Loading...
nl

De maan misplaatst?????

Ariel
Ariel jan 30 '12
Het blijft maar in mijn hoofd spoken.
Ik had het op een droom kunnen gooien zij het niet dat dochterlief het die ochtend ook zag.

Ik bracht haar naar school en de maan stond heel dichtbij en in het noord/ noord-west.
Het was best dichtbij en daarom viel het ons ook op.
Mijn dochter zei nog tegen een ander kindje :"kijk die maan zo groot." En wees de goede richting op.
Het kindje keek en keek min dochter weer verbaasd aan en liep door..
Het kindje zag het duidelijk niet.
Niemand zag het alleen wij 2.

Ik vertelde het gister mijn man en die zei dat de maan helemaal niet daar kan staan en hij ook niet begreep wat we wel gezien hebben.

Weet iemand hier wat we gezien hebben?
Delen:
Petra
Petra jan 30 '12
Hai Kalika ik herken je waarneming, heb dat ook vaker gezien en me afgevraagd hoe dat kwam. Er is een logische verklaring.
Waarschijnlijk heeft dit te maken met het feit dat de aarde niet precies rond is. Afhankelijk van op welk punt je in de roterende bewegingen van aarde en maan t.o.v. elkaar staat, wordt de kijk-afstand of zichtlijn (zo noem ik het maar even) dus langer of korter.

(quote wikipedia)
De aarde is geen perfecte bol. Door middelpuntsvliegende krachten gaat de aarde, die inwendig nog plastisch is aan de evenaar wat uitzetten en daardoor worden de polen wat afgevlakt. Hierdoor neemt de aarde de vorm aan van een ellipsoïde. Aan de polen ben je dus dichter bij het middelpunt van de aarde, dan aan de evenaar.
(einde quote)

Misschien een rare vraag en zijdelings, maar heeft hier toch ook weer mee te makem. Ik vroeg me dat af n.a.v. jouw vraag namelijk omdat jij ook bewust om je heen kijkt en ervaart, daardoor subtiele veranderingen opmerkt (zoals dieren dat bv ook doen):

Voel jij de aarde ook steeds vaker 'bewegen' onder je voeten. Niet continue natuurlijk, maar op momenten?
Ik heb zelfs soms letterlijk het gevoel alsof ze aan het uitdijen, ruimte aan het maken is.

Het lijkt een rare ingeving,zette me aan het denken en zodoende ben ik me er meer in gaan verdiepen. En dan blijkt het eigenlijk helemaal niet raar als je bedenkt dat planeet standen invloed hebben op de materie. Een bepaalde stand van de maan laat het water wassen (zwellen) en heeft zodoende ook invloed op ons lichaam (biologisch).

Die bewegingen die ik momenteel voel zijn voor mij een soort van teken dat de aarde zich opmaakt, of op een dusdanige manier beweegt dat zij onder een ander soort invloed van de planeten staat in het magnetisch veld, anders dan anders (daar bedoel ik mee een periode van jaren). Deze verandering resulteert in een 'galactische alignment' waar in veel oude geschriften (mayas, hopi, semurians) over gesproken wordt. Hoewel het magnetisch en energetisch veld hier mee samenhangt is dit zeker niet iets om ons zorgen over te maken. Het is wel juist een heel bijzondere gebeurtenis die niet vaak voorkomt. In veel zuid-amerikaanse landen , zoals Mexico, Peru, Brazilië e.a. wordt dit dan ook groots gevierd op 21 december 2012.



























Technische details zijn via google te vinden op astronomische sites etc..

Ook de zonnestormen die we momenteel ervaren staan precies beschreven en hebben effect op ons gehad de afgelopen week. Het heeft iets te weeg gebracht in ons energieveld. Dat resulteerde in een onrustig gevoel, minder goed slapen, wakker liggen, meer nadenken, allerlei dingen voelen of waarnemen, dingen letterlijk 'opruimen' in je systeem. Dingen die zich in ons bewustzijn afspelen hebben een cosmische verbinding/oorsprong.

Om op die 'galactische alignment' terug te komen, ik ben er vrijwel zeker van dat deze 'cropcircle' (echt inmens groot en kán niet door mensen gemaakt zijn in dat tijdsbestek> 80% van de cirkels blijkt later fake te zijn, maar...20% zijn werkelijke 'wonderen') ons dit ook laat zien. Maar dat is wel mijn eigen invulling/gevoel, andere mensen hebben daar misschien andere ideëen over. Ik volg ook maar gewoon mijn eigen gevoel/ervaring zo goed als ik kan..
grin

(ook prachtige muziek trouwens)

Ariel
Ariel jan 30 '12
Ik heb de laatste tijd wel geregeld dat het net lijkt of de grond beweegt.
Dat ik ineens even mijn evenwicht erdoor lijk te verliezen en dat is niet door een duizeling in mijn hoofd ,maar voel het echt onder mijn voeten gebeuren.
Is dat wat je bedoeld?
Soms ook als ik rij of mee rij en dan vraag ik mijn man voelde je dat ook ,maar nee hij niet.
Petra
Petra jan 30 '12
Precies dat bedoel ik ook, andere mensen voelen het dan niet, maar de hoogsensitieve mensen die ik ken dus weer wel. Alsof je inderdaad even naar je evenwicht moet zoeken. Misschien hangt het er ook wel een beetje vanaf in hoeverre dat je in contact met Gaya (moeder aarde) staat. Net als de indianen (en aboriginals en andere volken die dicht bij de natuur staan) ben ik er van overtuigd dat Gaya een levend wezen is, maar weer andere mensen zien de aarde als een stukje aarde/vulkaan/rots.

Het leuke is dat ik ook wetenschappelijk ben gaan zoeken en toen ontdekte ik tot mijn stomme verbazing dat op de dagen dat er veel schommelingen waren, de magnetosphere ook aan het schommelen was. Dat wil zeggen de weerstand in het magnetisch veld waarin de aarde zich voortbeweegt.

Hier zie je de magnetosphere van eergisteren. Normaal gesproken zouden de lijnen vloeiend naar achter moeten bewegen, dat doen ze ook, maar als je het filmpje uitkijkt dan zie je de lijnen ineens voor kortere of langere tijd naar binnen of verlopen chaotisch. Dát is het moment dat het magnetisch veld ineens inklapt/een andere waarde heeft. Blijkbaar zijn hooggevoelige mensen dus in staat die verschillen zonder hoogwaardige meetapparatuur op te pakken.

Magnetosphere 28 januari 2012

In combinatie met het eerste stuk wat ik schreef, heeft ook de wetenschap al waargenomen dat het magnetisch veld van de aarde momenteel aan het veranderen is.

Zo is de schumann resonantie (wordt ook wel de 'hartslag' van de aarde genoemd) hoger en neemt het magnetisch veld af. Dit laatste heeft Nasa ook bevestigd in een onderzoek dat zij onlangs gepubliceerd hebben.

Dan is een bewustzijnsverhoging en alle veranderingen die momenteel gaande zijn ineens niet meer zo vreemd en maken de voorspellingen van de Mayas, Egyptenaren, Hopi's, indianen etc. 'perfect sense', want zij waren niet alleen erg spiritueel, zij konden ook geweldig goed rekenen en berekenen, wisten ongelooflijk veel van ons planetair stelsel.

Het doet me goed te ontdekken dat ook de wetenschap steeds meer antwoorden op dit vlak vind en de moeite neemt om ook (tot nu toe) 'buitengewone' zaken te onderzoeken. We weten dus nu niet alleen 'spiritueel' dat we veranderingen ondergaan, maar het kan op veel punten ook wetenschappelijk onderbouwd worden aan de hand van metingen..

Leuk 'eten' voor de sceptici op onze aarde vind je ook niet? (haha kon het niet laten na jaren van hsp-ontkenning) grintongue

Ariel
Ariel jan 30 '12
Nou daar kunnen ze nog even op teren.
Petra
Petra jan 30 '12
blush
Sundance
Sundance jan 30 '12
Origineel bericht van: Kalilka
Ik heb de laatste tijd wel geregeld dat het net lijkt of de grond beweegt.
Dat ik ineens even mijn evenwicht erdoor lijk te verliezen en dat is niet door een duizeling in mijn hoofd ,maar voel het echt onder mijn voeten gebeuren.
Is dat wat je bedoeld?
Soms ook als ik rij of mee rij en dan vraag ik mijn man voelde je dat ook ,maar nee hij niet.

hahaha, ja. dit voel ik ook sterk, al wat jaren. het is niet altijd maar geregeld. het lijkt naar mijn gevoel ook steeds sterker te worden of ik neem het gewoon sterker waar. en of het nou gewoon zo is, of onder de douche(dat was schrikken hahaha) maar ook in bed(dat manlief al van mij te horen kreeg van; hey blijf is liggen man, met je gewiebel). ben ergens blij te horen dat jullie dit ook ervaren en ik met een gerust hart niet hoef te denken van....tikkerdetik, whahaha...
de maanwaarneming heb ik ook al eens op die manier waargenomen en kwam toen gelijk uit bij wat hier geschreven werd. maar nou had ik in okt. of nov. iets. mss zelfs kort daarvoor, weet het zo gauw niet meer. maar liep iedere avond wat rond te lopen in gedachten van, (terwijl ik naar de sterren keek s,avonds)er is iets veranderd, er klopt iets niet. tot ik zoiets had van; de sterren staan dichterbij. het lijkt wel of bepaalde sterren die normaal verder af staan, nu dichterbij schuiven. zo voelt het ergens.

zo en nu ga ik verder koken. maar leuk topic!!! dank hiervoor. en dank dat ook ik hier mag delen en dankje dat jullie zo mooi delen hierin!

liefs
Ariel
Ariel jan 30 '12
Origineel bericht van: Petra
blush


Ik bedoelde de sceeptici wink
Ariel
Ariel jan 30 '12
ja ik merk het ook steeds vaker dat de sterren anders staan.
Wel apart.
Misschien alleen op paranormaal niveau te zien?
Of het is zo subtiel dat mensen die er niet opletten het niet zien ,maar dan vraag ik me af waarom mijn man het niet ziet en zijn broer.
Vooral zijn broer die is altijd met de maan en de sterren bezig.
Ik zal hem eens vragen anders.
Kwaad kan het niet lijkt me.
Petra
Petra jan 30 '12
Origineel bericht van: Kalilka
Origineel bericht van: Petra
blush


Ik bedoelde de sceeptici wink


*haalt weer opgelucht adem*

grin

Ik denk dat paranormale waarnemingen ontstaan omdat je in staat bent fijngevoeliger waar te nemen op allerlei nivo's. Je zintuigen en waarneming is veel opmerkzamer. Mensen die onbewuster leven gaan gewoon aan meer dingen voorbij omdat ze er gewoon minder 'oog' voor hebben? Dat bedoel ik niet negatief of veroordelend overigens, ieder mens is goed zoals die is natuurlijk.
Sundance
Sundance jan 30 '12
'anders staan' niet in de directe zin. meer of ze stap voor stap (niet allemaal en die wie naar voren komen,ook weer niet tegelijk)naar voren komen. telkens een paar. ergens voelt het zo. ik weet ook niet of wetenschappelijk gezien hierover wat gezegd kan worden. mss kan jouw broer er inderdaad wat in herkennen. tis voor mij inderdaad niet in het zien met m,n blote oog, maar innerlijk terwijl ik wel naar de hemel kijk. wat mij is opgevallen; dat ik sinds een paar maand, vaak als ik savonds ga liggen in bed, en m,n ogen dicht doe, de sterrenhemel/universum zie, heel ver. dus ik kan nog niet echt een link leggen of dit nu ook nog weer samenhangt. maar het blijft of een zachte manier 'ahmeren'ergens. de puzzelstukken zullen ook hierbij wel weer vallen. maar soms is een mens best wat voornieuwsgierig hahaha...
HeiligHart
HeiligHart jan 30 '12
hej Kalilka,

Weer een topic van je die ook bij mijn eigen waarnemingen past.
Ik heb de laatste tijd vaak, dat het lijkt alsof de maan met mij meebeweegt als het ware.
Ga ik even een boodschap doen (rechte lijn) dan lijkt de maan zich te verplaatsen.
Bij terugkomst thuis staat die weer op de "oude" plek.

Ook stond de maan laatst op een plek waar ik hem normaal gesproken helemaal niet zou zien. en de maan stond precies tussen twee heldere sterren in. verder waren er geen sterren zichtbaar in de lucht. (ik zie vaak ook een soort van hartslag bij de sterren, weet niet of andere dit ook waarnemen?).

Het bewegende gevoel ervaar ik ook trouwens. Soms geeft dit mij een beetje een zeeziek achtig gevoel. En daarbij lijkt het alsof ik over lucht loop. zo licht voel ik mij dan.
leuk topic smile

liefs
Ariel
Ariel jan 30 '12
Die hartslag van de sterren is omdat sterren niet stil hangen in de lucht ,maar stuiteren zeg maar.
Zodra ze minder goed te zien zijn staan ze verder weg en als ze helderder zijn staan ze dichterbij.

Ik geloof dat ik het zo goed uit mijn herinnering opgediept heb.
Is al weer 20 jaar geleden dat ik het op school leerde.
Ariel
Ariel jan 30 '12
Ik heb de vraag naar mijn zwager gemaild eens kijken wat hij zegt.
Een spiritueel antwoord zal niet komen hij is erg 3D ingesteld ,maar misschien is er een verklaring voor.
Sundance
Sundance jan 30 '12
Origineel bericht van: Kalilka
Ik heb de vraag naar mijn zwager gemaild eens kijken wat hij zegt.
Een spiritueel antwoord zal niet komen hij is erg 3D ingesteld ,maar misschien is er een verklaring voor.


ben benieuwd hoe hij het ervaard/ziet laugh
Thanks laugh
Ariel
Ariel jan 30 '12
Ik ben ook benieuwd eigenlijk tongue
Ik heb het idee dat hij gaat denken: huh shockedwat heeft die nu?"
MoonFlowertje
MoonFlowertje apr 12 '12
Begin Mei (ik geloof de 7de) is de maan weer heel groot tongue

groetjes wink
Erix
Erix apr 12 '12
Hoi, ik las dit interessante topic, ik zocht wat informatie ook, en ik had al wat info ooit eerder tot me genomen:
De baan van de maan om de aarde is niet precies cirkelvormig.
Daardoor draait de maan niet altijd even snel om de aarde. Als de afstand tot de aarde het kleinst is, is de snelheid waarmee de maan om de aarde draait het grootst. Natuurlijk zal de de snelheid het kleinst zijn als de afstand tot de aarde het grootst is. Gemiddeld draait de maan met een snelheid van 3,68 kilometer per seconde om de aarde.

Dat de aarde een beetje een ei is ipv geheel rond komt omdat de aarde ronddraait.
Waar de aarde het snelst draait, de evenaar, daar wordt de aarde min of meer iets door die snelheid uitgerekt, de snelheid op de evenaar is 1660 km per uur.
Zoals je wel eens hebt gelezen over de maya's hadden de maya's veel meer kalenders, en wat ze noemen de poolshift is iets wat misschien ineens een stuk kan verschuiven, maar volgens berekeningen van de kalender van de maya's die gebasseerd is op de poolshift verschuift de aardas met 1 graad per 72 jaar.
dus als de polen helemaal rond zijn, dus 360 graden, dan is dat 72 X 360 = 25920 jaar.
Dus de Maya kalender waar men het over heeft die dan 26000 jaar duurde, duurt eigenlijk 25920 jaar.
Dus langzaam verschuiven de polen, dat kan betekenen dat het gebied waar wij nu wonen over 3240 jaar evenaar is, of misschien poolgebied, al naar gelang welke kant wij in die poolshift draaien.
Ook hoorde ik vorig jaar ten tijde van de tsunami dat tijdens die tsunami de afstand van de maan en de aarde iets kleiner was geworden.
Ook heb je te maken met gezichtsbedrog soms.
als de maan aan de horizon staat en je ziet de maan vlak bij voorwerpen waar je de grootte van inschat lijkt de maan voor ons gezichtsveld groter dan wanneer de maan veel hoger aan de hemel staat en je geen objecten vlak bij de maan ziet.
Dus er zijn dan tal van zaken die mee kunnen spelen.

Groetjes smile

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki