Loading...
nl

Nickname betekenissen

Emuca
Emuca jan 21 '12
Nee, geen topic waar je je eigen nickname hier op het forum verklaard... Maar het leek me leuk om het over elkaars schermnamen te hebben in de vorm van een spelletje.

Als je lid wordt van een forum kies je veelal een nickname die iets voor jou betekend... Dat weet je zelf wel, maar hoe komt dat over op anderen?

Het spelletje is dat je verteld wat de naam van de poster BOVEN je (dus degene die voor jou heeft gepost) voor jou betekend. Wat roept het bij jou op? Wat denk je dat het betekend? Maak er maar wat moois van.. Veel plezier!
Delen:
Marije22
Marije22 jan 21 '12
Leuk!

Emuca.. wijsheid, vrouwelijkheid, sierlijkheid. Dat schiet me als eerste te binnen.

Sla mij maar over hoor tongueik heb niet veel inventiefs gemaakt van mijn nickname haha! Dus waar denkt de volgende aan bij het woord Emuca?
Emuca
Emuca jan 21 '12
Toch doe ik die van jou stiekem wel.. haha...

Marije22 is een combinatie van 2 dingen, het getal 22 en een naam, je eigen neem ik aan. 22 is een meester getal waarvan ik niet weet wat hij betekend, maar ik ga voor dit:

Marije22 betekend voor mij: het zoeken naar mezelf zodat ik compleet kan worden.
Marije22
Marije22 jan 21 '12
(Mooi dat je dat zegt, met het getal 22 is het eigenlijk allemaal begonnen voor mij. Door het steeds weer tegenkomen van dit getal werd ik me er voor het eerst van bewust dat toeval niet bestaat. Het proces van spirituele bewustwording, en de zoektocht naar mijn diepere zelf is hierdoor voor mij begonnen. In deze tijd, waarbij ik meer op zoek ben naar spirituele ontwikkeling en het dichter bij mezelf komen, kom ik het getal iedere dag precies op het goede moment overal weer tegen! Beter bij het eind had je het dus niet kunnen hebben!)
Ariel
Ariel jan 21 '12
Ik vind het een leuk idee ,maar dan is het misschien handig niet te reageren op elkaar,want nu moet ik Marije22 nog maals uitleggen wink
Ik denk dat je je eigen naam gebruikt plus de leeftijd toen je je account aanmaakte?
Niet heel spirirueel uitgelegd ik weet het tongue
Ariel
Ariel jan 21 '12
Oh ik zie nu je uitleg hihi.
Hikari
Hikari jan 21 '12
Leuk dit topic,

Hmm lastig ik denk wel dat Marije je naam is smile
Wat voor gevoel ik bij jou naam krijg (ik ben hier nieuw in) is: Lief, zorgzaam, wel speels en ik weet niet waarom ik dit zeg maar dat je jezelf soms verbergt. Weet niet of het goed is, ik dacht ik ga op het gevoel af wat ik krijg, ik dacht ik probeer het smile
Ben niet goed met getallen dus daar kan ik niet echt iets over zeggen.
Emuca
Emuca jan 21 '12
Ik zal zowel Kalilka als Hikari even doen, zodat alles weer klopt.. hihi

Kalilka komt voor mij over als het zoeken naar gelijkstemde zielen. opgesplitst is je naam ka-lil-ka... Waarbij ik lil zie als een brug tussen de twee ka's... Ka's zie ik als zielen. Dus zoeken naar mensen zoals ik, of mensen zoals ik helpen.

Hikari is japans voor licht. Hikari zoekt lichtjes van herkenbaarheid zodat ze die bij zich kan dragen in het donkere van de maatschappij.
Witte_lelie
Witte_lelie jan 21 '12
Hikari deed mij denken aan een wollig diertje met een hoog knuffel gehalte ^^
Hikari
Hikari jan 21 '12
Kailka doet me denken aan iets met de ziel, het doet me ook denken aan de nacht en de maan. Sorry misschien beetje onduidelijk -_-'

Emuca doet me denken aan dat je goed kan luisteren, warmte, lente (weet niet waarom) en aan de natuur.

Witte Lelie doet me denken aan iets puurs, helders en dat je je open wilt stellen voor iets.

@Emuca: Klopt wel eigenlijk smilewil graag mijn weg vinden.

@Witte_lelie: haha cute smilewel een schattig beeld lijkt me zo een knuffelig beestje smile
Witte_lelie
Witte_lelie jan 21 '12
Emuca heeft voor mij iets heel vrouwelijks en moederlijks.. warm..

Kalilka zegt voor mij iets groots en heeft voor mij te maken met energie alsof de brug tussen de energieen je tot nieuwe hoogtes brengt?
wolfke
wolfke jan 21 '12
Bij Hikari denk ik aan een rondspringend hert of een Japans spel.
Emuca
Emuca jan 21 '12
Bij wolfke denk ik aan het minder angstig maken van dingen die mensen vaak eng vinden. smile
Archolm
Archolm jan 21 '12
Emuca maakt ook op mij een moederlijke indruk.
Ariel
Ariel jan 21 '12
Wel mooie uitleggingen over mijn naam laugh
Het is mijn zielenaam.
Aartsengel Michael heeft het mij ooit uitgelegd.
Ka is je ware zelf en lil is horende bij Michael.
Aartsengel Michael wordt oom wel en-lil genoemt.
Dus mijn ware zelf hoort bij Michael.

Another-change is eigenlijk vrij duidelijk vind ikzelf: je wil jezelf een nieuwe kans geven door op zoek te gaan naar hoe je je leven nog fijner kan maken?
Ik heb dit gevoel namelijk bij jou. Dat je op zoek bent naar nog meer kwaliteit aan je leven te geven.
Solaria
Solaria jan 21 '12
Origineel bericht van: Marije22
(Mooi dat je dat zegt, met het getal 22 is het eigenlijk allemaal begonnen voor mij. Door het steeds weer tegenkomen van dit getal werd ik me er voor het eerst van bewust dat toeval niet bestaat. Het proces van spirituele bewustwording, en de zoektocht naar mijn diepere zelf is hierdoor voor mij begonnen. In deze tijd, waarbij ik meer op zoek ben naar spirituele ontwikkeling en het dichter bij mezelf komen, kom ik het getal iedere dag precies op het goede moment overal weer tegen! Beter bij het eind had je het dus niet kunnen hebben!)


Wat leuk, dat 22 voor jou de ommekeer gaf. het feit dat je het regelmatig tegen komt/kwam. is dat het universum willen zeggen dag je een optimistisch moet blijven en vertrouwen moet houden, en dat ze druk voor je bezig zijn. dat wil ik je even zeggen haha
Marije22
Marije22 jan 21 '12
Het geeft me altijd veel steun als ik het tegenkom ja! Alsof het me er even op wijst dat er nog aan me gedacht word.. Wat er vanzelf toe leidt dat ik optimistisch blijf en vertrouwen houd smileerg leuk dat je dat even opmerkt. Ervaar jij dit dan ook? en bij hetzelfde getal?

(sorry is niet mijn bedoeling om off-topic te gaan.. maar ben door solarias opmerking nieuwsgierig geworden)
Solaria
Solaria jan 21 '12
Origineel bericht van: Marije22
Het geeft me altijd veel steun als ik het tegenkom ja! Alsof het me er even op wijst dat er nog aan me gedacht word.. Wat er vanzelf toe leidt dat ik optimistisch blijf en vertrouwen houd smileerg leuk dat je dat even opmerkt. Ervaar jij dit dan ook? en bij hetzelfde getal?

(sorry is niet mijn bedoeling om off-topic te gaan.. maar ben door solarias opmerking nieuwsgierig geworden)


haha, ik heb dat met andere nummers. heb er zeker iets mee en ik kom verschillende nummers tegen, vooral nu weet dat er op die manier ook met mensen worden gecommuniceerd vanuit gene zijde.

mijn uitleg scherm: mensen krijgen het vaak warm, en mijn midderif chakra solar plexus is bij mij enorm actief. En ik heb iets met de getallen 14 en 24. en heb dat samengevoegd bij mn gebruiksnaam en op andere forums, maar het werd een beetje lang dus heb hier alleen bij solaria gehouden..
Eruan
Eruan jan 21 '12
Ik zie dat Solaria zelf ook een uitleg geeft, maar vind het zelf warm klinken, de zon, als middelpunt van het universum, maar ook jou middelpunt misschien waar je je op richt. Zonder zon geen leven. smile
Archolm
Archolm jan 21 '12
Origineel bericht van: Kalilka

Another-change is eigenlijk vrij duidelijk vind ikzelf: je wil jezelf een nieuwe kans geven door op zoek te gaan naar hoe je je leven nog fijner kan maken?
Ik heb dit gevoel namelijk bij jou. Dat je op zoek bent naar nog meer kwaliteit aan je leven te geven.


Ja dit lijkt me erg fijn Kalilka. Nu nog kijken hoe ik daar kom.


Eruanna zegt tegen mij iets over sterren, maar misschien ook een tropisch regenwoud met een verborgen waterval.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki