Loading...
nl

dieren !

aquarel
aquarel jan 19 '12
plaats eens meer foto's van dieren die depri zijn of zich ongelukkig in hun vel voelen, wel sta ik erop dat als je een hond of kat in huis neemt dat je het niet mag zien als je bezit.

en dat een kat buiten kan, als ie er angst van heeft, moet je hem dat aanleren..

en honden mogen niet aan de leiband lopen, meer en meer mensen doen dat in geel merk ik, als ze op de juiste manier zijn afgericht en vooral als je hebt leren luisteren naar hun gevoelens dan weet je dat je geen angsten moet hebben dat ze overreden worden omdat een dier juist dezelfde gevoelens heeft als een mens, en dat wordt wel eens vergeten.

als je hier geen rekening mee houdt, dan ben je te egoïstisch en hou je vaak geen rekening met het dier in kwestie en ben je het niet waard om ooit nog dieren te houden puur voor jouw gezelschap want dat is een verkeerde benadering om dieren in huis te halen.

zeg nooit "dat is mijn kat of hond".

dieren zijn geen bezittingen !

(aquarel en mijn broer freek)

19/01/2012
Delen:
Emuca
Emuca jan 19 '12
Luna wil graag dat ik haar mijn kat noem... smile
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 19 '12
Tja... daar snijdt je wel een punt aan, Aquarel...

Natuurlijk zijn dieren geen bezittingen...
toch zeggen we: mijn hond of mijn kat... mijn kind?!
Het is een zegswijze, Aquarel!
We (ver) zorgen "onze" dieren in ons huis...
Ze kunnen ten alle tijden naar buiten (kattenluik)
we geven ze eten, drinken, gaan met ze naar de dierenarts als het nodig is... we geven ze aandacht dmv aaien of gewoon door met ze te spelen...
Als mijn katers zouden kunnen praten zouden ze zeker weten, heel trots zeggen: dat is mijn vrouwtje... (verzorgster)
Ik heb de afgelopen 2 jaar 2 katertjes verloren door een aanrijding met een auto...
Ze hebben gelukkig geen pijn hoeven lijden, waar ik me achteraf een beetje zorgen om gemaakt heb....
het bracht een hele hoop verdriet met zich mee...
Toch voel ik dat het niet kwam omdat ik ze tè vrij liet...
Ik ben altijd goed voor ze geweest...
Tuurlijk mis ik ze... het zijn toch een soort van kinderen als je zelf geen kinderen hebt... ik denk altijd wel...

een leiband is een riem neem ik aan?
In Nederland zijn we verplicht om de hond aan de riem te hebben!
Behalve in huis, en op de daarvoor bestemde plaatsen...
Dit is vooral omdat het hier overal gewoon druk is in het verkeer...
En volgens mij gaat het ook hier om de veiligheid van de mensen in het verkeer.... als er ineens een hond de weg opschiet, en een automobilist stapt keihard op de rem... kunnen er best wel ernstige ongelukken gebeuren...
Een hond kan je niet van de 1 op andere dag leren om op de stoep te lopen...
Een hond heeft een instinct... als het bang is, kun je van alles verwachten...
Ik vind het inderdaad ook absurd hoe sommige mensen met hun hond om gaan...
Sommige slepen hun hond gewoon naar het uitlaat-veldje toe...
Soms is het ook wel eens andersom...
Dat de hond, de verzorger uitlaat zegmaar
Of veel te grote honden in kleine huizen, met een balkon...
Ik vind dat een hond de ruimte hoort te hebben om te rennen...
Maarja... wie ben ik?
Als ik het zie... dan houd ik mijn mond niet, hoor wink
maarja ik zie het niet...
Soms op straat wel, dat een hond niet luisterd, naar zijn "baasje" en het beestje gewoon opzettelijk pijn doet frown
Ik heb er zeker wat van gezegt... dat ik dat zwaar onder de maat vond... Maar kreeg een grote waffel van die oude man... ik moest me er niet mee bemoeien!
Dierenleed is zo ontzettend gemeen...
Ik kan er dagen van uit mijn "doen" zijn, als ik zoiets op de televisie zie...
Een mens heeft het recht niet om de dieren te mishandelen
We zouden juist goed voor ze moeten zorgen...
achhh... ik kan hier als het moet een boek over schrijven...
Maarja... je moet wel de mensen die dit doen bereiken...
het moet wel gehoord of gelezen worden...
Anders heeft het geen zin... helaas

groetjes moonflowertje
amor
amor jan 19 '12
Het is beter dat het het als bezit ziet dan dat je het als meubelstuk ziet. Zoals ik vaak op mp tegen kom, ik doe mijn cavia's weg, want ze staan in de weg. Ik doe mijn konijn weg, want ik ben er op uit gekeken. Ikzelf doe mijn boeken weg omdat ik er op uitgekeken ben, maar das ander verhaal. Maar mijn cavia's zijn gewoon van MIJ en mijn parkiet is ook van MIJ. En ze blijven voor altijd van MIJ en kom je aan MIJN diertjes, dan kom je ook aan MIJ. en ik heb nou niet het idee dat mijn dieren eronder lijden dat ze mijn bezit zijn, ik denk dat in de maatschappij zoals die nu bestaat, dat het beste is wat ze kan overkomen.
aquarel
aquarel jan 19 '12
jullie zitten vastgeroest in de 3de dimensie
Emuca
Emuca jan 19 '12
Nee, dat denk ik niet. Huisdieren komen vaak expres bij ons als een soort begeleider van het aardse.. Als een soort gids in een lichaam. Sommige dieren vinden het juist prettig om toegeeigend te zijn, want daarmee willen ze je leren hoe het is om voor iets te moeten zorgen.. hoe je iets liefde kan geven.
Hikari
Hikari jan 19 '12
Ehm hoop dat ik me er niet te veel mee bemoei.
Maar zou het ook zo kunnen zijn dat mensen hun dieren als hun bezit aanduiden, omdat ze een goeie band met ze hebben en ze willen beschermen. Ik ben een voorstander van dat dieren hun eigen gang moeten gaan en dat wij ze daarbij niet moeten sturen. Maar toch ontstaat er een band en zoals amor al zij is dat je dan al gouw denkt dat als je aan mijn dier komt dan kom je aan mij. Je verzorgt je dieren omdat je om ze geeft en daardoor krijg je een band.(Sorry vind het moeilijk om het te verwoorden). Ik kan zelf geen contact leggen met dieren (misschien ooit) maar zouden zij niet ook ons soms als een stukje bezit zien. Bijvoorbeeld een hond die zijn baasje beschermd ( ik zeg even voor het gemak baasje hoop niet dat het verkeerd word opgevat) die wilt ook niet dat ze aan hem komen en beschermd. Dus als er een goeie verstandhouding is tussen mens en dier dan zou je toch best een verhouding aan kunnen gaan waarvan je mijn zegt? Sorry als ik het verkeerd heb gezegd misschien heb ik het ook helemaal fout wou gewoon even mijn mening erin gooien smile
amor
amor jan 19 '12
aquarel ik wil niet lullig zijn, maar dat veroordelende van u, dat doet mij meer denken aan de 3e dimensie, dan het zo lief hebben van je dieren dat je ze aanduidt als bezit!
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 19 '12
Origineel bericht van: aquarel
en dat een kat buiten kan, als ie er angst van heeft, moet je hem dat aanleren..


Dus een kat MOET perse naar buiten?!?! of zie ik dat verkeerd, en is het volgens jou dan ook dat ze dan volledig vrij moeten zijn, of een afgezette tuin/royale kattenren ook goed?
aquarel
aquarel jan 19 '12
goed ik geef me over, als ik nog posts plaats in de toekomst dan is dat in achter de regenboog.

maar ik ga andere wegen bewandelen omdat jullie duidelijk nog niet klaar zijn voor de 5de dimensie.

ik ben weg voor altijd omdat ik mijn doelen nu weet, en waar ik mee wil starten.

dit was geen gewoon antwoord dat ik met jullie deelde jullie mogen blij zijn dat ik deze tekst met jullie deelde omdat dat mijn werk is en jullie kennen me nog niet en zullen me nooit kennen.

hikari is op goede weg, doe zo verder en je zal binnen een jaartje weten wat ik weet en zie.

ik leef duidelijk in het verkeerde land en ga binnenkort verhuizen naar het buitenland waar boeddhisme wel normaal is,
en nee ik ben niet superieur.

ik had een poging ondernomen maar steeds als ik mij verdedig praat ik op de baby taal die ik nooit meer wil.

ooit zullen jullie beseffen wie ik ben, maar dan is het al te laat.

met andere woorden ik ben weggepest omdat jullie mij maar niet willen vatten.

ik schrijf taoïsme, die voor op een begrijpbare taal uitgelegd die voor iedereen toegankelijk is maar omdat jullie maar niet kunnen nadenken op mijn manier neem ik het bij deze jullie wel kwalijk omdat de 5de dimensie geen eer, gelukkig leventje is of een... ach laat maar.

ik ben weg
Emuca
Emuca jan 19 '12
Je laat je wegjagen Aquarel, omdat je jezelf zo met hand en tand verdedigd en zegt dat iedereen hier vast zit in de 3e dimensie, maar jij zit zelf wel in de 5e.. snap je dat mensen daar gefrustreerd van raken?
IkGeefJeEenRoos
IkGeefJeEenRoos jan 19 '12
@Aquarel,

Je bericht stoot me erg tegen de borst. Je bent zo in de overtuiging dat jij het goed hebt en de rest achterloopt of het totaal verkeerd ziet. Maar er zijn meerdere wegen naar rome, dat is toch niet erg, en het is niet echt met respect naar elkaar zoals jouw reactie overkwam.
Waarschijnlijk zal ik te beperkt zijn, is goed, maar denk ook eventjes nuchter mee:
Als alle dieren, dus ook koeien en paarden, olifanten, leeuwen tijgers, beren, slangen los zouden mogen lopen van jou, weet je hoeveel dode dieren en mensen dat oplevert? Of is het dan opeens voor alleen de katten, vogels en honden?

De 5e dimensie zal langzaam moeten worden toegepast en zal niet van dag op 1 er zijn en volledig geplaatst worden dat het direct alles overkop trekt vermoed ik. Maar wie ben ik, slechts iemand die de buurtkat ook "mijn buurtkat" noemt, en die wil voorkomen op een simpele wijze dat andere mensen last hebben van wat ik leuk vindt....

Sorry dan dat ik me niet kan vinden in jouw woorden, of ze dus totaal verkeerd interpreteer, ik ben ik, net zoals jij jij bent. Maar ik wil jou en jouw visie wel respecteren, maar het voelt alsof het dan van 1 kant komt, en dat hoeft voor mij niet. Mensen mogen verschillend denken, daar is ook helemaal niks verkeerds aan, ieder heeft zijn leerlessen en inzichten. En als ik jou mag geloven ben jij veel verder dan ik. Nou gefeliciteerd dan.
Maar geef mij dan ook de kans om te groeien op mijn manier, en niet op jouw manier. Dat wil ik ook niet, want het is mijn leven waar ik voor gekozen heb...
amor
amor jan 19 '12
Origineel bericht van: IkGeefJeEenRoos
@Aquarel,

Je bericht stoot me erg tegen de borst. Je bent zo in de overtuiging dat jij het goed hebt en de rest achterloopt of het totaal verkeerd ziet. Maar er zijn meerdere wegen naar rome, dat is toch niet erg, en het is niet echt met respect naar elkaar zoals jouw reactie overkwam.
Waarschijnlijk zal ik te beperkt zijn, is goed, maar denk ook eventjes nuchter mee:
Als alle dieren, dus ook koeien en paarden, olifanten, leeuwen tijgers, beren, slangen los zouden mogen lopen van jou, weet je hoeveel dode dieren en mensen dat oplevert? Of is het dan opeens voor alleen de katten, vogels en honden?

De 5e dimensie zal langzaam moeten worden toegepast en zal niet van dag op 1 er zijn en volledig geplaatst worden dat het direct alles overkop trekt vermoed ik. Maar wie ben ik, slechts iemand die de buurtkat ook "mijn buurtkat" noemt, en die wil voorkomen op een simpele wijze dat andere mensen last hebben van wat ik leuk vindt....

Sorry dan dat ik me niet kan vinden in jouw woorden, of ze dus totaal verkeerd interpreteer, ik ben ik, net zoals jij jij bent. Maar ik wil jou en jouw visie wel respecteren, maar het voelt alsof het dan van 1 kant komt, en dat hoeft voor mij niet. Mensen mogen verschillend denken, daar is ook helemaal niks verkeerds aan, ieder heeft zijn leerlessen en inzichten. En als ik jou mag geloven ben jij veel verder dan ik. Nou gefeliciteerd dan.
Maar geef mij dan ook de kans om te groeien op mijn manier, en niet op jouw manier. Dat wil ik ook niet, want het is mijn leven waar ik voor gekozen heb...


hier ga ik in mee....
Ilona83
Ilona83 jan 19 '12
een hond hoort binnen de bebouwde kom aan de riem te zitten.
een hond is pure emotie...als die een kat ziet waardoor zijn instinkt hem verteld deze op te jagen...en de hond rend een drukke weg over kan deze aangereden worden door een auto.
en dan???? hond dood?? of zwaar gewond??
dat is niet egowisme...een riem/leiband is ook bescherming...voor de hond zelf..voor andere mensen.

jou hond kan nog zo perfect onder appel staan..maar een hond heeft ook emotie's,
en als een hond zeer gestrest is door gebeurtenissen handeld een hond anders.
een zwaar gestreste hond kan bijten.
niet elke hond doet dat...maar ik zeg dat het mogelijk is.

ik vind het lastig om dat soort lesstof hier in een paar zinnen neer te zetten.
maar als een groot hondenliefhebster die niet bang wegkijkt van agresieve honden.....vertel ik je dat ook honden als een kip zonder kop soms achter dingen aan kunnen hollen en daarmee hun eigen leven in gevaar brengen.

vele honden vinden een riem/leiband juist iets waar ze zekerder van worden want door middel van deze riem zijn ze direct verbonden met hun baasje.

het is wel dat ook vaak juist een riem hun de mogelijkheid ontneemt om natuurlijk gedrag te laten zien.
dat is de grootste oorzaak van hondenagressie aan de riem
maar het leuke is dat zodra deze riem weg is..honden wel op een natuurlijke manier kunnen comuniseren.

zelfs de meest perfecte getrainde hond die perfect onder appel staat, zal een keer niet luisteren omdat de natuur het over neemt.
je kan op je kop gaan staan, maar als de natuur roept...kunnen baasjes roepen wat ze willen, de honden gaan hun gang.

natuurlijk moet je de hond wel zijn kans geven om zijn natuurlijke gedrag te laten tooten.
dit kan in losloopgebieden waar elke hond los loopt.
hier kunnen ze hun eigen natuurlijke gedrag laten vertonen en reageerd iedereen inderdaad op een natuurlijke manier.

maar het is in nederland gewoon te druk om honden los te laten in de bebouwde kom.
mijn hond luisterd ook zeer goed naar mij.
maar als zij een kat ziet, kan ik roepen wat ik wil...haar instictieve reactie is om deze kat achterna te jagen.

verder reageren zeer veel honden op hun eigenaar.
als de eigenaar onzeker is, is de kans groot dat de hond aan de lijn gaat blaffen.
maar als ze los zijn is er niks aan de hand.
de onzekerheid van de baas zorgt ervoor dat de hond anders reageerd.

de manier waarop jij schrift zou 100 jaar geleden nog kunnen.
maar doordat er steeds meer mensen bijkomen en alle mensen steeds meer dicht op elkaar gaan wonen...is het onmogelijk om alles in harmonie uit te laten.

het is lastig...het liefst zou ik mijn hond ook zonder riem uitlaten.
maar al luisterd ze nog zo goed.
als een andere hond ruzie zoekt met haar omdat de baas van die hond zich onzeker voelt...
zal mijn hond zichzelf willen verdedigen waardoor ze aan de lijn gaat trekken.
doordat ze aan de riem zit, kan ik een vechtparij voorkomen.

wat jij omschijft is een utopia..of een plek op aarden waar mensen niet zo dicht op elkaar wonen
en waar het ook niet zo druk is met autoverkeer waardoor je niet bang hoeft te zijn auto's je lieve hond kunnen raken.....met alle gevolgen van dien.
aquarel
aquarel jan 20 '12
Je laat je wegjagen Aquarel, omdat je jezelf zo met hand en tand verdedigd en zegt dat iedereen hier vast zit in de 3e dimensie, maar jij zit zelf wel in de 5e.. snap je dat mensen daar gefrustreerd van raken?


ja, dat begrijp ik, begrijp nu pas dat ik tegen mijn onberbewustzijn aan het praten ben.

ik mag mijn onderbewustzijn niet meer als een andere persoon zien en bewust worden van mijn kracht.
Eruan
Eruan jan 20 '12
Dieren zijn inderdaad niet een direct eigendom, maar ze staan wel gedeeltelijk onder jou toezicht, en verzorging. Wanneer ik bij het lieve ponybeest kom, verzorg ik hem, borstel ik hem, neem ik eens iets lekkers voor hem mee, en gaan we lekker rijden, maar wel met een hoofdstel om, om zo toch de hulpen door te geven. Want zo goed zijn Maan en ik nog niet op elkaar ingesteld. Op het moment dat ik erop zit, ben ik zijn leider, zodat we geen ongelukken krijgen wanneer hij de leiding over zal nemen. Behandel ik hem per ongeluk een keer respectloos dan gooit hij het huppa op mijn bordje en moet ik mijn excuses aanbieden. En zo wordt het leiderschap verbouwt tot een wisselwerking tussen mens en dier, maar dan wel met een hulpmiddel voor de mens als ondersteuning.

Niet is echt mijn, maar ik denk ook niet dat wanneer ik zou zeggen over Maan, dat het mijn pony is, (tis een leasepony) denk ik niet dat hij het zal zien alsof hij mijn bezit is, want hij is eigenlijk een goede vriend, die mij terecht wijst op fouten, mij opvangt als ik me vervelend voel, en ook samen blij is met mij en op die manier heel wat fijne ritjes maken. Hij is het beestje wanneer ik er ben liedjes fluit en neurie, het beestje die een vreugdebok geeft, of een bokje uit protest wanneer ik een foutje maak.

Dieren zijn leven, geen dingen, maar kunnen wel als eigen worden beschouwd, zolang je maar respect hebt voor het beessie zijn eigenheid, de persoonlijkheid en de ziel. smile

Dit is mijn visie hierop smileVind het zowieso een mooi stukje tekst Aquarel. smileDieren kun je niet dwingen, maar helaas is soms het verkeer of de omgeving erop tegen dieren los te laten lopen. Ik denk niet dat mensen met kinderen zich veilig zullen voelen als iemand een grote rottweiler los laat lopen, ook al is het beestje nog zo goed opgevoed. smile
aquarel
aquarel jan 20 '12
iedereen kan bewust worden van zijn kracht, maar het gaat erom hoe je dat ontwikkeld en welke ingesteltheid je hebt, en ja je moet innerlijke battles leveren om er te geraken, en dan nog.. jouw onderbewustzijn... ik verklap teveel mag dat niet zeggen anders gebeuren er ongelukken
aquarel
aquarel jan 20 '12
2de antwoord :


ik zal in de nabije toekomst opschrijven hoe je deze kracht kunt gebruiken zodat je weet dat er god bestaat, maar dat jij al een god bent, maar eigenlijk gebruik ik dit woord niet graag omdat dat we dat best kunnen missen een nieuwe jezus.
weet nog niet hoe ik het op de juiste manier moet formuleren, zal erover nadenken, en als ik zeker ben zal ik een stukje verklappen want je kan er ook slechte dingen mee doen en dat wil ik de mensheid niet aandoen.
MoonFlowertje
MoonFlowertje jan 20 '12
smileAquarel...
Ik weet hoe goed je het bedoeld allemaal...
Je voelt je enorm geroepen om voor de dieren op te komen...
Dit gevoel voel ik ook!
Heel sterk...
Alleen we moeten wel met beide benen op de grond blijven, denk ik...
We kunnen nu eenmaal niet ineens alle snelwegen weghalen, de auto's saborteren, de dierenmishandelaars aanpakken enz.
Misschien als de vijfde dimensie in gaat, dat het anders zal gaan... (21-12-2012)
Dan nog zal de aarde niet veranderen, maar de mensheid...
We merken nu al dat het aan het veranderen is...
Ik bedoel, vandaag de dag zijn we best bewust bezig met zijn allen... Dit zal steeds sterker worden...
Echt veel sterker...
Ik weet zeker dat de dieren echt niet worden overgeslagen!
Het enige wat we vandaag de dag kunnen doen voor de dieren... is lief voor ze zijn... en als het nodig is, dieren in nood helpen...
Zolang niet iedereen zich bewust is, van waar die mee bezig is...
is het eind nog ver te zoeken, helaas frown

http://www.vijfdedimensie.nl/content/view/7/8/
aquarel
aquarel jan 20 '12
moomflowertje je hebt gelijk..

maar binnen 200, 300 jaar zal de mensheid mss deze gedachten allemaal volgen, en zullen we leren om een collectief bewustzijn te hebben, hoop ik toch want alles is leven.
Pagina's: 1 2 Volgende

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki