Loading...
nl

Maya's vs Egyptenaren

MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 25 '12
De meesten mensen hier, valt mij op dan hé?
die hebben "iets" met de Maya's...
Ik vind dit heel erg interessant, om te lezen allemaal...
en ik vind het jammer dat er weinig over de Egyptenaren wordt verteld
Zodoende wil ik vragen hoe jullie er over denken, of voelen....
Ik zie een hoop overeenkomsten, tussen deze volkeren...
Ook de Egyptenaren hebben voorspellingen gedaan.
Zo voorspelden de Egyptenaren dat er in het jaar 2012
mogelijk een grote vloed de Aarde opnieuw vrij zal maken van alle leven dat zich hier niet tegen zal beschermen.
Dit zou volgens hen ontstaan door een kanteling van de aardpolen.
Dit heeft mogelijk tot gevolg dat Noord-Amerika bedekt wordt met ijs en de nieuwe Noordpool zal worden.
Alles zou dan overspoeld kunnen worden en de mensheid zal evolutionair duizenden jaren terug in de tijd gaan.

Ook het bouwen van pyramides, is hierbij een duidelijk voorbeeld...
En dat deze mensen, zo creatief allemaal waren...

zowel de Maya's als de Egyptenaren stonden in verbinding met de planeten...
Ze hadden kennis, van deze planeten, terwijl ze deze niet eens konden zien?
Wij hebben de NASA in deze tijd... en de oude schriften van de Maya's en Egyptenaren...
Ook hebben we tegenwoordig de mogenlijkheid om deze uitspraken naast elkaar te leggen...
Dmv internet en boeken die zijn geschreven, bijv....
Dit vormt zeker het bewijs dat de Maya’s en Egyptenaren werkelijk op één lijn zaten
qua visie omtrent de gehele kosmos en alles dat ermee verbonden is.
De onschatbare waarde wat zij samen hebben achtergelaten leert ons hoe belangrijk de kosmos werkelijk voor ons is.
Bovendien heeft hetgeen ze hebben achtergelaten de mens zoveel geïnspireerd dat het niet anders kan dan dat de Aarde
ook na het jaar 2012 nog gewoon zal voortbestaan, samen met de mens...
No matter what happends smile

graag wil ik jullie visie hier van lezen...
hoe denken jullie over de Maya's en de Egyptenaren

groetjes moonflowertje wink
Delen:
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 25 '12
Lieve moonflowertje,

Lees de twee delen van 'de geometrie van de schepping', geschreven door Drunvalo Melchizedek. Zoek er maar eens op;-)

grtjs
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 25 '12
Ik zal morgen ff bij de bibliotheek gaan kijken wink

bedankt voor de tip wink
groetjes moonflowertje
Petra
Petra jan 25 '12
Mooi onderwerp Moonflower en ik heb zelf net als L'arbe de Vie een goed gevoel bij de inzichten van Drunvalo Melchizedek. Hij heeft zoveel kennis opgedaan, overeenkomsten in beeld gebracht van deze verschillende visies, meestens door lange tijd met insiders door te brengen. Mensen en ouderen die nog bekend zijn met deze 'oude'kennis. Deze docu is ook echt heel interessant, hij refereert naar de Maya's maar ook naar het tijds-aspect van de Egyptenaren.

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=D4RLMUw8-GI

Om jouw vraag te beantwoorden:
Om heel eerlijk te zijn voel ik bij het oude Egypte allerlei schaduwen maar ik kan niet precies verklaren waarom, terwijl ik hun geschiedenis als kind juist prachtig vond, alle docu's boeken probeerde ik te vinden, maar op 1 of andere manier heb ik er wat afstand van genomen de laatste jaren.

Johan Oldenkamp heeft trouwens onlangs een publicatie gedaan waarin hij uiteenzet dat de pyramiden eigenlijk een soort klok zijn en we nu van het schaduwtijdperk, naar het lichte tijdperk aan het overgaan zijn. Ik was bij één van zijn lezingen en dat vond ik zeker wel een interessante uiteenzetting, net als dei van Peter Toonen. Tijdens één van die lezingen heb ik ook allerlei dingen ervaren die met het oude egypte te maken hadden (aanwezigheid sfynx etc..). Ik houd ook wel van zijn combinatie-veld psychologie/wetenschap/parapsychologie/antroposofie


niels
niels jan 25 '12
hmm, zeker een heel interresant onderwerp en ik vind het ook heel fijn om erover te lezen maar er zijn toch een paar dingen die mij zorgen baren. Sorry als het offtopic gaat maar ik wil het toch even kwijt, maar mijn excuses al op voorhand laugh.

Ik mij geen zorgen om wat er in 2012 gaat komen , wat ook moge komen zal komen en de klok valt niet terug te draaien en wat er ook komt ik omarm het met mijn beide armen en geloof op die dag zou ik het zelfs van de daken schreeuwen laughMaar er zijn andere dingen die mij zorgen baren. De voorbije jaren en maanden heb ik al veel forums bezocht en wat mij daar soms zorgen baarde waren mensen die de omschakeling van duisternis naar licht als iets slechts voorstellen, als iets waarbij zoveel rampen etc. Ik bedoel ik zal toch hopelijk niet de enigste zijn die al verhalen heeft gehoord over mensen die hun leven of het leven van hun teerbeminde namen uit angst voor het einde van de wereld?
Om eerlijk te zijn gruwel ik daarvan niet alleen van de daad op zich maar ook omdat iedere vezel in mijn lijf het bijna uitschreeuwt dat wat er ook komt ons tegoede zal komen op een of andere manier. Nu ik moet er wel bij zeggen dat ik op Merudi zulke verhalen nog niet heb gelezen. Maar ja weer terug ontopic. Sorry voor mijn dwaling maar het moest er even uit.

Heel veel liefs
Niels
Petra
Petra jan 25 '12
Gelukkig maak jij je geen zorgen Niels,we leven in een heel bijzondere tijd nu volgens mij? Zeker, moeder aarde ondergaat momenteel veel veranderingen, die veranderingen hebben mij ook wel een periode bezig gehouden omdat er veel over werd geschreven in het nieuws en op sites, maar op internet zijn ook veel mensen die soms ook maar wat roepen en vaak ook zonder echt de bronnen te checken of te kennen. Sindsdien volg ik mijn eigen weg hierin en neem alleen mee wat past bij mijn eigen innerlijke waarde. In Mexico wordt de inluiding van 2012 zelfs groots gevierd op allerlei plaatsen onder de naam Mundo Maya.
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 25 '12
@ Niels. Ik dwaal even met je mee;-)
Ik snap wat je zegt. Er gaan idd uiteenlopende verhalen over 'het einde vd wereld' bladiebla, en het is mijn insteek om juist zo dicht mogelijk bij mezelf te blijven en te voelen wat wel en niet resoneert; naar mijn gevoel heeft iedereen een eigen afkomst (heel ver terug) en bestemming hier op aarde. Ik vind het mooi dat je omschrijft dat je wat er ook komt 'omarmt'! Mooie insteek. Die deel ik met je!
grtjes, l'arbe de vie
wolfke
wolfke feb 10 '12
Me aan het verdiepen in boeken en films over het onderwerp. Bedankt voor het posten van de link @Petra naar al die YT-filmpjes smile.
Petra
Petra feb 10 '12
Graag gedaan Wolfke grin

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki