Loading...
nl

De 6de Dimensie

MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 26 '12
De Zesde Dimensie:
Kleur-Indigo Vorm-Icosahedron Noot-
Eens het bewustzijn de wijsheid van de Kosmos via studeren en praktische inwijding gemeesterd heeft – wordt de drang om creatief te worden en te spelen belangrijk. Aangezien liefde uitgedrukt in de Vijfde Dimensie zichzelf uitdrukt als wijsheid en de kracht om te co-creëren, drukt ze zich in de Zesde Dimensie uit als vreugdevolle speelsheid, wanneer het uitbreidend bewustzijn haar reis naar huis begint te voltooien.

De Zesde Dimensie is het rijk van het Magisch Kind of het Eeuwig Kind – een staat van onschuld en vreugde die zijn fundering heeft in “ervaring” of “wijsheid” verkregen door ervaring. De kleur hier is Indigo, een kleur die lang geïdentificeerd werd met Meesterbewustzijn, en meer recentelijk, met de uitzonderlijke en spirituele kinderen die tegenwoordig geboren worden op de planeet, Indigo Kinderen genaamd.

De vorm is de Icosahedron, de vorm die geïdentificeerd wordt met de water molecule. Water is belangrijk gezien het informatie “inprent”, en van vorm en potentie kan veranderen afhankelijk van de omstandigheden. Water dat “gezegend” werd, of waarover gemediteerd of gebeden werd bevat de hogere niveau energieën van dat gebed in haar kristallijnen vorm. Dit toont aan hoe op het 6 Dimensioneel niveau het meesterbewustzijn gedachten en patronen in de wateren/energieën “inprent” om een hoog niveau van holografische vreugde en overvloed te manifesteren. Dit wordt gedaan met het gemak en de zorgeloosheid van een kind.

Op dit niveau waardeert het bewustzijn de implicaties van de Wet van Een en het Ene en de Velen ten volle. Het begrijpt dat de Schepper/Bron Liefde is, en dat elke individuele bewustzijnseenheid/entiteit een deel is van de Schepper (het Ene) die zichzelf uitdrukt als een Individu (de Velen).

Want liefde is wat de Schepper motiveert – dan begrijpt het 6 Dimensioneel bewustzijn dat het hele Universum gebaseerd is op liefde, and dat deze liefde een creatief en ondersteunend element is dat naar het “hoogste goed” van allen streeft.

De energie van liefde “prent” onze intenties “in” als scheppers en ondersteunt onze creaties, of ze positief of negatief zijn. In de 6de dimensie is het bewustzijn zowel zelfbewust als verstandig genoeg om haar creaties te controleren en te verzekeren dat het creëert vanuit een plaats van liefde, vreugde en overvloed. De 6 dimensionele creatieve energie berust in de wijsheid van 5D, maar omvat de vreugdevolle zekerheid van de opwaartse evolutionaire spiraal terug naar de Schepper.

Op dit niveau streeft het bewustzijn ernaar haar speelse realiteit en wetenschap van de heilige geometrie van de Kosmos via artistieke en creatieve pogingen uit te drukken – dans, muziek, kunst, poëzie en andere vormen die de kosmische activiteiten van de Creatieve Geest herinneren - zo boven zo beneden.

Muziek is de kunstvorm die ongetwijfeld de essentie van de begrippen van Heilige Geometrie in de meest directe vorm uitdrukt: de octaaf, resonantie, vibratie, toon en harmonieën. Een muzikant en componist is noodzakelijkerwijs een ware meester van de heilige geometrie, uitgedrukt als geluid.

Licht drukt ook dezelfde geometrieën uit via het Kleurenwiel en de concepten van het Prisma en de Kristallografie. De Kunstenaar die waarlijk het medium van kleur, vorm, en het spel van licht en donker begrijpt is ook een meester van dit aspect van heilige geometrie.

Dans, aan de andere kant, combineert aspecten van zowel geluid (muziek), kleur en vorm via de ingewikkelde patronen van het lichaam dat zijn eigen patronen of heilige geometrieën creëert via ruimte en tijd. Hier is het lichaam het basisgereedschap van expressie – patronen in tijd creërend via een relatie met muziek, licht en kleur.

Poëzie is een andere creatieve vorm – waar de taal verandert van een logisch communicatiemiddel van het linkerbrein om met symbolen en metaforen te spelen en nieuwe creaties en harmonieën te creëren die ook op ritme, takt, resonantie en combinatie gebaseerd zijn. De Oude Egyptenaren waren meesters in de kunst van metaforische/symbolische taal – zelfs gebruik makend van pictogrammen of hiëroglyfen om een rijk gelaagde textuur van betekenis aan de lezer/schepper te suggereren. Hun doel was nooit de directe communicatie van betekenis die wij tegenwoordig vereren als “klaarheid van gedachte”, maar eerder een rijk en vruchtbaar spel van mogelijke betekenissen om gecreëerd te worden door de lezer volgens zijn gecombineerde wijsheid en creativiteit. Dit lijkt op de “parabel” techniek gebruikt door de Esseense meester, Jezus, waar een eenvoudig verhaal zijn eigen meervoudige lagen van betekenis genereerde – nooit een simpele directe communicatie. Wederom, de wijsheid was beschikbaar voor degenen die konden spelen met de symbolen en metaforen. Zoals Jezus zei – Laat hem die oren heeft horen -, duidend op de noodzaak van een fijn afgestemd bewustzijn om te “horen” wat er gezegd wordt en de verschillende niveaus van betekenis te co-creëren.

Het schepperbewustzijn ervaart op dit niveau geen angst meer – gezien afscheiding begrepen wordt als de illusie die ze werkelijk is. Het bewustzijn begrijpt dat het in liefde gesteund wordt, en zo is het in staat om haar realiteit te blijven creëren en hercreëren in harmonie met dat van de Bron en in overeenstemming met de evolutionaire processen van de planeet.

Het Leven op Aarde op dit niveau is een constant spel van creatie en spel – uitgedrukt op steeds fijnere niveaus van deskundigheid en bewustzijn terwijl het bewustzijn naar hogere dimensies van de zesde dimensie reist.

Bron: http://users.telenet.be/freesoaring_eagle/CFharmonicsNL.htm

Hier kan ik me wel in vinden ^^
Creëren... het lijkt wel een bepaalde drang om alles te willen verfraaien, of zelf te maken...
Soms wel 10 ideeën tegelijk uit willen werken...
De energie is aanwezig, dat merk ik heel sterk

Groetjes moonflowertje wink
Delen:
wolfke
wolfke jan 26 '12
Daar kan ik me ook volledig in vinden smile. Een job als 'creator' zou wel iets voor mij zijn wink.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 26 '12
Toen ik de tekst las... vorige week al, eigenlijk
voelde het alsof er iets op zijn plaats viel...
de energie- en al die inspiratie...
op de 1 of andere manier moet ik hier toch wel aan toe gaan geven vind ik...
het is niet zomaar iets, zegmaar smile

groetjes moonflowertje smile
Sundance
Sundance jan 26 '12
die job, doe je of heb je toch al:). we creeeren ieder moment.
en voel je je meer in de 6de dimensie-energie, dan zijn we er ons steeds sterker bewust van wat onder andere gedachten werkelijk inhoudt en dat in hele grote mate en breedste vorm.
Ariel
Ariel jan 27 '12
Wat ik zo apart vind ...sorry dat ik inbreek...ik las het stuk en herkende veel en mijn gids zei:"Jij zit al in de 10e dimensie."
Ik dacht dat er niet meer dan 7 waren oeps
Ik klik op de link en zoek die op en dat is de dimensie van engelen/elohim.
Dan is het dus toch zo dat engelmensen echte engelen zijn.

Ik wil niet meer overkomen dan anderen ,maar ik moest het gewoon even kwijt.
Ik vind het zo bijzonder steeds weer al die tekenen.
Dan zegt iemand iets waardoor je twijfeld en dan fluisterd mijn gids weer iets in mijn oor waardoor hij ervoor zorgt dat ik weer niet meer twijfel.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 27 '12
er zijn er zelfs 13 shocked
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 27 '12
Dan loop ik dus ver achter.... want ik weet niet eens waar ik hierbij sta... maar ja, ik kom er wel hoor! Op een dag....
Emuca
Emuca jan 27 '12
Ik doe niet voor niets de kunstacademie. smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 27 '12
^^ respect, hoor laugh

ik koos destijds voor psychologie smirk
wat ik niet heb afgemaakt smile

toch ben ik een kunstenares geworden...
vooral muurschilderingen kan ik goed
het leven neemt soms rare wendingen smile
of doe ik dat? haha shocked
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 27 '12
Origineel bericht van: IkGeefJeEenRoos
Dan loop ik dus ver achter.... want ik weet niet eens waar ik hierbij sta... maar ja, ik kom er wel hoor! Op een dag....


betreft de dimensie waar je je in bevind...
daar kun je niet achterlopen hoor...
Je staat waar je staat...

en uiteindelijk zal iedereen op het punt komen dat we door kunnen gaan naar waar we toe moeten gaan...
degene die daar al zijn, kunnen niet verder... die zullen de anderen moeten helpen naar dat punt toe...
tenminste zo denk ik dat het is!
het lijkt me het meest logische
Ariel
Ariel jan 27 '12
Origineel bericht van: IkGeefJeEenRoos
Dan loop ik dus ver achter.... want ik weet niet eens waar ik hierbij sta... maar ja, ik kom er wel hoor! Op een dag....


Volgens mij ben je verder dan jezelf denkt lieve roos.
Je moet het alleen nog zelf gaan inzien. wink

@moonflower: ja ik heb gezien dat er 13 zijn.
Hoe ik dus bij 7 kwam shocked
wolfke
wolfke jan 27 '12
@PureLove: ja ik denk dat ik ook ergens een foute weg heb ingeslagen, 'k zou wel willen dingen te creëren als echte 'job', nu trouwens genoodzaakt om op dat vlak een nieuwe richting uit te gaan, maar ik hou van schrijven, de natuur, de melancholiek van de nacht, mijn klassieke gitaar, elektrische piano en huidige jazzdrumlessen, 'k wou dat ik kon tekenen ook, maar dit zijn hobby's waar ik altijd maar tijd voor tekort kom. Ik vraag me wel eens af of ik mijn levendige fantasie ook in een job zou kunnen gieten.
@MoonFlowertje: lol, mijn leven heeft ook al wat rare wendingen genomen. Ik zie dat je ook een vissen-ram bent, wellicht hebben we veel en uiteenlopende interesses. Ik heb vaak bemerkingen gekregen van welke rare hobby's of sporten doe jij nu weer ;), of welke keuzes maak jij toch altijd. Soms krijg ik te horen dat ik altijd de moeilijke weg kies, maar dat vind ik zelf niet. Te saai of gewoontjes is soms gewoon mijn ding niet of zo, denk ik. Is raar om zeggen maar soms voel ik me alsof ik niet voor deze wereld gemaakt ben. Aangezien ik van alles probeer, nooit moe schijn te worden van mij op te splitsen in oneindig veel interesses, maar nooit echt lijk te vinden wat ik zoek. Het rijk van het eeuwige kind, wel ja, ik voel me ook nieuwsgierig en ongeduldig als een kind. Als een kind zou ik ook in mijn fantasiewereld willen blijven, ver weg wan de realiteit van deze wereld. Ik denk altijd er moet toch meer zijn dan dit in het leven. 'k Heb er nog geen tevredenheid mee genomen.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki