Loading...
nl

Mandala's

Marije22
Marije22 jan 29 '12
Hoi iedereen,

Vandaag ben ik naar een paranormale beurs geweest, en eindelijk heb ik inzicht over mijn toekomst: ik zal onder andere mandala's gaan tekenen voor de kost. Ik weet alleen nog praktisch niks over deze bijzondere tekeningen. Wie weet meer?

grin
Delen:
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 29 '12
smile

Mandala's zijn al heel oud...
we komen ze dagenlijks tegen in allerlei verschillende vormen
Toch zijn ze rond
Mandala betekend wiel...
Er word ook veel mee gemediteerd, door het inkleuren...
Sommige mensen ontwerpen ze zelf...
het gaat dan om het middelpunt.
Bedenk dat je zelf het middelpunt bent, deze ga je beschermen met kleuren...


dit is een van de bekenste mandala's die ik ken...
die stamt nog uit de Maya tijd...


ook dit is een bekende mandala^^
Die is te zien in de grote kerk van Milaan
(roosvenster)

leuk onderwerp, Marije wink
Solaria
Solaria jan 29 '12
wat leuk, mijn vader maakt geboorte mandela's voor zijn kleinkinderen. Zijn altijd heel mooi, maar niet altijd en alleen maar rond.

Nu kan je er gelijk in verdiepen en gaan oefenen. Heb je ze al eens gemaakt?

ik ben voornamelijk goed in inkleuren.
HeiligHart
HeiligHart jan 29 '12
De moeder van een goede vriend van mij, ontwerpt ze zelf.
Ze heeft een opdracht gekregen om deze te bundelen voor in een boek.
De mandala's die zij maakt zijn voor kinderen en worden gebruikt als meditatieve en therapeutische vorm.

Het zou wel heel mooi zijn marije, als je hier de kost mee mag verdienen smile.
En misschien geeft het jezelf ook wel veel voldoening/rust tijdens het maken bijvoorbeeld ervan..
Succes met het onderzoeken of dit bij je past!

Liefs
Marije22
Marije22 jan 29 '12
Ik heb het zelf niet bedacht winkhet schijnt op mijn pad te liggen! Maar klopt het is erg interessant...

Ik heb gehoord dat er bij iedereen een eigen Mandala past.. eigenlijk kun je er ook zoveel (persoonlijke) details in kwijt. Ik houd zelf erg van symmetrie, daarom trekken ze in het bijzonder wel mijn aandacht. Op de basisschool tekende ik vaak uit verveling allerlei patroontjes waarmee ik het hele papier opvulde, alleen dan niet in een cirkel zoals bij mandala's. Je kan er veel creativiteit in kwijt.

Kun je nagaan dat de Mandala's uit de Mayatijd stukje voor stukje uit steen zijn gehakt. Prachtig! laugh
Witte_lelie
Witte_lelie jan 29 '12
Mandala's hoeven niet altijd symetrisch te zijn.
Ik geloof dat Karl Gustaf Jung een cirkel gebruikte en een middelpunt om intuitief te tekenen, ook deze tekeningen werden mandala's genoemd. Er zijn mooie voorbeelden van te vinden op het internet..
Marije22
Marije22 jan 29 '12
Ik heb nog nooit één mandala gemaakt tonguevandaar mijn verbazing.. maar ik ben wel een echte tekenaar, dus ergens verbaast het me ook weer niet.

Denk dat het ook de bedoeling is dat ik ze ga ontwerpen, terwijl ik informatie doorkrijg over personen die een mandala tekening willen. Maar daar is nog een hoop persoonlijke ontwikkeling voor nodig.. Ik vind het een mooi vooruitzicht laughwie wil er nu niet de kost verdienen met iets dat vanuit het hart komt.

Leuk om te horen dat mensen uit jullie omgeving ze ontwerpen! Misschien kunnen jullie eens een voorbeeld plaatsen op dit topic?

Liefs!
Sundance
Sundance jan 29 '12
Origineel bericht van: Marije22
Hoi iedereen,

Vandaag ben ik naar een paranormale beurs geweest, en eindelijk heb ik inzicht over mijn toekomst: ik zal onder andere mandala's gaan tekenen voor de kost. Ik weet alleen nog praktisch niks over deze bijzondere tekeningen. Wie weet meer?

grin


vragen, boeken doornemen/googlen enz. is natuurlijk mooi, doch mss is het de bedoeling voor jou dat je er juist een hele eigen betekenis/insteek van maakt? begin toch gewoon. vanuit jezelf, vanuit je hart. ik wens jou er in iedergeval heel veel pezier en vreugde mee en dat je als je er nog veel verder mee gaat, dat je ook anderen hier veel vreugde en helderheid aan mag geven. en let op je dromen? smile
Sundance
Sundance jan 29 '12
nog even. schoot me bij het word mandala weer naar boven. een oom van mij (leeft niet meer hier). ik vondt hem door zijn ogen en iets tint in zijn huid en ook zijn rustige karakter, net en boedhist. zijn laatste jaren heeft hij door een infectie zijn leven moet doorbrengen in een tehuis.hij kon niet veel meer maar wat hij wel kon en dat zag je terug op alle afdelingen in dat tehuis....mandalas inkleuren. iedere bewoner had een mandala van hem op de deur hangen. zoiets moois, en dat blijft me bij.
Marije22
Marije22 jan 29 '12
Ja dat zou ook heel goed kunnen, PureLove.. het zal vast zo komen als het moet komen smileOp mijn dromen let ik altijd, maar er is me tot nu toe nog geen duidelijke boodschap gegeven (of ik heb niet hard genoeg opgelet)

Ik zal gewoon eens wat proberen. Als het me goed af gaat, plaats ik hier wel eens een tekening. smile
Marije22
Marije22 jan 29 '12
Dat is heel bijzonder, Purelove smiledaar heeft hij vast een hoop liefde in gestopt. Kan me goed voorstellen dat het je goed bijblijft.. heb je ook een tekening van hem bewaard?
Sundance
Sundance jan 29 '12
Origineel bericht van: Marije22
Ja dat zou ook heel goed kunnen, PureLove.. het zal vast zo komen als het moet komen smileOp mijn dromen let ik altijd, maar er is me tot nu toe nog geen duidelijke boodschap gegeven (of ik heb niet hard genoeg opgelet)

Ik zal gewoon eens wat proberen. Als het me goed af gaat, plaats ik hier wel eens een tekening. smile

ik kijk er met alle liefde naar uit. smile
Sundance
Sundance jan 29 '12
enorm veel liefde, dat heb je heel goed gezegd. een paar mandala,s hebben we nog van hem. ze liggen bij zijn zus(onze ma). smile
Marije22
Marije22 jan 29 '12
Mooi dat een stukje van hem dat tastbaar is en zoveel betekenis heeft, is overgebleven smile

Iemand die iets met veel steun en liefde schept voor anderen, terwijl hij het zelf moeilijk had! Ik vind het een prachtig verhaal! Een ware inspiratie om optimistisch te blijven, en altijd vol liefde te zijn voor je medemens smile
Marije22
Marije22 jan 29 '12
@ Witte lelie: symmetrie is inderdaad vast niet een vereiste, maar dat trekt mij persoonlijk smile
ik houd van balans, geordendheid, precisie. Symmetrie lijkt daarmee wel een beetje in verband te staan?

Maar ja na honderden symmetrische mandala's wordt het vast ook wel eens tijd voor wat anders haha tonguewe zullen zien!
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 29 '12
als je op google zoekt op mandala en dan op afbeeldingen klikt
daarna op alleen lijntekeningen, vind je een hele boel mandala's die je zelf kan inkleuren!
wel kun je dit het best doen met potlood, want de inkt loopt door met stift tongue

groetjes moonflowertje
Marije22
Marije22 jan 31 '12
Inderdaad leuk! Ik snap het principe nu veel beter laugh

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki