Loading...
nl

Vliegende platvissen

floere
floere jan 17 '12
Vannacht gedroomd:

Ik ben in mijn vakantiehuis, een enorm groot huis. Mijn 2 nichtjes logeren bij me en zijn al vroeg gaan slapen. Maar dan worden ze wakker van het gekrijs van vliegende platvissen. In mijn huis heb ik daar wel meer last van, ik ben het gewoon, maar mijn nichtjes niet. In hun kamer doe ik de luiken en het raam open, het is licht buiten, en wacht tot de vliegende platvissen naar het licht gaan. Mijn nichtjes staan daar wild met hun armen te wapperen om de beesten naar buiten te jagen.

En op dat moment werd ik wakker en hoorde buiten de uiltjes krijsen. Of misschien toch platvissen?

Iemand een idee? In mijn dromen zie ik wel meer vissen voorbijvliegen…
Delen:
Marjanne
Marjanne jan 17 '12
Vissen staan bij mij symbool voor 'go with the flow'.. behalve de zalm, die zwemt tegen de stroom in. Maar daar heb je het nu niet over.
Mij zegt deze droom dat er ook mogelijkheden zijn die jij met jouw verstand niet kan bedenken.. je hoeft niet persé over 1 weg te gaan om doelen te bereiken. Er zijn ook andere 'wegen' die naar het licht leiden.
Deze droom is een roep om meer met de stroom van het leven mee te gaan, en als je dat doet dan krijg je vleugels en wordt alles licht.
Misschien heb je soms het gevoel dat je door stroop loopt, maar niet vooruit kan komen.. Dan is deze droom en andere dromen over vliegende vissen voor jou een 'wake up call'.
Ik hoop dat je wat kunt met deze intuïtieve uitleg.
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 17 '12
Vissen staan symbool voor vruchtbaarheid en liefde.
Daarnaast leven vissen in een (diepe) zee en staan ze ook symbool voor het onbewust en voor creativiteit.

Interessant dat jouw vissen zich niet in de zee bevinden, maar boven het land en dat je ze wilt wegjagen, terwijl ze jou juist om aandacht vragen (krijsen).

Mijn advies, maak eens contact met die vissen en vraag ze wat ze jou willen vertellen. Want hoe harder jij ze wegjaagt, hoe harder ze jouw aandacht vragen;-)

L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 17 '12
Aansluitend op mijn vorige post:

Een uil staat in veel culturen sybmool voor de nacht en de dood. Tegelijkertijd is het ook een dier dat 'wijsheid' brengt. Opvallend hoeveel dieren jou proberen iets duidelijk te maken;-)
floere
floere jan 17 '12
zo snel al reactie! Leuk!

@marjanne: Klinkt goed en heel aannemelijk, jouw uitleg. Je hebt waarschijnlijk wel gelijk. Ergens denk ik dat ik deels wel meega met de flow, bv. vanaf april neem ik een half jaartje loopbaanonderbreking. Ik ben het gewoon té beu op mijn werk en wil eens een half jaar geen verplichtingen hebben en mijn goesting doen. Ik weet nog niet wat dat is, mijn goesting doen. Maar langs de andere kant zit ik me dan al af te vragen of ik daarna terug naar mijn werk ga, of misschien iets anders vind, of... Wil ik zo toch wel wat zekerheden. En moet ik dat maar loslaten. Daar zou dat wel over kunnen gaan...

@l'arbe de vie: Hoe maak ik contact met die vis? Moet ik er daarvoor opnieuw over dromen? En dan moet ik nog weten dat ik droom en dat ik dit moet vragen. Hmmm. Of kan het anders?

Tja en die uiltjes, ik woon midden in het bos, dus het krioelt hier van de beesten. Maar zijn die er allemaal om mij iets duidelijk te maken? Ik zie thuis alle dagen minstens één eekhoorn (ze hebben denk ik hun nest onders ons dak). Zouden die mij dan ook iets willen zeggen denk je?
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 17 '12
Hoi FLoere,

Hoe maak je contact met die vis: Hoe gevoelig ben je?

Wat je kan doen is die vis opnieuw visualiseren. Ga daar even rustig voor zitten en maak contact met de energie van die vis, en vraag de vis gewoon wat hij jou wil vertellen; antwoord komt vanzelf als je er voor open staat; of door een woord wat je ineens binnenvalt, een gevoel, of een beeld.

Probeer maar eens uit hoe dat voor jou werkt. Wat je ook kan doen is die vis tekenen en je vervolgens via die tekening verbinden met de vis.

Kortom, wees creatief en volg je gevoel hoe dat bij jou werkt!
L'arbre de vie
L'arbre de vie jan 17 '12
Oow, en antwoord op je tweede vraag:

Ja eigenlijk is alles wat je op een dag tegenkomt een boodschap aan jou. Het is aan jou om dat te zien en je er bewust van te zijn. Zeker dieren kunnen een perfecte spiegel zijn of kunnen jou iets willen laten (in)zien. En dat schrijf ik vanuit mijn eigen ervaring natuurlijk. Voel maar eens hoe dat bij jou zit;-)
aquarel
aquarel jan 19 '12
floere : vliegdromen hebben vaak te maken met de 4de dimensie, je kon dat niet verwoorden in diepe medidatie of dromen en niet uiten in kunst, muziek of er de juiste woorden voor vinden, vandaar de enorme diepe slaap zodat het lichaam en vooral de geest alles aan het opslorpen is en herstellen zodat jij binnenkort naar de 5de dimensie gaat, maar dat duurt nog zo'n 3 jaar.

Social Services

Delen:

Netwerk

carina
Helderziende magda
Angela
Ies
Annemarie
Roy
Patske
xXBertDeZienerOpenaarDesDerdeOogXx69x420
Nouki