met elkaar dansen.

Terwijl de kleuren schitterende patronen blijven maken gaat jouw aandacht weer naar de buitenkant van de cirkel en laat het vuur van onvoorwaardelijke liefde plaats maken voor het water. Het water van emotie en verwerking. Laat het water voorzichtig neerkomen in die buitenste cirkel als een douche en laat het zijn plaats innemen door het vuur te doven. Als het vuur gedoofd is kan het water tot diep in de grond dringen en dat doet het. Het gaat dieper en dieper, dwars door alle lagen aarde heen tot aan het middelpunt van de aarde.

Daar vindt het even rust en mag dan weer zachtjes weer naar boven gaan. Door al die aardlagen is het water zuiver geworden van alle pijn die op deze plek ooit is gevoeld. Eenmaal weer bij de aardkorst aangekomen verzamelt het al haar kracht en spuit dan in alle glorie en triomf naar het middelpunt van de cirkel. Hierdoor wordt de complete cirkel incluis jezelf gedoucht door kleine helende waterkristallen en ontstaan er prachtige regenboogjes. Geniet even van de regenbogen en vraag dan zachtjes aan het water of ze stoppen met de douche en of ze plaats willen maken voor een ring van aarde.

De aarde die gereinigd is door het water hoopt zich op in de buitenste cirkel. Hierdoor ontstaat een solide dijk. Een dijk van vastberadenheid en bescherming. Laat die dijk van vastberadenheid en bescherming na een poosje in de grond dringen en samenpersen totdat het van structuur veranderd en er een ring van goud in de grond ligt. Goud van kostbaarheid en duurzaamheid.

Nu de basis van de cirkel erg stevig is en de cirkel gevuld is met onvoorwaardelijke liefde , passie, vreugde, warmte, levenslust, rust, berusting, helen en geheeld worden, goddelijke kracht, emotie en verwerking gaat je aandacht weer naar de buitenste cirkel. Daar laat je een wind ontstaan die gaat cirkelen met de richting van de klok mee. Eerst heel erg langzaam en alleen aan de buitenkant van de cirkel.

Geniet van die wind, die de lucht zuivert van alle boze gedachten die ooit op deze plek gedacht zijn. Laat na een poosje de wind sneller cirkelen, sneller en sneller totdat er een soort van tornado ontstaat. In het middelpunt het smalste deel van de slurf sta jij. Als je naar boven kijkt zie de slurf steeds wijder worden en hoger gaan. Terwijl jij met beide benen stevig op de grond blijft staan, gaat de slurf steeds hoger en hoger.

Tot ver in de blauwe lucht, door de atmosfeer heen tot in het verste van het universum. Visualiseer dan dat het puntje van de slurf, het rustige deel van de tornado, bij je kruinchakra naar binnen gaat. Het danst langs al je chakra’s en raakt ze aan met zijn helende kracht en gaat dan verder door je voeten heen, de aarde in.

Jij blijft waar je bent terwijl de slurf dieper en dieper de aarde in gaat en daar steeds breder wordt. De tornado is nu veranderd in een soort van zandloper en het dunste punt, de verbinding, dat ben jij. Door de wervelende kracht worden alle kleuren en kwaliteiten steeds intenser en uiteindelijk verstrooid naar het verste van het universum en het diepste van de aarde.

Terwijl de verbinding met het diepste van de aarde en het verste van het universum tot stand is gebracht, voel jij je sterk, rustig, evenwichtig. Dit is het moment dat jij je wens mag doen en wees voorzichtig, want je krijgt wat je wenst.
Na je wens laat je heel voorzichtig de wind in kracht afnemen.

De werveling wordt steeds minder en de vorm van de zandloper verdwijnt doordat het deel uit het diepste van de aarde weer omhoogtrekt, door je lichaam heen totdat hij weer los is van jou en de aarde. Ook het deel vanuit het universum trekt zich terug en uiteindelijk waait de wind alleen nog om jou heen. Geniet nog even van die heerlijke zachte bries en bedank hem voor zijn kracht.

Hef in gedachten de cirkel op maar vraag of de verbinding mag blijven bestaan zodat iedereen die op die plek komt de magie ervan kan voelen. De bries verdwijnt en het is nu rustig om je heen. Je bent deelgenoot geweest bij het maken van een verbinding tussen het universum en de kern van de aarde. Je hebt deelgenomen aan een stuk heling op die plek. Dat maakt dat je altijd gebruik mag maken van de positieve energie die hier vanaf nu heerst.

Je hebt dit niet alleen gedaan je hebt hulp gevraagd aan je gidsen en engelen, je hogere zelf en deva’s. Bedank hen met het grootste respect voor hun hulp, bescherming en kracht. En geef aan dat zij weer mogen gaan in vrede. Daarna besteed je aandacht aan jezelf door weer goed te aarden en eventueel iets te gaan eten en drinken.

Datgene waarvan je de cirkel hebt gemaakt verdeel je weer in het bos, zodat je de plek ogenschijnlijk zo achterlaat als je hem gevonden hebt. Een paar items die je gebruikt hebt zou je mee kunnen nemen om die voor een andere plek te gebruiken die je zou willen activeren. Op die manier verbind je als het ware de ene plek met de andere.

Dit is één manier om een krachtplaats te activeren. Er zijn er vele andere. Ook in je eigen huis kun je plekken activeren. Een cirkel kun je dan maken door bijvoorbeeld waxinelichtjes, glaasjes water of wierook te plaatsen. Misschien heb je zelf andere ideeën. Aarzel niet om je te laten leiden door je intuïtie. Zolang je intentie zuiver is ben ik ervan overtuigd dat je waarschijnlijk met minder ‘poespas’ hetzelfde resultaat kunt bereiken. De ‘poespas’ is vaak alleen handig om je aandacht te richten op datgene wat je wilt bereiken. En een geleide meditatie is gewoon heerlijk om te doen. Eventueel kun je de meditatie eerst inspreken op een bandje.

bron: http://www.openmind.nu/krachtplaatsen.html
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 31 '12
Het is wel een mooie manier van mediteren...
Ik zelf ben pas net begonnen met mediteren, zonder iets anders aan het doen te zijn...
Ik bedoel... meestal mediteer ik als ik aan het schilderen ben!
Maar nu heb ik geen kwast in mijn hand, maar gewoon met mezelf en mijn gids...

Je brengt me nu wel op een idee...
Om het eerst te ervaren... wil ik dit gaan doen in huis...
(behalve het stampen)
Ik snap het idee in ieder geval wel...
en wil dit thuis doen op het kamertje waar ik meestal kleren strijk
en waar ik ook al een paar keer heb gemediteerd ...
Dan maak ik het mijn plaatsje
wink
Sundance
Sundance feb 1 '12
krachtplekken mogen (in)voelen en openen is prachtig werk. smile
Ariel
Ariel feb 1 '12
Leuk is dat je het schrijft en dat ik het afgelopen maandag gedaan heb achter in onze tuin.
Het was een hele mooie ervaring.
Ik heb zelfs de boom (een hazelaar) gehoord.
De boom hoorde ik zoemen.
Petra
Petra feb 1 '12
Het is bijzonder om met de krachtvelden tussen hemel en aarde te werken, het verhoogt ons bewustzijn. Aarde en hemel zijn energetisch en levend, wij dragen beiden in ons, wij zijn een soort brug, het resultaat van beiden. Het klinkt misschien wat kinderlijk zo, maar ik houd het graag eenvoudig (voor mezelf):

Wij zijn het resultaat van moedertje aarde en vadertje hemel.

Wij dragen de energie van beiden en door die bewust in gang te zetten in onszelf en daardoor die brug tussen beiden (= volledig zijn) te zijn is dat harmoniserend en helend voor alle betrokkenen.

Hemel, aarde en alle leven wat dit voort heeft gebracht.

JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 1 '12
Dit is inderdaad heel mooi. Ik heb dit gisteravond met mijn praktijkruimte gedaan, en vandaag er een eerste sessie in gedaan. Wat een verschil en kracht die helpt bij het werken met mijn client! Super mooi hoe dit ook werkt met plekken in huis.
Cialara
Cialara feb 1 '12
Ja, NiMS, ik heb ook zo'n krachtplek gecreëerd in mijn praktijkruimte, en inderdaad, het werkt gewoon perfect, je kunt dan nog zuiverder werken wel. Maar deze meditatie is prachtig, heb hem met plezier gelezen. Ik heb zelf gewoon op gevoel en intuitie gedaan, en beetje geholpen door mijn gids, die mij altijd zulke dingen laat doen wel smile

Ik maak ze zelf met behulp van edelstenen en waxinelichtjes smilein een cirkel met twaalf stenen, op iedere windrichting, en vier waxinelichtjes, voor mij is vier het getal van de aarde en de vier elementen.

De verbindingen die we kunnen leggen als we in zo'n cirkel zitten zijn mooi en zuiver.
gast
gast feb 1 '12
Er zijn toch 5 elementen? Water, aarde, vuur, lucht en ether? Of is dat weer voor iets anders bedoeld?
Cialara
Cialara feb 1 '12
ja, die zijn er wel, maar ether is niet echt een aards element zeg maar... althans in mijn gevoel dan eh smile
Petra
Petra feb 1 '12
Origineel bericht van: Cialara
Ja, NiMS, ik heb ook zo'n krachtplek gecreëerd in mijn praktijkruimte, en inderdaad, het werkt gewoon perfect, je kunt dan nog zuiverder werken wel. Maar deze meditatie is prachtig, heb hem met plezier gelezen. Ik heb zelf gewoon op gevoel en intuitie gedaan, en beetje geholpen door mijn gids, die mij altijd zulke dingen laat doen wel smile

Ik maak ze zelf met behulp van edelstenen en waxinelichtjes smilein een cirkel met twaalf stenen, op iedere windrichting, en vier waxinelichtjes, voor mij is vier het getal van de aarde en de vier elementen.

De verbindingen die we kunnen leggen als we in zo'n cirkel zitten zijn mooi en zuiver.


Hee wat herkenbaar, ik leg ze inderdaad ook met kristallen en kaarsjes (wierook)
Petra
Petra feb 1 '12
Origineel bericht van: gast
Er zijn toch 5 elementen? Water, aarde, vuur, lucht en ether? Of is dat weer voor iets anders bedoeld?


Je kunt 4 ook als de vier windrichtingen zien. Maar bijvoorbeeld ook als de vier elementen met het 5e element (ether) gecentreerd boven je hoofd of desgewenst om je heen. Beetje onhandig voor een kaarsje grin
JulienMoorrees
JulienMoorrees feb 3 '12
Ja leuk, ik heb ze ook gemaakt met waxinelichtjes en kristallen. Zie plaatjes voor mijn krachtplek en hoe die was:
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 3 '12
Wouw...

ziet er goed uit!
met al die steentjes zo...
Zelf heb ik ook best wel een hoop stenen smile
Mooi ook die spiraal zo

Groetjes moonflowertje wink
MoonFlowertje
MoonFlowertje feb 3 '12
als ik vanmiddag thuis kom... ga ik een krachtplekje maken op de plaats waar ik altijd een kaarsje brand voor mensen die het kunnen gebruiken en voor mensen die naar de andere kant zijn gegaan... dat wordt dus een extra extra lichtpuntje die in dan brand tongue
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos feb 3 '12
Wat ik me afvraag, is dit ook te visualiseren met het maken van een krachtplek?
Alles is immers energie, dus dan zou je ook door een goede visualisatie een krachtplek kunnen maken. Of zie ik dit verkeerd?
Ariel
Ariel feb 3 '12
Nee hoor dat zie je goed,maar als je het prettig vind om een cirkel te maken zial bijv.de foto's is het ook goed.
Ik heb het gedaan met alleen visualiseren en werkt geweldig.
Petra
Petra feb 3 '12
Origineel bericht van: IkGeefJeEenRoos
Wat ik me afvraag, is dit ook te visualiseren met het maken van een krachtplek?
Alles is immers energie, dus dan zou je ook door een goede visualisatie een krachtplek kunnen maken. Of zie ik dit verkeerd?


Ik weet niet of je het verkeerd ziet :-), in ieder geval deel ik je visie. De intentie, de aandacht en overgave is volgens mij het allerbelangrijkste als je met het energieveld (op welke manier dan ook) bezig bent.

Toch gebruik ik graag kristallen (berg + lemurië), dit omdat zij op een bepaalde manier de aarde-energie goed geleiden, maar ik pak ze ook niet altijd.
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos feb 3 '12
Als iemand het fijn vindt om met hulpmiddelen dit te doen, is dat ook zeker niet verkeerd. En ik kan me voorstellen dat deze ook per keer weer anders kunnen zijn, net waar de meeste behoefte/ondersteuning bij nodig is.

Maar toen ik het las leek de plek waar ik zat erin mee te gaan.

Ik ga in ieder geval eens oefenen of ik het ook wat groter kan maken dan alleen mijn zitplaats.

Maar, komt even een andere gedachte op, dit kan je dus ook visualiseren met de hele wereldbol. Of zie ik dit verkeerd? Dat zou toch alleen maar goed zijn? Of haal je dan onbedoeld nog wat op je schouders, omdat je ook met de negatieve lading zit....
Want dan zou dit in 1x de hele wereld een stuk vooruit helpen, zeker als meerdere mensen dit zouden doen.
Ariel
Ariel feb 3 '12
Ik denk dat je dan teveel ellende op je nek haalt.
Je kunt niet de hele wereld op je schouders nemen.
Er is teveel negativiteit in te veel mensen en dit haal je dan ook binnen ben ik bang.
Ik merk het hier in huis al.
Ik heb nu het helen huis geactiveerd en ik voel in ene de hoofdpijn van mijn dochter en mijn man komt binnen en ik voel dat hij het zat is voor die dag.
Stel je voor als je alle gevoelens van alle mensen bij je binnen krijgt.
Ik moet er niet aan denken.
Hou het eerst maar bij je eigen huisje daar gebeurd al genoeg wink
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos feb 3 '12
haha, ik wil ook (nog lange na) niet de wereld doen hoor, inderdaad hier in huis is het al druk genoeg en heb mijn handen daar al vol aan. Of eigenlijk mijzelf en daarna de rest van het huis...

Maar het zou toch kunnen, zeker als het met een grote groep mensen gebeurd, toch?

En stel nou voor dat dit zou gebeuren, wat voor effect zou dit hebben? (behalve dat die mensen dus alle negativiteit weg halen voor eventjes) Zouden die negatieve mensen dit ook merken?

Het zullen waarschijnlijk alleen speculaties zijn... maar dan toch, ben nieuwsgierig.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki